משרד העבודה אסר לפטר את אשת המחבל שביצע את הפיגוע ברמות

אשת המחבל הייתה בחופשת לידה והעירייה ביקשה למנוע את חזרתה לתפקיד • במשרד העבודה קבעו: יש מניעה חוקית • עימות בין השב"כ לבין השר לביטחון לאומי: ביקשו להסיר את האיטום בבית המחבל כי הוא היה לוקה בנפשו, ואין סיבה להעניש את המשפחה
חרדים 10
ה' אדר התשפ"ג / 26.02.2023 15:04

משרד העבודה אוסר על עיריית ירושלים לפטר את אשת המחבל חוסיין קראקע שביצע את פיגוע הדריסה בשכונת רמות. כך דווח היום (ראשון) מיכאל שמש ב’כאן חדשות’.

במכתב ששלח משרד העבודה הבוקר לעיריית ירושלים, נכתב כי העובדת – אשת המחבל, שביצע את הפיגוע בשכונת רמות בירושלים תוכל להמשיך בתפקידה. לאחר הפיגוע, ביקשה העירייה לפטר את העובדת שמשמשת כסייעת פדגוגית במערכת החינוך של ירושלים.

אשת המחבל הייתה בחופשת לידה והעירייה ביקשה למנוע את חזרתה לתפקיד.

אלא שהבוקר השיבו במשרד העבודה כי המקרה אינו עומד בתנאים הקבועים בחוק ועל כן יש מניעה חוקית להורות על פיטורי העובדת.

מלשכת שר העבודה נמסר: “נדגיש כי מדובר בעובדת שנמצאת בחופשת לידה, וכי לשר אין סמכות בחוק להתיר פיטורין בתקופת חופשת לידה. כמו כן גם ב-60 יום שלאחר החופשת לידה, הסמכות לפטר היא רק אם אין קשר ללידה והעסק חדל לפעול או שהמעסיק פשט רגל.”

לפי דיווח בחדשות 12, גורמים בשב”כ פנו בסוף השבוע למשטרת ירושלים, וביקשו להסיר את האיטום על בית משפחת המחבל שביצע את הפיגוע בשכונת רמות.

בשב”כ נימקו את הבקשה להסרת האיטום: המחבל היה לוקה בנפשו – אין הצדקה להעניש את המשפחה.

מיד לאחר הפיגוע הוחלט לאטום את בית משפחת המחבל בשכונת א-טור שבמזרח העיר, מכיוון שהבית שבו הוא עצמו התגורר היה שכור. בן גביר הורה למשטרה שלא לבצע את ההנחיה.

בשב”כ טוענים, כי בניגוד להודעה מלשכת השר, הבקשה בכלל הועברה לפיקוד העורף ולמשרד המשפטים: “בעקבות מידע חדש הוחלט לקדם המלצה שלא לפעול להריסת הבית שנאטם, המלצה זו הועברה לפיקוד העורף ולמשרד המשפטים”.

לטענת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בני משפחתו של המחבל ידעו על כוונתו לצאת ולבצע פיגוע, והדבר נלמד מתוך צוואתו של המחבל ולכן גם להם מגיע להיענש.

הוא הוסיף ואמר כי אם בשב”כ מתעקשים לבצע את הסרת האיטום – הם יכולים לפנות לגורמי פיקוד העורף שגם להם יש את האמצעים לביצוע המשימה.

משירות הביטחון הכללי נמסר בתגובה: “מיד לאחר הפיגוע, הוחלט על אטימה מיידית של בית משפחת המפגע כדי להרתיע אחרים מביצוע פיגועים. בהתאם ביום 12.2.23 נאטמה דירתם של הורי המפגע, בה נהג לשהות לסירוגין בחודשים האחרונים.

“לאחר השלמת חקירת הפיגוע, בהתאם לתוצאותיה, ובעקבות מידע חדש שלא היה בידי כוחות הביטחון בעת האטימה, ונגע לפעולתה של המשפחה למניעת הפיגוע, מצבו הרפואי-נפשי של המפגע ועוצמת זיקת המגורים, הוחלט לקדם המלצה שלא לפעול להריסת הבית שנאטם. המלצה זו הועברה לפיקוד העורף ולמשרד המשפטים”.

מוקדם יותר החודש אטמו כוחות הביטחון את בית משפחתו של המחבל בשכונת א-טור שבמזרח ירושלים. בפיגוע נרצחו האברך אלתר שלמה לדרמן הי”ד בן ה-19, והאחים אשר מנחם פלאי הי”ד בן השמונה ויעקב ישראל פלאי הי”ד בן השש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בושה וחרפה למשרד העבודה
    26/02/2023 23:34
    דוד
  1. ככה המחבלים מבינים שהדבר הכי כדאי להם זה לעשות טרור ,הם לא יפסידו כלום ועוד יקבלו כסף מהמדינה על חשבוננו ,בושה וחרפה למשרד העבודה !