בן גביר: אפס סובלנות לאנרכיסטים • לפיד קרא למפכ”ל: “תתעלם ממנו”

אריה ריבקינד
|
ח' אדר התשפ"ג / 01.03.2023 13:48
בן גביר: ”מגבה את שוטרי משטרת ישראל על השימוש באמצעים כדי לפזר את האנרכיסטים שהתפרעו וניסו לחסום את נתיבי איילון” • נתניהו: ”לא נקבל אלימות נגד שוטרים, חסימות כבישים והפרה בוטה של חוקי המדינה”

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיים בצהרים (רביעי) הערכת מצב בחפ”ק המשטרתי בתל אביב עם מפכ”ל המשטרה קובי שבתאי וסגן מפקד מחוז תל אביב במשטרה.

“יש לגלות אפס סובלנות כלפי אנרכיסטים שתוקפים שוטרים, פורצים מחסומי משטרה ומביאים לאנרכיה”, אמר השר.

בן גביר הדגיש, כי הוא ”מגבה את שוטרי משטרת ישראל על השימוש באמצעים כדי לפזר את האנרכיסטים שהתפרעו וניסו לחסום את נתיבי איילון. לאורך כל הבוקר המשטרה נהגה עם האנרכיסטים בסבלנות רבה, אך מהרגע שהם חצו את כל הגבולות, פרצו מחסומים וזרקו אותם על השוטרים, יידו אבנים לעבר השוטרים והביאו לאנרכיה, משטרת ישראל חייבת להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לשמור על הסדר הציבורי ועל שגרת החיים של אזרחי ישראל.

“חופש ביטוי וחופש הפגנה כן, אנרכיה – בשום פנים ואופן לא”.

בתגובה, ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, תקף: “אני קורא למפכ״ל המשטרה להתעלם מהניסיונות הפוליטיים, המסוכנים וחסרי האחריות של השר בן גביר להלהיט עוד יותר את השטח. המפגינים הם פטריוטים ישראלים וטובי הלוחמים בצה״ל. הם נאבקים על ערכים של חופש, צדק ודמוקרטיה. תפקיד המשטרה לאפשר להם להביע את דעתם ולהיאבק על המדינה אותה הם אוהבים”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעה בגנות המפגינים והביע גיבוי במשטרה: ”לא נקבל אלימות נגד שוטרים, חסימות כבישים והפרה בוטה של חוקי המדינה. זכות ההפגנה אינה הזכות לאנרכיה. אני נותן גיבוי מלא לשר לביטחון לאומי בן גביר, למפכ”ל המשטרה ולשוטרי משטרת ישראל, שפועלים נגד מפרי חוק שמשבשים את שגרת החיים של אזרחי ישראל”.