עוד ג’ובים ותקציב חורג: החגיגות של ‘יש עתיד’ בהסתדרות הציונית

בהנהלת ההסתדרות הציונית גילו: יש חריגות תקציב לטובת מפלגתו של יאיר לפיד • וגם: הוחזר תפקיד שלא אויש משנות ה-60 רק כדי לסדר תפקיד לחבר מפלגה נוסף • יש עתיד ל'ישראל היום': "דווקא בעת הזו יש חשיבות עצומה בחיזוק הקשר עם יהדות התפוצות"
חרדים 10
ז' אדר התשפ"ג / 28.02.2023 14:19

בהנהלת ההסתדרות הציונית הופתעו היום (שלישי) לגלות כי ישנן חריגות תקציביות לטובת המחלקה שבידי מפלגת יש עתיד, בראשות יאיר לפיד.

לפי דיווח של שירית אביטן כהן ב’ישראל היום’, בנוסף לכך, אפשרו את הקמתו לתחייה של תפקיד עתיק – נשיאת ההסתדרות הציונית – כדי לארגן תפקיד נוסף לאנשי המפלגה של יאיר לפיד. יש עתיד זכתה בתפקיד שלא אויש מאז שנות ה-60 במסגרת ההסכמים הקואליציוניים בין המפלגות במוסדות הציוניים.

טובה דורפמן תזכה לאייש את התפקיד העתיק לראשונה מזה עשרות שנים – וזאת רק כדי לפנות תפקיד ראש מחלקה למנכ”ל הכנסת היוצא מטעם מפלגת יש עתיד, גיל סגל.

לפי הדיווח, בישיבת הנהלת ההסתדרות הציונית שתתקיים היום, החברים צפויים להצביע על הצעת התקציב לשנת 2023. בהצעה זו מופיעה תוספת של 41 אלף דולר לתקציב כוח האדם ומנהל המחלקה להנצחת השואה של יש עתיד, העומד על כ-200 אלף דולרים בשגרה, בדומה ליתר חברי המחלקות.

לטענת חברים בהנהלה, הובטח להם שתפקיד הנשיאה יהיה ללא עלויות שכר ואף ללא הבטחת קבורה בחלקת גדולי האומה, אך הם הופתעו לגלות תוספת נוספת של 41 אלף דולר, שלטענתם מיועדת עבור הוצאות הלשכה של הנשיאה החדשה.

לפי ‘ישראל היום’, בין חברי ההנהלה נשמעה ביקורת על התנהלות סיעת יש עתיד: “צורת ההתנהלות הזו מוציאה שם רע לכל המוסדות הציוניים. אם ליש עתיד היה חשוב למנות נשיאה, מדוע הם לא דרשו לבצע זאת מייד עם חתימת ההסכם הקואליציוני לפני כשנתיים? העיתוי של סבב המינויים והתוספות התקציביות בסמוך לחילופי השלטון, והצורך במינוי פעילים פוליטיים בתקנים שונים, מדיף ניחוח עז של ג’ובים”.

לפי הדיווח, חלק מהחברים אף צפויים להצביע נגד התקציב ולדרוש לצמצם את התוספות.

מיש עתיד נמסר בתגובה ל’ישראל היום’: “אנחנו גאים ושמחים על מינוי טובה דורפמן, אשר נבחרה בתמיכה חוצת מפלגה, לנשיאת ההסתדרות הציונית העולמית (תפקיד שאותו תעשה ללא שכר). הניסיון של טובה והמקצועיות שלה מהווים תרומה אדירה להסתדרות הציונית. דווקא בעת הזו יש חשיבות עצומה בחיזוק הקשר עם יהדות התפוצות”.

לגבי התקציב נמסר מיש עתיד: “כלל התקציבים של המחלקה יושקעו בהנצחת השואה והנגשת עדויות ניצוחי השואה לדור הצעיר, ופרויקטים נוספים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין בושה יותר
    28/02/2023 15:14
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ודאי שמה שחשוב ליש עתיד זה הקשר עם יהודי התפוצות🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
    ובעיקר הקשר עם הקומבינות
    כמו כולם בכנסת הזאת