הפגנה אלימה בלב תל אביב: 39 נעצרו, 11 אושפזו בבי”ח

המפגינים נגד הרפורמה החלו להתפזר לאחר שעות של עימותים אלימים עם שוטרים • המשטרה: "נזרקו עלינו אבנים מהגגות" • רימוני הלם הושלכו כדי לפזר את המוחים • הפצועים סובלים מחבלות, חתכים, כוויות וחבלות בגוף • בערב תתקיים מחאה מחוץ לביתו של ראש הממשלה בירושלים
חיים טוויל
ח' אדר התשפ"ג / 01.03.2023 16:49

 ההפגנה בתל אביב דעכה: 11 פצועים מהתפרעויות האלימות נגד הרפורמה המשפטית לחיזוק הדמוקרטיה בתל אביב  הגיעו היום (רביעי) לקבלת טיפול בחדר המיון של המרכז הרפואי איכילוב.

הפצועים סובלים מחבלות, חתכים, כוויות וחבלות בגוף.

 מבית החולים איכילוב נמסר: “נכון לשעה זו הגיעו 11 פצועים לקבלת טיפול בחדר המיון מאירועי המחאה. הם סובלים מחבלות, חתכים, כוויות וחבלות בגוף, פצוע אחד אף הורד לחדר ניתוח, שניים נוספים יישארו לאשפוז”.

800 שוטרים פעלו בשטח מול המפגינים.  המשטרה בלמה באמצעות רימוני הלם ומכת”זיות את המפגינים שפרצו את המחסומים והצליחו לרדת לכביש ולחסום את התנועה.  פרשים התמקמו על הכביש, ובמשטרה טענו: “חפצים ואבנים נזרקו על הכוחות”.

המשטרה הודיעה כי 39 מתפרעים נעצרו.

בערב תתקיים מחאה מחוץ לביתו של ראש הממשלה נתניהו בירושלים.

יו”ר העבודה מרב מיכאלי צייצה: “39 עצורים בהפגנות למען הדמוקרטיה מול 6 בחווארה – ממשלה אנרכיסטית ואלימה שפועלת נגד העם”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר גיבה באופן מוחלט את שוטרי משטרת ישראל שנאבקו בפורעים “מגבה את שוטרי משטרת ישראל על השימוש באמצעים כדי לפזר את האנרכיסטים שהתפרעו וניסו לחסום את נתיבי איילון.

לאורך כל הבוקר המשטרה נהגה עם האנרכיסטים בסבלנות רבה, אך מהרגע שהם חצו את כל הגבולות, פרצו מחסומים וזרקו אותם על השוטרים, יידו אבנים לעבר השוטרים והביאו לאנרכיה, משטרת ישראל חייבת להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לשמור על הסדר הציבורי ועל שגרת החיים של אזרחי ישראל. חופש ביטוי וחופש הפגנה כן, אנרכיה – בשום פנים ואופן לא”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חשבון
    01/03/2023 19:44
    חשבון
  1. מיכאלי למדת חשבון? 6 מתוך מאה או 39 מתוך 10000. מה יותר גדול (רמז 6% או 0.39%)