ביוזמת ח”כ ארז מלול: דיון דחוף על סגירת סניפי הדואר בירושלים ובפריפריה

אריה ריבקינד
|
ז' אדר התשפ"ג / 28.02.2023 01:08
ח”כ מלול: סגירת הסניפים מהווה פגיעה קשה בחלשים – במיוחד האוכלוסיות המבוגרות והאוכלוסייה החרדית שפחות נגישה לשירותים דיגיטליים, אותם מציע הדואר כחלופה

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) את בקשתו של ח”כ ארז מלול מש”ס, לקיים דיון על סגירת סניפי דואר ובפגיעה הקשה של היעדר פריסה של סניפי דואר בירושלים ובפריפריה.

בדיון, שיתקיים בוועדה לצמצום פערים בפריפריה, צפויים להשתתף נציגי משרד האוצר ונציגי הדואר.

הבקשה לקיים דיון דחוף הגיעה לאחר שהדואר החליטו לאחרונה לסגור שלושה סניפים במרכז ירושלים. המדובר הוא על הסניפים ברחוב אגריפס, רחוב קק”ל וסניף ‘שערי ירושלים’ ברחוב יפו 217.

סגירת הסניפים בירושלים, מצטרפת לשורה ארוכה של צמצומים בשירותי הדואר וסגירה של סניפים בעיקר בפריפריה.

הנפגעים הראשונים הם האוכלוסיות המבוגרות והאוכלוסייה החרדית שפחות נגישה לשירותים דיגיטליים, אותם מציע הדואר כחלופה לשירותים ולסניפים שנסגרו.

המהלכים לסגירה וצמצום שירותי הדואר, הינם פועל יוצא של הפרטת שירותי דואר ישראל.

בדיון במליאת הכנסת הקריא ח”כ ארז מלול דברים שכתב מבקר המדינה בדוח קבילות הציבור האחרון: “בנציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה התקבלו בשנים 2021-2020 מאות תלונות מלקוחות על רמת השירות, בפרט לגבי הפעלת מרכזי מסירת דואר המרוחקים מבתי התושבים”.

מלול אמר: “המציאות הנוכחית מהווה פגיעה קשה וחוסר חמור בהנגשה בכלל הציבור ובפרט באוכלוסיית הקשישים/ אנשים עם מוגבלות/ אוכלוסייה החרדית. נתונים אלו נותנים משנה תוקף לצורך בביקורת פרלמנטרית הדוקה על הפגיעה בציבור הצרכני”.

חבר הכנסת הדגיש: “אין כל ספק כי ההפרטה הינה דבר הנצרך, אך לצד זאת מחויבותנו כנבחרי ציבור לטפל בליקויים הנגרמים מכך ולשפר את השרות והנגישות לאזרח ובמיוחד לשכבות החלשות ולא להחמיר את המצב שהיה עד תחילת ההפרטה”.

בדיון צפוי ח”כ מלול לדרוש מנציגי הממשלה וחברת ‘דואר ישראל’ להבטיח כי כלל שירותי דואר ישראל יהיו נגישים לכלל האזרחים, ובפרט לאוכלוסיות המוחלשות.