ביבי ושרים: לא לקחת החוק לידיים • מיכאלי על היהודים: “מחבלים”

השר סמוטריץ' מתח ביקורת על ההתפרעויות של יהודים בחווארה: "אסור לייצר אנרכיה מסוכנת" • דרעי הזהיר: "ההצתות בחווארה עלולות להצית את יהודה ושומרון ולגרום להרג והרס" • יאיר לפיד: "המליציות של סמוטריץ׳ יצאו לשרוף את חווארה"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
ו' אדר התשפ"ג / 26.02.2023 23:19

השר בצלאל סמוטריץ’ גינה הערב (ראשון) את התפרעות של המתיישבים היהודים בכפר חווארה – לאחר הפיגוע הרצחני בו נרצחו האחים הלל ויגל יניב הי”ד.

“אחי המתיישבים, הכאב גדול, אך האמינו לי שאנחנו עובדים קשה כדי לתת מענה אמיתי לטרור, גם צבאית וגם התיישבותית”, אמר סמוטריץ. “מאז הפיגוע הנורא אנו עסוקים רק בזה. אבל אסור לקחת את החוק לידיים ולייצר אנרכיה מסוכנת שעלולה לצאת משליטה ולעלות בחיי אדם. תנו לנו כדרג מדיני לגבש את המענה ולצה”ל לנצח בע”ה”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה גם הוא להרגיע את הרוחות: “קרה היום אסון נורא. אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחת יניב, שאיבדה שניים מבניה היקרים, ה’ יקום דמם. צה”ל וכוחות הביטחון כרגע נמצאים במרדף אחר הרוצח. אנחנו נמצא אותו, אנחנו נלכוד אותו ואנחנו נבוא אתו חשבון”, אמר נתניהו.

על רקע העימותים האלימים בחווארה הוסיף ראש הממשלה: “אני מבקש גם כשהדם חם והרוחות לוהטות – לא לקחת את החוק לידיים. אני מבקש לתת לצה”ל ולכוחות הביטחון לעשות את עבודתם. אני מזכיר לכם שבשבועות האחרונים הם חיסלו עשרות מחבלים ומנעו עשרות פיגועים.

“תנו לצה”ל להשלים את המרדף, אל תיקחו את החוק לידיים – וביחד ננצח את הטרור”.

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר: “נטילת החוק בידיים, פרעות ואלימות כלפי חפים מפשע – אינם דרכנו ואני מגנה זאת בתוקף. עלינו לאפשר לצה”ל, למשטרת ישראל ולכוחות הביטחון ללכוד את המחבל הנתעב ולהשיב את הסדר על כנו לאלתר”.

יו”ר ש”ס אריה דרעי: ‏״הדם של כולנו רותח בעקבות רצח האחים הלל ויגל יניב הי״ד, אבל למרות זאת אסור לנו לקחת את החוק לידיים. ההצתות בחווארה עלולות להצית את יהודה ושומרון ולגרום להרג והרס. צה״ל, השב״כ וכוחות הביטחון פועלים בנחישות נגד המחבלים וחיסלו עשרות מחבלים מתחילת השנה. תנו לצה״ל לפעול כי רק ככה ננצח״.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן דרש מראש ממשלה, משר הביטחון ומהרמטכ”ל לשנות את ההתנהלות מול הטרור הפלסטיני – וקרא לאזרחים שלא לקחת את החוק לידיים ולא לייצר עימותים.  “חובת הממשלה, קל וחומר ממשלה לאומית, לתקן את המציאות הבלתי נסבלת בה תושבים מאויימים ממחבלים יום יום בדרכם הביתה, למוסדות הלימודים או לעבודה. אסור בשום פנים שאזרחים יהיו אלה שיקחו את החוק לידיים, ואסור שנראה מראות של הבערת אש בבתים או במכוניות”.

הוא הוסיף: “אני דורש מראש הממשלה, משר הביטחון ומהרמטכ”ל ‘להפוך את השולחן’: לצאת מיד למערכה צבאית נגד הטרור ביד ברזל, להחזיר מיד את המחסומים הבטחוניים, לאסוף את כלי הנשק שבידי המחבלים בשטחי הרשות ולייבש את ביצת הטרור של אבו מאזן. אני קורא לכל האזרחים הכואבים, וכולנו אזרחין כואבים, לאפשר לצה”ל לעשות את מלאכתו, בודאי לא זורקים אבנים או מציתים”.

מנגד, יו”ר מפלגת העבודה, ח”כ מרב מיכאלי, חיברה בין המתפרעים היהודים בחווארה לשרי הימין: “המחבלים שמסתובבים כעת בחווארה מציתים והורסים כל מה שנקרה בדרכם, יונקים את הלגיטימציה שלהם מחברים בכירים בממשלה הזו. לא סתם רובם מתמהמהים מלגנות את עורכי הפוגרום. את הגרורה הזאת שמאיימת על המדינה צריך לקטוע בהקדם, לפני שהיא תוביל אותנו לחורבן עד היסוד”.

לפניה קשר יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד את השר בצלאל סמוטריץ’ לעימותים בין יהודים וערבים בחווארה: “המליציות של סמוטריץ׳ יצאו לשרוף את חווארה כדי לטרפד את הפסגה בעקבה של נתניהו וגלנט. הממשלה הזו מסוכנת לביטחון ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין בושה יותר
    27/02/2023 00:00
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מיכאלי לפיד
    אפילו לא מילה על רצח הילדים
    אפילו לא מילה?
    לא יאומן