הליכוד ועוצמה יהודית התנגחו ראש בראש: “מעשה חסר אחריות”

סיעת 'עוצמה יהודית' נעדרה מדיון '40 חתימות' במליאה - ולא הצביעה עם הקואליציה • בכירים בעוצמה השיבו לליכוד: ''מדיניות ההכלה של נתניהו והליכוד מאז הוקמה ממשלת הימין היא מעשה חסר אחריות''
אריה ריבקינד
ו' אדר התשפ"ג / 27.02.2023 19:49

בכירים בליכוד מתחו הערב (שני) ביקורת על החלטת סיעת ‘עוצמה יהודית’ להיעדר מדיון ’40 חתימות’ במליאת הכנסת שהתקיים בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו – משום ש”ככה לא מתנהגים לשותפים בממשלה”.

הבכירים אמרו: ”ההיעדרות של בן גביר ו’עוצמה יהודית’ מההצבעה היום בכנסת היא מעשה חסר אחריות נגד ממשלת ימין. כשיש הצבעה של השמאל נגד ממשלת ימין – כולם מתייצבים”.

בכירי ‘עוצמה יהודית’ לא נותרו חייבים והשיבו לביקורת: ”מדיניות ההכלה של נתניהו והליכוד מאז הוקמה ממשלת הימין היא מעשה חסר אחריות. כשיש טרור של מחבלים נגד ישראלים – ישראל צריכה להלום בטרור ולא להיכנע לו”.

גם יהדות התורה החליטה על החרמת ההצבעה כמחאה על “אי כיבוד ההסכם הקואליציוני”.

עם זאת, נתניהו התחייב ליהדות התורה לפתור את המשבר התקציבי עמם ״עוד הערב״, ובעקבות כך – חברי המפלגה הצביעו בתום הדיון במליאה בהתאם לעמדת הקואליציה.

הדיון המיוחד לבקשת 40 ח”כים מהאופוזיציה היה בנושא “מערכת משפט חזקה ועצמאית”. לפי תקנון הכנסת, ראש הממשלה מחויב לשבת במליאה בזמן שחברי הכנסת מהאופוזיציה נואמים נגדו, ובסוף הדיון הוא משיב לטענות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות