הלל ויגל יניב הי”ד, שני אחים מהר ברכה, נרצחו בדרך לישיבות • צפו

האחים נרצחו בעת שעשו את דרכם בחזרה מביתם לישיבות בקריית שמונה וגבעת אולגה • הלל בן ה-22 סיים שירות בחיל הים • יגל בן ה-20 היה אמור להתחיל ההליכים לקראת גיוסו • גיל ביסמוט: "כשהגעתי לזירה זיהיתי לחרדתי את הנפגעים, שני אחים שגדלו עם ילדיי, בני בית ממש"
חיים טוויל
ה' אדר התשפ"ג / 26.02.2023 16:34

רצח נורא בשומרון: הלל ויגל יניב הי”ד, שני אחים בני 20 ו-22, תושבי היישוב הר ברכה, נרצחו בפיגוע ירי שאירע בצהריים (ראשון) בכפר חווארה שמדרום לשכם.

הלוויתם תתקיים בבוקר בהר הרצל בירושלים, ולא תצא מהר ברכה.

הלל ויגל הי”ד למדו בישיבות ההסדר בקריית שמונה וגבעת אולגה. הם נרצחו בדרך חזרה מביתם לישיבותיהם.

הלל, תלמיד ישיבת ההסדר בקרית שמונה סיים בימים אלה ממש שירות משמעותי בחיל הים, ואף הוענק לו לאחרונה תואר מצטיין קורס. בימים אלה חזר מהשירות בצבא לפרק הלימוד הנוסף במסגרת מסלול ההסדר.

הלל אחיו, תלמיד ישיבת ההסדר בגבעת אולגה התגייס אף הוא למסלול ההסדר וסייע בתחילת השנה בהקמת שלוחת הישיבה בטירת הכרמל. בימים אלו אמור היה להתחיל את ההליכים לקראת גיוסו הקרבי לצה”ל.

השניים הם נכדיו של הרב שמואל יניב מגבעת שמואל, בעל סידרת הספרים ‘צפונות בתורה’.

רמ”ט איגוד ישיבות ההסדר אמר עם היוודע הבשורה המרה: “שמעתי בזעזוע גדול את הבשורה הקשה על הירצחם של האחים הקדושים תושבי הר ברכה, תלמיד ישיבת ההסדר גבעת אולגה יגל יניב, והלל אחיו תלמיד ישיבת ההסדר בקריית שמונה – הי”ד שהיו בדרכם מהבית לישיבותיהם.

“אנחנו מבקשים לשלוח חיבוק גדול למשפחה היקרה, לישוב הר ברכה, לישיבות קריית שמונה וגבעת אולגה, ולכלל תלמידי ישיבות ההסדר ולומדי התורה בכל מקום ואתר, וקוראים מכאן לצה”ל ולממשלת ישראל לא לנוח ולא לשקוט עד להשבת הבטחון לכל מקום במרחבי ארצנו, למגר את אויבינו הרשעים ולאפשר ליהודי לנסוע לישיבה, הביתה ולכל מקום שיחפוץ בביטחון”.

לפי החשד, מחבל פלסטיני הגיע לחלון הרכב – וירה לעבר השניים באקדח מטווח אפס.

לפי עדויות, המחבל הגיע לצומת עינבוס ופתח בירי מאקדח לעבר הרכב הישראלי שחלף במקום. בזירה אותרו 12 תרמילי ירי של 9 מ”מ. ככל הנראה המחבל נמלט רגלית מהמקום.

כל הצירים שמובילים לחווארה נחסמו לתנועה ומצוד מתנהל אחר המחבל.

כוחות הצלה הגיעו לזירה וקבעו את מותם של שני האחים – לאחר ניסיונות החייאה ממושכים בסיוע כוח רפואה של צה”ל.

