‘דגל’ ובעלז כועסים ש’הפטור’ נותר בחוץ, אבל באגו”י מאמינים לביבי

רבע שעה לפני ההצבעה בממשלה, נתניהו אמר: הייתה התחייבות על תקצוב מלא של מוסדות הפטור ו"נעמוד בכל התחייבות" • גורם בכיר ב'דגל' לחרדים 10: "סוכם על נוסחה מסוימת, לא זה מה שהוכנס להצעת התקציב. עם הבטחות לא הולכים למכולת"
אריה ריבקינד
ה' אדר התשפ"ג / 26.02.2023 15:55

‘יתד נאמן’, ביטאון ‘דגל התורה’, טען הבוקר (ראשון), כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא עמד במהלך אישור התקציב בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם הסיעה, ולכן יקיימו “התייעצות”, תקים צוות לבחינת ההסכמים הקואליציוניים – בדרישה למימושם.

בכתבה בביטאון נכתב, כי “התקציב כולל שיפור ניכר ומשמעותי בשורה של נושאים חשובים, כגון בתקציב החינוך והישיבות, מוסדות החינוך, שכר צוותי ההוראה ועוד נושאים רבים”.

עם זאת “על כמה נושאים שנחתמו והובטחו בהסכמים הקואליציוניים עדיין לא ניתן מענה בהתאם, כמו בתקצוב מלא של מוסדות הפטור והשוואה מלאה של התנאים, תקציב התחבורה הציבורית ועוד, נושאים שסוכם במפורש לקראת ישיבת הממשלה עם ראש הממשלה, אך נתניהו התעלם ולא הביא זאת לישיבת הממשלה והם לא נכנסו לתקציב שאושר”.

ההבטחה של נתניהו ניתנה ביום שישי, רבע שעה לפני ההצבעה במליאת הממשלה, בפגישה שהתקיימה בלשכתו של נתניהו, בה נטלו חלק השר יצחק גולדקנופף, שר האוצר בצלאל סמוטריץ, שר המשפטים יריב לוין ונציגי אגף התקציבים .

במהלך המפגש נתניהו אמר במפורש כי הייתה התחייבות על תקצוב מלא של מוסדות הפטור ו”נעמוד בכל התחייבות”.

אולם גורם בכיר ב’דגל’ אומר לחרדים 10 כי “סוכם על נוסחה מסוימת, לא זה מה שהוכנס להצעת התקציב. עם הבטחות לא הולכים למכולת. טכנית זה לא כלול בהצעת התקציב שאושרה ביום שישי בממשלה”.

גם חסידות  בעלזא זועמת על כך שהתקצוב לא נמצא בתקציב שאושר.

באגו”י, מנגד, נשמע שכן מאמינים לנתניהו ונותנים לו את הזמן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות