הפלת ממשלת הימין הטובה אינה אופציה: סמוטריץ’ באגרת מיוחדת

איזה מין אולטימטום זה לאיים בהפלת ממשלת ימין והחזרת השמאל לשלטון להרבה שנים תחת הנחה שהימין לא מצליח לשלוט ומפיל את עצמו?! מה האלטרנטיבה? לקפל את הרפורמה המשפטית ולהנציח את שלטון בג"ץ?! להחזיר את השמאל ותומכי הטרור לשלטון?!
השר בצלאל סמוטריץ'
ז' אדר התשפ"ג / 28.02.2023 21:29

מנהיגות נבחנת ברגעים קשים, ואתמול היה אחד הימים הקשים בכל שנותיי בעשיה הציבורית.

הרצח הנורא של הלל ויגל יניב הי”ד, תחושת האחריות האישית, לילה בלי שינה – והפעם לא בגלל דיוני תקציב, אלא בגלל נקיפות מצפון ותחושת אחריות כבדה מנשוא, הנפש הקרועה בין האחריות הציבורית להרגיע ולוודא שלא ניגרר לאנרכיה חלילה ולא ניקח את החוק לידיים, להזדהות עם הכאב והכעס והתחושה שאי אפשר עוד לשבת בשקט, הלוויה הקשה, ההיכרות האישית עם המשפחה ועם הלל, ואז הרצח הנוסף בצומת בית הערבה, והביקורת הציבורית שמוטחת בנו בנושא הביטחוני והיא מוצדקת מאין כמוה.

לכאב הזה מצטרף המבט אל החרבות ששולפים יריבים מהשמאל שמנסים להכתים את ציבור מתיישבי יו”ש, בגלל קומץ שפקעה סבלנותו ופעל בצורה פסולה. הם לא פצו פה כשמדי יום אותם תושבים מותקפים. וכעת יחד עם התקשורת הם מנצלים את האירוע ניצול ציני ושיקרי כדי להכתים ציבור ערכי ומאמין, כאילו כתמי הדם של הלל ויגל לא מספיקים.

זה מתסכל ולא קל.

כי הממשלה הזו טובה בכל כך הרבה בחינות. בראש ובראשונה, זו ממשלה יהודית, ציונית ולאומית של המחנה הלאומי. בל נשכח שאחרי הממשלה הקודמת, שנשענה על תומכי טרור אנטי ציוניים והחזירה את השמאל ורעיונותיו לשלטון אחרי שנים רבות באופוזיציה, זה כבר לא מובן מאליו.

אבל גם ברמה המעשית, זו ממשלה שעושה הרבה טוב.

בהתיישבות: איזו ממשלה בשנים האחרונות קיבלה החלטה על הסדרה כוללת של ההתיישבות הצעירה וביומה הראשון הסדירה 9 ישובים, ועוד מול ממשל אמריקאי לא פשוט?! איזו ממשלה אישרה כמות כזו של תכניות בניה בהתיישבות בבת אחת?! לא היתה ממשלה כזו.

זו ממשלה שתממש בע”ה בקרוב ממש את ההסכם עליו חתמו מתיישבי אביתר. הסכם שהממשלה הקודמת חתמה והפרה. קיבלתי סוף סוף רק ביום חמישי שעבר את הסמכויות ביהודה ושומרון ומאז אנחנו עובדים על זה במרץ. הפינוי משם הוא מיותר ומזיק. ניסיתי למנוע אותו בשיח מול רה”מ ושר הביטחון ולמרבה הצער לא הצלחתי. וזה מכעיס ומקומם. אבל גם זה יפתר בסוף ובעזרת השם אביתר קום יקום.

העברת האחריות האזרחית על ההתיישבות אלינו והתנעת תהליך של נורמליזציה של ההתיישבות גם הן הישג גדול ואסטרטגי, שגם אם יקח לו זמן להבשיל ולשנות את הגה הספינה, יביא בעזרת השם לשינוי דרמטי.