בהודעה שפרסם צוות צח”י הר ברכה – נאמר:

“בצער רב וביגון קודר אנו מעדכנים על הרצחם של תושבינו היקרים הלל מנחם ויגל יעקב יניב הי”ד. צוותי החירום של היישוב והמועצה נמצאים ביישוב ובבית החולים ומסייעים למשפחה.

על פרטי הלוויות תצא הודעה בהמשך, אנו מחבקים את המשפחה ומלווים אותה ככל שיידרש. בשורות טובות.

“בזמן הקרוב יצא מכתב שייתן מענה ומידע כיצד לשוחח עם הילדים על אירועים קשים”.

גיל ביסמוט מפקד זק”א מחוז ש”י: “קיבלנו דיווח על ירי לעבר רכב ישראלי בחווארה, בציר המרכזי סמוך לישוב הר ברכה בו אני מתגורר. לצערי, מיד כשהגעתי למקום זיהיתי לחרדתי את הנפגעים, שני אחים שגדלו עם ילדיי, בני בית ממש. לאחר פעולות החייאה ממושכות הם פונו בטנ”צ לביה”ח בלינסון ומותם נקבע.

“צוותי זק”א שהגיעו למקום עסקו בדמעות ובלב כואב בטיפול בכבוד המת ובאיסוף הממצאים. זהו אירוע קשה עבורי ועבור הישוב כולו, אנו כואבים ומשתתפים בצערה של המשפחה האבלה”.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, שהגיע לזירת הפיגוע: “אני דורש מהממשלה – תהפכו כבר את השולחן, אתם לא יכולים להמשיך במדיניות הממשלה הקודמת שהפקירה את הביטחון ולצפות לתוצאות אחרות מול אבו מאזן וחבר המחבלים שלו.

”אני דורש מראש הממשלה, שר הביטחון וכל השרים להחזיר את המשלחת משיחות הסרק בעקבה. די ל’מחוות ביטחוניות’ כשהדם היהודי נשפך כאן בחווארה, בירושלים ובכל מקום. צריך לצאת למבצע כנגד הטרור”.

שר האוצר וחבר הקבינט מדיני בטחוני בצלאל סמוטריץ׳: “הלב נקרע מצער על הרצח האכזרי של האחים הלל ויגל יניב הי”ד מהישוב הר ברכה בפיגוע הטרור בחווארה.

“אני עצמי עברתי שם דקות ספורות לפני הפיגוע, וכל יום עוברים שם אלפים רבים של יהודים בדרכים. כל יהודי הוא מטרה עבור אותם מחבלים צמאי דם.

“אני קורא לראש הממשלה להחזיר את המשלחת הישראלית מעקבא לאלתר. ‘רגיעה’ תושג רק כאשר צה”ל יכה בערי הטרור ומחולליו ללא רחם, בטנקים ובמסוקים, באופן שישדר שבעל הבית השתגע ויוציא להם את החשק לפגוע בנו. נדרוש כינוס מיידי של הקבינט לקבלת החלטות”.

מפכ״ל המשטרה יעקב שבתאי אמר על הפיגוע: “מדובר בפיגוע קשה. אני סומך את ידי על השב״כ והמודיעין של צה״ל שיידעו לסגור מעגל ולהגיע למחבל. אנחנו במצב מאוד רגיש וזה מחייב את כולנו לכוננות מבצעית ולכן אני מבקש מכל קציני האג״מ לבדוק מוכנות ביחידות, לוודא שכל השוטרים במוכנות. משטרת ישראל נכנסת לכוננות מקסימלית במטרה להיות ברמת דריכות מבצעית מלאה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כביש עוקף חווארה
    26/02/2023 18:49
    בתיה
  1. למה לא מסיימים בניית הכביש? שנים עובדים על זה.

  2. טעות _ נא לתקן
    26/02/2023 18:51
    דוד
  3. כתבתם פעמיים את השם הלל. ובפעם השנייה שוב “הלל אחיו, תלמיד ישיבת” וכו’.