העכברושים מטריפים את ב”ב, אבל ראשי העיר צחקו: “יש ספירה?”

סיבוב קצר בבני ברק חושף: המוני עכברים מתרוצצים בחדרי מדרגות, על המדרכות, בכבישים ובבתים • אבל את ראשי העיר זה ממש מצחיק • כאשר יעקב וידר העלה את הנושא לדיון, רובינשטיין צחק וזייברט שאל: "יש ספירה של העכברים?" • וידר: כמה אתם אטומים! לא ייאמן!" • צפו בדיון הסוער
אבי כץ
ז' אדר התשפ"ג / 28.02.2023 19:44

גן העדן של העכברושים? יעקב וידר, חבר מועצת העיר בני ברק ויו”ר סיעת הליכוד בעיר, יזם דיון על מכת העכברושים בעיר.

כל מי שחי או מבקר בעיר התורה והחסידות נתקל בתופעה: המוני עכברים מתרוצצים בחדרי מדרגות, מדרכות וחוצים כבישים. אבל לקברניטי העיר, כך נראה מהדיון שהתקיים במליאת מועצת העיר, זה ממש לא מפריע.

במהלך הדיון הסוער, ביום חמישי האחרון, אמר וידר:

“הנושא של העכברושים בבני ברק היא תופעה מחרידה. זייברט זה לא מצחיק. שיקי מנדל, קוסטליץ, אתם מקבלים שכר מהציבור… תתייחסו ברצינות לאחד מהדברים שהכי כואבים לתושבי בני ברק. יש פה כמות אדירה של עכברושים שמציפה את העיר, פוגעת ברכוש, מר רובינשטיין, וגם פוגעת בחיים.

“אנשים שולחים לי תמונות של עכברושים שמסתובבים מתחת למיטות של הילדים. אנשים שפוחדים לצאת מהבית כי חדר המדרגות מוצף בעכברושים. זו תופעה שאין לה אח ורע בכל הערים מסביב. איכשהו כל העכברים מגיעים לבני ברק, איכשהו… הם מאוד ‘נמשכים’ לבני ברק. הם מאוד ‘אוהבים’ את בני ברק.

“אחרי לחץ ממושך שלי, מר רובינשטיין יצא בהכרזות, כמובן על חשבון תושבי בני ברק, מודעות ענק בכל העיר: ‘עיריית בני ברק יוצאת להדברה של העכברושים’.  ישבנו כאן בישיבה ואמרתי לכם: במידה ולא יהיה שום שינוי, אנחנו נחזור לפה ונתריע על זה.

“ומה קרה מאז, מר רובינשטיין?… מר רובינשטיין, זה לא מצחיק. זה מעסיק מאוד את תושבי בני ברק. זה מטריד אותם. תתייחס לזה ברצינות.

“מאז התופעה לא רק שלא נפתרה, היא החמירה. יש הרבה יותר מכרסמים ברחובות. אנשים שולחים לי וידאו ואני בטוח שאני בג’ונגל. בג’ונגל, לא בבני ברק. לא בעיר מרכזית במדינת ישראל. כי התופעה הזו אי אפשר לחיות איתה, היא מעסיקה מאוד את תושבי בני ברק, שמשלמים לכם את המשכורות ואת העוזרים, את הנהגים והלשכות.

“מר רובינשטיין, אתה יכול לצחוק, אתה יכול לזלזל . אנשים שגרים בפרדס כץ ובתל גיבורים ובאיזורים האלה שיש שם חולדות ועכברים, בכמות כזאת מטורפת, מטריד להם את המנוחה, את חיי היום יום. דולחים לי אנשים כל יום, מידי יום. תמגרו את התופעה, זה מוטל עליכם וזו החובה שלכם”.

חנוך זייברט: “יש ספירה של העכברים?”

וידר: “למה אתם מתלוצצים על זה? זייברט,  למה אתה מתלוצץ על זה? מאז שהעליתי את הנושא אתה לא מפסיק לצחוק על זה. זה לא מצחיק. זה מטריד את תושבי בני ברק.

“שטיצברג, גם אתה אל תתלוצץ, זה מטריד את תושבי בני ברק”.

מנהל אגף התברואה:  “יש כלים מרכזיים בהם בודקים מה המצב של העכברים. בדיקת המצב בסרטונים של וידר. בשנה האחרונה לא היו סרטונים בנושא”.

וידר: “אתה צריך את הסרטונים שלי? מנהל אגף התברואה, אתה צריך את הסרטונים שלי, כדי לראות את העכברושים בבני ברק? כמה אתם אטומים! אתה לא רואה עכברושים בעיר?! איפה אתם חיים? למעלה בירח? אתם מנותקים ברמות שזה לא ייאמן, זה לא ייאמן. אתה צריך את הסרטונים שלי, כדי לראות את העכברושים?!”

