הצעיר בן ה-27 שנרצח בפיגוע הירי בצפון ים המלח: אזרח ארה”ב

שני מחבלים ירו על הרכב בו נסע הצעיר האמריקני בכביש 90 ורצחו אותו, המשיכו בנסיעה וירו על שני רכבים נוספים • בחסדי ה' לא היו נפגעים בשני הרכבים • המחבלים שרפו את רכבם, נתקלו בכוח משטרה, ובין השוטרים למחבלים התפתחו חילופי אש - לפני שהמרצחים נמלטו לכיוון יריחו
חיים טוויל
ז' אדר התשפ"ג / 27.02.2023 22:41

14 נרצחים בפיגועי טרור בחודש אחד: שגריר ארה”ב בישראל טום ניידס אישר הערב (שני) כי אזרחי אמריקני בן 27 נרצח בפיגוע ירי שאירע אחר הצהריים בצומת נבו בכביש 90, צפונית לים המלח.

הפיגוע החל בצומת בית הערבה: המחבלים ירו בצעיר בן ה-27, שנהג במכונית והוא נפצע אנוש. מאוחר יותר נקבע מותו בבית החולים ‘הדסה הר הצופים’. המחבלים נמלטו ממקום האירוע, המשיכו בנסיעתם וירו במכונית נוספת בה נסעה משפחה, הם הצליחו לפגוע במכונית אך בחסדי שמים לא בנוסעים. הם המשיכו בנסיעתם וירו במכונית שלישית אך לא פגעו בה.

בשלב זה הם ירדו ממכוניתם בסנט ג’ורג’, שרפו את הרכב ונמלטו רגלית.

מתחקור ראשוני של צה”ל עולה, כי המחבלים פתחו בירי לעבר הרכב של הצעיר בן ה-27 שנע  בכביש 90 סמוך לצומת מול נבו. הוא נפצע אנוש מהירי ומאוחר יותר נפטר מפצעיו.

על פי התחקיר, המחבלים המשיכו בנסיעה לצומת בית הערבה וירו לעבר רכב ישראלי נוסף. לא היו נפגעים כתוצאה מירי זה. המחבלים המשיכו בנסיעה וירו פעם נוספת, גם הפעם בנס ללא נפגעים.

בהמשך, בעת שהמחבלים שרפו את רכבם בסנט ג’ורג’, הגיע למקום כוח משטרתי שפתח באש לעברם. המחבלים השיבו באש ונמלטו מהמקום ברכב אחר לכיוון מחנה הפליטים עקבת ג’בר ליד יריחו.  מכוניתם של המחבלים נמצאת בידי המשטרה.

כוחות צה”ל ומשטרה הציבו מחסומים ועמדות בידוק, וסגרו את הכניסות ליריחו כחלק מהמרדף.

אחד מנוסעי הרכב בו נסעה המשפחה, עליו ירו המחבלים – סיפר לחדשות 12: ”היינו בטיול עם חברים תיירים, נסענו מטבריה חזרה לירושלים. פנינו לצומת ו-300 מטר אחרי הפנייה רכב עקף אותנו ואז שמענו רעש של יריות. פתאום ראיתי בן אדם יוצא מהחלון ויורה עלינו. צעקנו: ‘יורים להתקפל’ ועצרנו. זה היה נס, בקלות זה היה יכול להרוג אותנו”.

מפכ”ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי שוחח עם מ׳, קצין סיור בתחנת מעלה אדומים, שהיה עם שוטר נוסף מהתחנה בהיתקלות עם המחבלים שביצעו את הפיגוע בצומת אלמוג בצפון ים המלח.

מ׳ סיפר למפכ”ל: “הגעתי למשמרת ותוך כדי שאני מתארגן קיבלנו הודעה על שמיעת ירי בבית הערבה. יצאנו לשם מיד ותוך כדי אנחנו מבינים שיש שלוש זירות. בשלב מסויים אנחנו מזהים עשן ומתקרבים ומגלים רכב עולה באש עם לוחיות זיהוי צהובות ואנחנו מבינים שזה הרכב של המחבלים. אחד המחבלים כיוון קנה לעברנו ומיד ביצענו ירי לעבר המחבלים. חששנו שמדובר בפיגוע משיכה ותוך כדי שאנחנו דולקים לעברם באזור מאוד צפוף ביצענו לעברם שוב ירי”.

המפכ”ל שיבח את השוטרים שחתרו למגע ובכך מנעו מהמחבלים להמשיך ולבצע ירי לעבר אזרחים נוספים וכוחות ביטחון שנעו באזור. המפכ”ל ציין כי השוטרים הבינו מיד שמדובר בפיגוע מתגלגל רב זירתי וידעו לזהות את נתיב המילוט של המחבלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות