תג מחיר: מתיישבים העלו באש בתים, עסקים ומכוניות בחווארה

מאות מתיישבים פשטו על חווארה בתגובה לרצח האחים יניב הי"ד: 100 מכוניות הוצתו, 35 בתים נשרפו כליל, 40 נשרפו חלקית, הרוג וכ-100 פצועים • 5 מהמתיישבים נפגעו מאבנים וגז • רק לאחר שעות הושגה שליטה • נתניהו: "גם כשהדם חם והרוחות לוהטות - לא לקחת החוק לידיים"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
ה' אדר התשפ"ג / 26.02.2023 21:35

שעות לאחר הפיגוע שבו נרצחו הלל מנחם ויגל יעקב יניב הי”ד, שני אחים תושבי הר ברכה, הגיעו הערב (ראשון) מאות תושבים מיישובי השומרון לאזור זירת הפיגוע בחווארה כדי להפגין ולדרוש מהממשלה לפעול בתקיפות נגד הטרור – ומקום פרצו עימותים קשים בין מתיישבים יהודים לפלסטינים.

לפי הדיווחים, המתנחלים העלו באש  35 בתים שנשרפו כליל, 40 בתים שנשרפו חלקית, 100 מכוניות הוצתו, וכמו שברו חלונות ראווה של עסקים.

בסירטונים מהכפר נראו מספר מוקדי הצתות ועשן מיתמר מעל הכפר.

ברחבי הכפר הערבי נרשמו עימותים קשים בין מתיישבים לפורעים פלסטינים.

כוחות מג”ב שהוזעקו לזירה ניסו לפזר את המוחים באמצעות רימוני גז והלם, אך הם התקשו להשתלט על האירוע – ורק לאחר שעות הושגה שליטה.

שלושה מהמתיישבים נפגעו מאבנים שיידו לעברם פורעים פלסטינים ושניים נוספים מהגז.

בחדשות 12 דווח, כי במסגדים בחווארה נשמעו קריאות לתושבים הפלסטינים לצאת ולהתעמת עם המתיישבים.

על פי דיווחים, 9 משפחות פלסטיניות חולצו מבתים בוערים על ידי כוחות הביטחון.

משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על הרוג כתוצאה מאש חיה לעברו – סאמח אקטש, בן 37.

הסהר האדום הפלסטיני דיווח על כ-100 נפגעים פלסטינים בעימותים עם מתנחלים בחווארה, אולם אין לכך כל אישור אחר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב לפיגוע הנורא בו נרצחו הלל ויגל יניב הי”ד – אך קרא למפגינים שלא לקחת את החוק לידיים.

“קרה היום אסון נורא”, אמר נתניהו. “אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחת יניב, שאיבדה שניים מבניה היקרים, ה’ יקום דמם. צה”ל וכוחות הביטחון כרגע נמצאים במרדף אחר הרוצח. אנחנו נמצא אותו, אנחנו נלכוד אותו ואנחנו נבוא אתו חשבון”.

על רקע העימותים האלימים שפרצו בין המתיישבים לבין הפורעים הערבים בחווארה, אמר ראש הממשלה: “אני מבקש גם כשהדם חם והרוחות לוהטות – לא לקחת את החוק לידיים. אני מבקש לתת לצה”ל ולכוחות הביטחון לעשות את עבודתם. אני מזכיר לכם שבשבועות האחרונים הם חיסלו עשרות מחבלים ומנעו עשרות פיגועים.

“תנו לצה”ל להשלים את המרדף, אל תיקחו את החוק לידיים – וביחד ננצח את הטרור”.

גם נשיא המדינה יצחק הרצוג יצא נגד פעולות התג מחיר: “נטילת החוק בידיים, פרעות ואלימות כלפי חפים מפשע – אינם דרכנו ואני מגנה זאת בתוקף. עלינו לאפשר לצה״ל, למשטרת ישראל ולכוחות הביטחון ללכוד את המחבל הנתעב ולהשיב את הסדר על כנו לאלתר”.

שר הביטחון יואב גלנט: “גם בסיומה של יממה קשה וכואבת, בה שני אחים צעירים נרצחו בידי מחבל שפל, אני קורא לאזרחי ישראל: אל תקחו את החוק לידיים.

‏”הפרות הסדר בחאוורה מסכנות את האזרחים, ופוגעות בפעילות כוחות הביטחון במצוד אחר המחבלים. אני סומך על מפקדי ולוחמי צה״ל, ובטוח כי ישימו את ידם על הרוצחים”.

בני גנץ: “לצד הצער העמוק והכבד על הפיגוע הקשה, המראות הערב בחווארה צריכים לבייש כל אדם וכל יהודי בפרט. זו לא דרכנו. בלתי נתפס שבערב כזה, חיילי צה”ל צריכים לעצור פורעים ישראלים ולמנוע רצח של חפים מפשע, במקום לרדוף אחרי טרוריסטים”.

לדבריו, “שתיקתם של השרים סמוטריץ׳ ובן גביר מבישה ומסוכנת. על כל מנהיגי הציבור לקרוא ולפעול עכשיו להרגעת הרוחות״.

הרמטכ”ל בזירת הפיגוע. צילום: דוצ

השר בצלאל סמוטריץ’ מגנה את ההתפרעויות מצד מתיישבים יהודים בכפר חווארה בתגובה לפיגוע הרצחני.

“אחי המתיישבים, הכאב גדול, אך האמינו לי שאנחנו עובדים קשה כדי לתת מענה אמיתי לטרור, גם צבאית וגם התיישבותית. מאז הפיגוע הנורא אנו עסוקים רק בזה. אבל אסור לקחת את החוק לידיים ולייצר אנרכיה מסוכנת שעלולה לצאת משליטה ולעלות בחיי אדם. תנו לנו כדרג מדיני לגבש את המענה ולצה”ל לנצח בע”ה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בוצ'ה קורא לא לקחת חוק לידיים
    26/02/2023 22:03
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מעניין אה ?