מנהל אגף התברואה: “זה המדד”.

וידר: “זה לא מדד. המדד הוא לצאת ולראות ברחוב – זה המדד!”

יעקב וידר לחרדים 10:  “בעקבות מכת העכברושים הנוראית בבני ברק, יזמתי דיון דחוף במועצת העיר בני ברק בעניין – מקומם להיווכח כל פעם מחדש בניתוק ובזלזול של העסקנים בתושבי בני ברק.

“הובטח לי שייעשה מאמץ בעניין לקראת הקיץ, אני לא ארפה עד שהעירייה תבצע את חובתה לתושבים ותמגר את מכת העכברושים”.

הדפס כתבה

11 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הבעיה היא לא העכברושים...
    28/02/2023 20:54
    נסים
  1. הבעיה היא… אתם. אתם האזרחים שלא הופכים לראש העיר את השולחן במשרד שלו על ערימות הזבל והזוהמה הבלתי נתפסות ברחבי העיר, עם ההזנחה רבת השנים של התברואה. עכברושים לא נולדים מהאויר, הם נמשכים לאוכל ולאשפה, וברוך השם לצערנו יש את זה בבני ברק בשפע ובהידור…
    הגיע הזמן לטפל במפגעים האלה כבר. לפני שיוצאים בכותרות ענק על השקעה של מאות מיליוני שקלים בחזות העיר, צריך לטפל בתשתיות, ביסודות, שם עיקר העבודה.

  2. עכברושים
    01/03/2023 00:14
    דודו
  3. 100% צודק
    העיר מלאה בעכברושים!!!

  4. בושה וחרפה
    01/03/2023 00:19
    תושב העיר
  5. מנהלי העיר בטוחים שבאפשרותם לעשות ככל העולה על רוחם. מזלזלים בצרכי התושבים, ומשקיעים במקומות שחשובים להם מתוך ראיה אינטרסנטית צרה ואגואיסטית.
    ככל ותושבי העיר לא יתעשתו על עצמם להקים קול מחאה שתבוא לידי ביטוי בהצבעה בבחירות למפלגתו של וידר שהינו היחיד שפועל מתוך אינטרס אחד- להחזיר את העיר לתושבים
    הרי שהמצב ההזוי הזה ימשיך עוד שנים רבות.
    העסקנים צריכים לדעת שהם עובדים בשביל התושבים ולא על התושבים

  6. תייבאו חתולים מרמת גן
    01/03/2023 04:20
    ניר
  7. זה יפתור הכל

  8. עכברושים ענקיים בכל פינה
    01/03/2023 09:24
    דייר בבני ברק
  9. גועל נפש וסכנה תברואתית עיריית בני ברק לא אעיכפת מהתושבים פרויקטים של פינוי בינוי בכל פינה בלי פיקוח בלי כלום

  10. מה חדש שההנהגה לא רואה את הבעיות האמיתיות
    01/03/2023 13:22
    יהודי
  11. מגזר רקוב

  12. מצטער לכתוב את זה ככה אבל - בני ברק זה חרא של עיר
    01/03/2023 14:53
    יי
  13. עיצה טובה
    01/03/2023 15:09
    עיצה טובה
  14. עיצה טובה. להביא לבני ברק חתולים ולהאכיל אותם הם הורגים את כל העכברים והנחשים. וגם לפזר רעל בכל העיר

  15. עכברים ברחוב רב אשי
    01/03/2023 17:10
    מנחם
  16. אנחנו סובלים נורא ממכת עכברים נוראה כמעט כל יום ליד הדלת וכל הזמן במדרגות בחצר
    העיריה שולחת מיידית הדברה אבל זה לא עוזר
    מה עושים?????

  17. אאאא
    03/03/2023 16:19
    שקד
  18. הוא צודק במליון אחוז

  19. הסבר מדעי
    18/04/2023 16:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  20. בשנה האחרונה עיריית בני ברק מתקינה פחי אשפה טמוני קרקע. הפחים האלה מחסלים את אוכלוסיית חתולי הרחוב אשר מונעת מאוכלוסיית העכברושים לגדול ע”י הקטנת הילודה (כמעט ב- 50%) וטריפה.

    הפתרון הוא האכלה סדירה ומתן מים לחתולי הרחוב כדי שישרדו, או מאבק ניצחי בעכברושים באמצעות רעלים מסוכנים שעלול גם לגרום להתפרצות של מגיפת דבר.