ישראלי נרצח בפיגוע בצפון ים המלח, ירי גם על משפחה – שניצלה

חיים טוויל
|
ו' אדר התשפ"ג / 27.02.2023 17:41
צעיר ישראלי בן 27 נורה בפיגוע ירי בכביש 90 סמוך לצומת בית הערבה – ובהדסה נפטר • ירי גם בזירה נוספת סמוכה: רכב ובו משפחה נורה ובחסדי שמיים לא היו נפגעים – למרות פגיעות ירי • אחד הנוסעים ברכב: “צעקנו: ‘יורים להתקפל’ ועצרנו. זה היה נס. זה היה יכול להרוג אותנו”

צעיר בן 27 נרצח הערב (שני) בפיגוע ירי, לאחר שמחבל פתח באש לעבר רכבו בצומת בית הערבה בכביש 90, במועצה האזורית מגילות בצפון ים המלח.

שני מחבלים שנסעו ברכב ירו לעבר כלי רכב ישראלים בשתי זירות – באזור מול נבו, שם נרצח  בן 27, ובצומת בית הערבה, שם נורה רכב נוסף ובו משפחה. בחסדי שמיים לא היו נפגעים, למרות שיש פגיעות ברכב.

המשפחה המשיכה בנסיעה עד לתחנת הדלק בצומת אלמוג ודיווחה על הירי.

מכונית נוספת נורתה אך נוסעיה לא נפגעו.

מתחקור ראשוני בשטח עולה, כי מחבלים פתחו בירי לעבר רכב ישראלי בכביש 90 סמוך לצומת מול נבו. אזרח ישראלי נפצע כתוצאה מהירי ומאוחר יותר נפטר מפצעיו.

על פי התחקיר, המחבלים המשיכו בנסיעה לצומת בית הערבה וירו לעבר רכב ישראלי נוסף. לא היו נפגעים כתוצאה מירי זה. המחבלים המשיכו בנסיעה וירו פעם נוספת, ללא נפגעים.

בהמשך, בעת שהמחבלים שרפו את רכבם בסנט ג’ורג’, הגיע למקום כוח משטרתי שפתח באש לעברם. המחבלים השיבו באש ונמלטו מהמקום ברכב אחר לכיוון מחנה הפליטים עקבת ג’בר ליד יריחו.  מכוניתם של המחבלים נמצאת בידי המשטרה.

כוחות צה”ל ומשטרה הציבו מחסומים ועמדות בידוק, וסגרו את הכניסות ליריחו כחלק מהמרדף.

אחד מנוסעי הרכב עליו ירו המחבלים סיפר לחדשות 12: ”היינו בטיול עם חברים תיירים, נסענו מטבריה חזרה לירושלים. פנינו לצומת ו-300 מטר אחרי הפנייה רכב עקף אותנו ואז שמענו רעש של יריות. פתאום ראיתי בן אדם יוצא מהחלון ויורה עלינו. צעקנו: ‘יורים להתקפל’ ועצרנו. זה היה נס, בקלות זה היה יכול להרוג אותנו”.

הפרמדיק עוזי סלוק והחובש אילון לובינר מאיחוד הצלה שהוזעקו לזירה ביצעו החייאה על הצעיר שנפצע אנוש. הוא פונה, תוך כדי החייאה, למרכז הרפואי הדסה הר הצופים.

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר כשלוש שעות לאחר הפיגוע: “אל יחידת הטראומה בהדסה הר הצופים פונה אחר הצהריים פצוע בן 27 אשר נפגע באורח אנוש בפיגוע ירי בצפון ים המלח.

“הפצוע פונה תוך כדי פעולות החייאה שנמשכו גם בבית החולים, אך לצערנו הצוות נאלץ לקבוע את מותו”.

חזי לרזה, חובש בכיר של מד”א, מהראשונים שהגיעו לזירה, סיפר: “חלפתי סמוך מאוד למקום עם הרכב הפרטי שלי כשקיבלתי קריאה על פיגוע ירי. הגעתי מיד למקום והבחנתי ברכב שעומד בנתיב הנגדי כשנהג הרכב מחוסר הכרה. הזעקתי כוחות והתחלתי להעניק לו טיפול רפואי מציל חיים. צוות ניידת טיפול נמרץ שלנו שהגיע מהר למקום המשיכו בטיפול רפואי מציל חיים מתקדם”.

פראמדיקית מד”א עדן כהן שטיפלה בפצוע סיפרה: “כשהגענו הפצוע היה מחוץ לרכב מחוסר הכרה עם פצעי ירי בפלג גופו העליון וצוותי מד”א ביצעו בו פעולות החייאה. העברנו אותו מיד לניידת טיפול נמרץ, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים מתקדם ונלחמנו על חייו במשך כל הדרך לבית החולים, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה.”

דובר צה”ל מסר: “מחבלים הגיעו ברכב לצומת בית הערבה ופתחו בירי לעבר רכב ישראלי, משם המשיכו בנסיעתם וביצעו ירי לעבר רכב נוסף. כתוצאה מהירי נפגע אזרח ישראלי. המחבלים נמלטו.

“כוחות צה”ל מבצעים סריקות במרחב והציבו מחסומים ועמדות בידוק”.

מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי שוחח לפני זמן קצר עם מ׳ קצין סיור בתחנת מעלה אדומים שהיה עם שוטר נוסף מהתחנה בהתקלות עם המחבלים שככל הנראה ביצעו עוד קודם את הפיגוע בצומת אלמוג.

מ׳ סיפר למפכ״ל : “הגעתי למשמרת ותוך כדי שאני מתארגן קיבלנו הודעה על שמיעת ירי בבית הערבה. יצאנו לשם מיד ותוך כדי אנחנו מבינים שיש שלוש זירות. בשלב מסויים אנחנו מזהים עשן ומתקרבים ומגלים רכב עולה באש עם לוחיות זיהוי צהובות ואנחנו מבינים שזה הרכב של המחבלים. אחד המחבלים כיוון קנה לעברנו ומיד ביצענו ירי לעבר המחבלים.

“חששנו שמדובר בפיגוע משיכה ותוך כדי שאנחנו דולקים לעברם באזור מאוד צפוף ביצענו לעברם שוב ירי”.

המפכ״ל שיבח את השוטרים שחתרו למגע ובכך מנעו מהם להמשיך ולבצע ירי לעבר אזרחים נוספים וכוחות בטחון שנעו באזור.

המפכ״ל ציין כי השוטרים הבינו מיד שמדובר בפיגוע מתגלגל רב זירתי וידעו לזהות את נתיב המילוט של המחבלים.