לא פחות מכך הממשלה הזו טובה גם בהיבט של הזהות היהודית של המדינה. שכחנו מהר מידי את נזקי הממשלה הקודמת ופגיעתה בסטטוס-קוו בשבת, בכשרות, בגיורים ועוד.

ומעל הכל, כמובן, הרפורמה המשפטית שהיא מפתח לכל כך הרבה דברים חשובים – בביטחון האישי ובמאבק בטרור, בציונות, בהתיישבות, בזהות היהודית, ובתיקון חוליי מערכת המשפט והחזרת השלטון לעם.

אישרנו בממשלה במסגרת התקציב את התוספת הגדולה ביותר מקום המדינה למשטרה, להקמת משמר לאומי, שהוא קריטי לביטחון האישי של כולנו וליכולת להתמודד עם פרעות שומר החומות הבאות, בתוספת תקנים עצומה לחיזוק המשטרה, בטכנולוגיה ועוד.

אישרנו תקציבים משמעותיים להתיישבות, לחינוך, לזהות היהודית.

אנחנו נלחמים ביוקר המחיה, ביטלנו מאות מכסים, צמצמנו התייקרויות במשק ובמסגרת התקציב הבאנו עוד בשורות לציבור להקלה ביוקר המחיה. קיזזנו כפל כספי טרור מהרשות הפלשתינית, קיזזנו ממנה כספי פיצויים והעברנו אותם למשפחות נפגעי הטרור, העברנו חוק לשלילת אזרחות ממחבלים ואנחנו מקדמים חוק לגירוש משפחות מחבלים, שלילת כלל ההטבות מהם וחילוט הרכוש שלהם והעברתו לנפגעי הטרור.

וכל זה בפחות מחודשיים! ורק התחלנו. ובעזרת השם עוד 4 שנים לפנינו…

ואכן, בתחום הביטחון והמאבק בטרור יש בממשלה הסכמות לגיבוש שינויי חקיקה שיעזרו להיאבק בטרור, ולצד זה יש גם מחלוקת נוקבת בתוך הממשלה ומול מערכת הביטחון, ששבויה עדיין בקונספציות אוסלו וסבורה שביטחון מושג באמצעות שקט, הכלה ורגיעה.

הדרישה הציבורית מאיתנו לשנות את תפיסת הביטחון והמאבק בטרור היא הכי צודקת בעולם ואני עושה כל שביכולתי כדי להוביל אותה. וזה לא קל. לא קל לשנות תפיסה שמושרשת במשך 3 עשורים במערכת הביטחון כולה ובדרג המדיני. זו מערכת גדולה וחזקה שרגילה לצורת חשיבה מסויימת, ולשנות אותה לוקח זמן, וידענו זאת.

אבל אנחנו על זה – לכך נבחרנו.

אחרי שנה וחצי של ממשלה בה הטרור הרים ראש, בה המממן הראשי והמתדלק אותו שותה קפה בביתו של שר הבטחון דאז, ראש ועדת הפנים הוא תומך טרור, במליאת כנסת ישראל מדברים תומכי הטרור בערבית מעל ראשם של נציגי עם ישראל, לוקח זמן להוריד את ראשו חזרה, תוך כאמור שינוי התפיסה הבטחונית.

הרבה שואלים אותי בימים האלה למה אני לא מציב אולטימטומים לממשלה. התשובה היא שאני חושב שהצבת אולטימטומים וזעזוע של הקואליציה הם מעשים שגויים ואפילו חסרי אחריות. הם מתדלקים את השמאל ואת האופוזיציה. אלה למעשה אולטימטומים נגד עצמנו.

איזה מין אולטימטום זה לאיים בהפלת ממשלת ימין והחזרת השמאל לשלטון להרבה שנים תחת הנחה שהימין לא מצליח לשלוט ומפיל את עצמו לדעת?! מה האלטרנטיבה? לקפל את הרפורמה המשפטית ולהנציח את שלטון בג”ץ?! להחזיר את השמאל ותומכי הטרור לשלטון?!

מאז הפיגוע שלשום אני בשיח שקט מול ראש הממשלה על כמה עניינים חשובים, בדיוק כפי שעשינו אחרי הפיגוע הקודם. זה לקח אז כשבועיים והבאנו הישג אדיר ואני משוכנע שכך יהיה גם הפעם. אני מרגיש שראש הממשלה איתנו, מבין ורוצה. אבל אולטימטומים לא מועילים בעניין. תראו איך פתרנו את נושא הסמכויות האזרחיות על ההתיישבות בשיח, בהבנות. כך צריך.

כמו שאי אפשר לנהל זוגיות ומשפחה תחת איומים תמידיים, כך אי אפשר לנהל שותפות של ממשלה וקואליציה. ברגעי משבר עם ישראל צריך לדעת שיש לו מנהיגות אחראית וקולגיאלית שפועלת בחזית אחידה ואחראית ומנווטת את הספינה בתאום, יודעת לנהל ויכוחים עניינים ולקדם את המדינה לטובת אזרחיה.

ברור לי שאף אחד מהחברים שמציבים אולטימטומים ושולחים מכתבי התפטרות לא חושב להפיל את הממשלה ולא רוצה כלל לערער את יציבותה, ואולי הם מרשים לעצמם לנהוג כך דוקא בגלל היציבות של הממשלה, אבל זה מסוכן ולא אחראי. תראו את הפרשנים והשמאל בתקשורת מחככים ידיים בהנאה מהסדקים הראשונים שנראים כבקעים בקואליציה. זה לא מה שאנחנו רוצים.

אני אומר בצורה חד משמעית: הפלת ממשלת הימין הטובה הזו אינה אופציה! הרפורמה המשפטית בדרך הנכונה למימוש, כמו עוד הרבה דברים טובים שהזכרתי.

לא נעלה את לפיד ומיכאלי ואת עבאס וטיבי לשלטון בשום אופן. אנחנו חייבים להסתכל על המציאות במשקפיים נכונים, ובשעה מאתגרת כזו לנהוג באחריות, לצופף שורות, לאחד את הקואליציה ולפעול יחד, 64 מנדטים נחושים לממש מדיניות ימין.

נאבק על שלנו ונשפיע. כל עוד הממשלה מגשימה את מדיניות הימין בשום אופן לא ניתן פרס לאויבים שלנו ולא נזעזע את הקואליציה. גם אם זה קשה וגם אם לא כולם מבינים בזמן אמת, כועסים ומבקרים בצדק, אין לנו ממשלה אחרת.

כולנו באנו עם ציפיות גבוהות לקואליציה הזו. ואחרי ממשלת השמאל הקודמת זה כמובן צודק ומתבקש. לכולנו יש אכזבות וציפיות לממש הכל כאן ועכשיו. אבל זה לא עובד ככה. כידוע, “המצויין הוא האויב הכי גדול של הטוב מאוד”.

אסור לנו להיות קצרי רוח ורואי. אסור שהשאיפות הגדולות והנכונות יביאו אותנו לאבד את ההישג שהגענו אליו ברוך השם אחרי 4 שנים ו-5 מערכות בחירות ואחרי מאבק נחוש וקשה בממשלה הקודמת.

אני קורא לחבריי לקואליציה כולם: בואו ננהג באחריות ונשמור על הפיקדון שקיבלנו מאזרחי ישראל. נמשיך לעבוד קשה ולשאוף לממש את כל מה שהבטחנו. יחד ובאחריות. בסבלנות ובעבודה קשה.

אין לנו ארץ אחרת ומדינה אחרת, וגם לא ממשלה אחרת. אני משוכנע שהרוב הגדול של בוחרי הימין נותנים בנו אמון, סומכים עלינו, יבחנו אותנו לאורך זמן, ולא יסלחו לנו אם לא נדע לגייס את אורך הרוח הנדרש ולשמור על הממשלה הזו. ממשלה טובה של כולנו.

אנחנו יודעים שהעם תולה בנו תקוה, מגבה ומעודד אותנו לפעול כך. בשביל העם הנפלא שלנו ולמענו נפעל כולנו יחד בכל הכוח. ואנחנו בטוחים – בעזרת השם עם ישראל תמיד ינצח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות