גנץ: ‘אמרתי לנתניהו – בוא נעצור הכל ונשב’ • נתניהו: ‘בוא עכשיו’

יו"ר המחנה הממלכתי סיפר כי שוחח עם ראש הממשלה ויו"ר הכנסת, ביקש מהם "לסגור את הכנסת" ולהתחיל מיד במו"מ על הרפורמה • האשים: "רוטמן, בן גביר ולוין מסתובבים עם לפידים ומבקשים להבעיר את המדינה בכל מחיר, ונתניהו מתדלק לאור צרכיו האישיים" • נתניהו: "דלתי פתוחה"
אריה ריבקינד
ח' אדר התשפ"ג / 01.03.2023 17:31

יו”ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, קרא אחר הצהרים (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו ויו”ר הכנסת אמיר אוחנה “לסגור מיידית את הכנסת – לעצור את כל הדיונים ולהגיע עוד הלילה לבית הנשיא, עד שנגיע להסכמות”.

גנץ הוסיף בהצהרה המיוחדת שנשא בחדר סיעתו בכנסת: “מלחמת אחים בפתח – מתי נעצור? כשיישפך דם?”

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לגנץ ואמר: “דלתי פתוחה, בוא עכשיו”.

שר המשפטים יריב לוין ויו”ר ועדת החוקה ח”כ שמחה רוטמן הגיבו: “ח”כ בני גנץ, בוא נקבע מקום ושעה ונשב לדברים. בלי תנאים מוקדמים”.

גם יו”ר הכנסת אמיר אוחנה הגיב להצעת ההידברות של גנץ: “אני מברך על פנייתך, ועל כל רצון כן ואמיתי להידברות. הכנסת היא הבית של העם כולו וככזו – עליה להישאר פתוחה, גם ואולי בעיקר בעת מחלוקת. לא סוגרים אותה גם אם יש מי שמבקשים למנוע ממנה להכריע בהחלטה המתקבלת על ידי הציבור באמצעות רוב של נבחריו.

“כאמור, יוזמתך מבורכת, ולשם כך דלת לשכת היו”ר פתוחה בפניך עוד הלילה, בכל שעה. אשמח לגשת איתך גם לבית הנשיא או לכל מקום אחר לשם פתיחה בהידברות אמיתית, ללא תנאים מוקדמים. ממתין לתשובתך”.

ואלה היו דבריו של גנץ:

“70 שנה לספירה חרב בית המקדש ויצאנו לגלות ארוכה, שבה דם יהודים היה הפקר. לפני כ-150 שנה חזרנו להתיישב פה בארץ, לפני 75 שנה בתום מאבק ארוך ונס אמיתי – הקמנו מדינה.

אני נמצא פה בבית שאמור לשרת את כל העם – והיום קורע אותו. עד היום, הגענו להישגים כבירים – ביחד! יחד ניצחנו בכל מלחמות ישראל, יחד בנינו כלכלה משגשגת ומתקדמת, הקמנו מוסדות רווחה צודקים, הפרחנו את הנגב והגליל, בנינו חקלאות למופת, והפכנו למעצמת הייטק. יחד הקמנו את הצבא החזק במזרח התיכון.

באופן אישי, היתה לי הזכות לשרת 38 שנה במדים ולסכן את נפשי למען המדינה הזו. כן, הייתי מוכן למות עבורה. לצערי רבים מחבריי גם נפלו במלחמה עליה – הם היו בעלי עמדות שונות, דתיים וחילונים, מכל קצות הארץ. כשאני שומע שמפגינים נפצעו היום במאבק על המדינה מבפנים – אני מזועזע.

חברים, הימים האלו, היום הזה, מסכנים את מה שבנינו פה. כאן בבניין שאמור לסמל את הדמוקרטיה ולהגן עליה – מחריבים יום-יום את המדינה היהודית והדמוקרטית שבנינו.

הזהרתי לפני מספר שבועות ואני מזהיר שוב – אנחנו עומדים בפני שינוי פניה של המדינה – לא עוד מדינה יהודית, דמוקרטית ובטוחה ברוח מגילת העצמאות – אלא דמוקרטיה נכה, חלשה, ומפולגת לשבטים.

מלחמת אחים בפתח והקואליציה רצה אליה בעיניים כמו “עצומות לרווחה”. רוטמן, בן גביר ולוין מסתובבים עם לפידים ומבקשים להבעיר את המדינה בכל מחיר, ונתניהו מתדלק את זה לאור צרכיו האישיים. הטרור מכה בנו מבחוץ – והם מפרקים אותנו מבפנים.  המדינה בוערת – ואתם יושבים בוועדה, ודורסים.

זהו מעשה אנטי ציוני, מעשה אנטי ממלכתי, זהו מעשה מופקר. מתי נעצור? כשדם ישפך ברחובות?”

הוא הוסיף: “שוחחתי עם ראש הממשלה נתניהו ופניתי גם ליו”ר הכנסת אמיר אוחנה – סיגרו עכשיו את מליאת הכנסת ואל תפתחו אותה עד שנרגיע את הרוחות. תעצרו הכל וניסע מכאן לבית הנשיא בירושלים, ונחליט שמדברים עכשיו. יש לנו הזדמנות לעצב את חייה החוקתיים של המדינה בהסכמה.

“אני יודע שהסיכויים להצליח בהידברות לא גבוהים, אני יודע שהחומות גבוהות והפערים גדולים – אבל ההיסטוריה לא תסלח למי שלא ינסה למנוע את מלחמת האחים. אין לנו מה להפסיד מלדבר – יש לנו הרבה מה להפסיד אם המצב ימשיך להידרדר.

חברים, לנו כמייצגי ציבור יש אחריות – היום אינו עוד יום שגרתי, הימים האלו אינם ימים רגילים ונדרשים מעשים לא רגילים. לעצור הכל – ולהתייצב הלילה בבית הנשיא.

ואני קורא בעיקר לנתניהו: אל תהיה זה שמאפשר את החורבן. סגור את המליאה עכשיו, שלח את יריב לוין ושמחה רוטמן לבית הנשיא, וקרא להפסקת ההתססה והאלימות של שרים שמטרתם לשרוף את החברה הישראלית בדם, אש, ותמרות עשן.

בשם בוני הארץ, בשם שורדי השואה, בשם הלוחמים שנפלו ונפצעו למען המולדת. בשם ההיסטוריה, ובעיקר, בשם העתיד״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות