הנרצח בפיגוע בצפון ים המלח: אלן גנלס הי”ד, אזרח ארה”ב בן 27

גנלס, ישראלי-אמריקני שגדל בקונטיקט, סיים את לימודיו באוניברסיטת קולומביה - והתנדב לצה"ל • הגיע השבוע לישראל להשתתף בחתונה, טייל לבדו באזור ים המלח ונפגע מירי מחבלים • אחיו: "אנחנו מרוסקים" • שליח חב"ד באוניברסיטת קולומביה: "זו בעיטה בבטן עבור כל מי שהכיר אותו"
חיים טוויל
ז' אדר התשפ"ג / 28.02.2023 09:21

אלן גנלס הי”ד, אזרח אמריקני בן 27 ממדינת קונטיקט, נרצח אמש (שני) בפיגוע ירי בצומת נבו בכביש 90, צפונית לים המלח.

שגריר ארה”ב בישראל טום ניידס אישר אתמול כי ההרוג הוא אזרח אמריקני.

בהודעה מטעם הקונסוליה הכללית של ישראל בניו יורק נכתב: “אלן גדל בקונטיקט וסיים במאי האחרון את לימודיו באוניברסיטת קולומביה. הוא התנדב בקהילה המקומית שלו וביקש לשפר את העולם. יהי זכרו ברוך”.

לפי חדשות 12, גנלס הי”ד, יליד ווסט הרטפורד שבקונטיקט, התגורר בעבר בגבעת שמואל, התנדב לצה”ל ושב ב-2018 לארה”ב כדי ללמוד באוניברסיטת קולומביה. הוא הגיע השבוע לישראל כדי להשתתף בחתונה וטייל לבדו באזור ים המלח עם רכב שכור.

גנלס הותיר אחריו שני הורים, אנדרו וקרולין, שניהם רופאים בווסט הרטפורד, ושני אחים צעירים, סיימון וגבריאל.

הוא יובא מחר למנוחות ברעננה.

גבריאל, אחיו של אלן הי”ד, סיפר בכאב: “אנחנו מרוסקים ועדיין מתקשים להאמין. המשפחה כולה עושה דרכה כעת מארה”ב ונתייחד עם המשפחה שנמצאת בארץ”.

“אילן היה חבר בקהילה שלנו כשגרנו בקונטיקט”, כתב שמשון נדל, רב בשכונת הר נוף, בחשבון הפייסבוק. “אני זוכר אותו כילד מתוק עם חוש הומור נהדר. הוא ניגן בסקסופון והיינו מאלתרים ג’אמים ביחד בסוכת בית הכנסת, בהלל בחנוכה ובהבדלות מוזיקליות. קורע לב”.

הרב יהודה דריזין מבית חב”ד באוניברסיטת קולומביה סיפר לאתר jewish telegraphic agency: “הוא היה מסוג הבחורים שאפשר להתקשר אליו, והיית בטוח שהוא יענה ויהיו לו כמה דקות לדבר אם תצטרך משהו. זו בעיטה בבטן עבור כל מי שהכיר אותו. זה ממש כואב”.

גנלס למד תואר ראשון במדעי המוח ופיתוח בר-קיימא באוניברסיטת קולומביה בניו-יורק, השתייך לקבוצת סטודנטים שהתמקדה בעסקים ישראלים והיה מעורב בתוכניות לימוד יהודיות. “נתגעגע להומור המוזר ולאופן המתחשב שבו דן בנושאים מאתגרים או שנויים במחלוקת”, ספדו בקמפוס שבו למד.

מתחקור ראשוני בשטח עולה, כי המחבלים פתחו בירי לעבר רכב ישראלי בכביש 90 סמוך לצומת מול נבו. גנלס נפצע אנושות כתוצאה מהירי ומאוחר יותר נפטר מפצעיו בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים.

על פי התחקיר, המחבלים המשיכו בנסיעה לצומת בית הערבה וירו לעבר רכב ישראלי נוסף. לא היו נפגעים כתוצאה מירי זה. המחבלים המשיכו בנסיעה וירו פעם נוספת, ללא נפגעים.

בהמשך, בעת שהמחבלים שרפו את רכבם, הגיע למקום כוח משטרתי שפתח באש לעברם. המחבלים השיבו באש ונמלטו מהמקום. כוחות צה”ל ומשטרה הציבו מחסומים ועמדות בידוק. הכוחות מבצעים סריקות נרחבות באזור.

הפלסטינים מדווחים כי כחות הביטחון סגרו את הכניסות ליריחו כחלק מהמרדף אחרי המחבל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות