שני יהודים מהשומרון נרצחו בפיגוע ירי לעבר רכב ליד כפר חווארה

שני יהודים נרצחו בפיגוע ירי בצהריים בצומת עינבוס • מפרטים ראשוניים עולה: המחבלים התנגשו תחילה עם רכב במכונית, ואז מחבל יצא עם רובה מסוג M16 ארוך וירה מטווח אפס לעבר השניים • כוחות צה''ל במצוד אחר המחבלים • יוסי דגן: "עזות המצח של הטרור מוכיחה שאין הרתעה"
חיים טוויל
ה' אדר התשפ"ג / 26.02.2023 14:02

שני יהודים, תושבי היישוב הר ברכה,  נרצחו בפיגוע ירי שאירע בצהריים (ראשון) בצומת עינבוס ליד כפר חווארה בשומרון.

כוחות הצלה שהוזעקו לזירה ביצעו החייאה בשני הפצועים,  ולבסוף קבעו את מותם. הם פונו לביה״ח בלינסון.

מחקירה ראשונית של הפיגוע עולה כי המחבלים התנגשו תחילה עם רכב במכונית שבה היו שני הנרצחים. עדי ראיה סיפרו כי שניות לאחר ההתנגשות יצא מחבל עם נשק, ככל הנראה מסוג M16 ארוך, ירה מטווח אפס בנוסעי הרכב – והמחבלים ברחו מהמקום.

חובש רפואת חירום במד”א גיל ביסמוט סיפר: “כשהגענו למקום ראינו את שני הפצועים שוכבים בסמוך לרכב כשהם מחוסרי הכרה. יחד עם כוח רפואה של צה”ל הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני בשטח, הכנסנו אותם לניידות טיפול נמרץ צבאיות והם פונו לבי”ח כשמצבם קשה”.

מדוברות איחוד הצלה נמסר: “בניהו מולא חובש איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה ויהויריב מגורי כהן חובש נוסף באיחוד הצלה ביצעו החייאה בזירה על שני הפצועים שפונו לאחר מכן במצב אנוש על ידי כוחות רפואה של צה”ל לבית החולים בלינסון בפתח תקווה”.

דובר צהל מסר: “מחבל הגיע ברכב לצומת עינבוס שבמרחב חטיבת שומרון ופתח בירי לעבר רכב ישראלי שחלף במקום. כתוצאה מהירי נפגעו שני אזרחים שפונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

“כוחות צה”ל חוסמים צירים במרחב ופתחו במרדף אחר המחבלים”.

13 בני אדם נרצחו בפיגועי טרור בתוך פחות מחודש.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון: “מדובר לצערנו באירוע קשה מאוד. הממשלה חייבת לשנות את הפרדיגמה ולעבור ממגננה להתקפה, לא יכול להיות שבצהרי היום מרשים לעצמם מחבלים לירות באזרחים תמימים.

”עזות המצח של הטרור מוכיחה שאין הרתעה. יש לשנות את הוראות הפתיחה באש, להחזיר את המחסומים, ולפגוע באופן יזום בתשתית הטרור של הרשות הפלסטינית. עם ישראל ותושבי השומרון חזקים, לא נשבר אל מול הטרור הרצחני של הרשות הפלסטינית”.

ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון, נכח בפיגוע הירי בחווארה: “הירי התרחש ממש מאחוריי. זה היה נראה נורא – הירי היה מטווח אפס. אתה מוקף מימין ומשמאל, אין אפשרות לצאת. לא ייתכן שמחבלים יכולים להחזיק נשק בכזו קלות ולירות בחופשיות מטווח אפס לאור יום. הפיגוע הנורא הזה מראה שוב כי יש חוסר משילות מוחלט ביהודה ושומרון והאיום על התושבים היהודים באזור הוא ממשי יותר מאי פעם.

“צריך להכניע את הטרור אחת ולתמיד, לצאת למלחמת חורמה כנגד מבקשי רעתנו ולהחזיר את הביטחון לתושבים כמו שהובטח לנו”,

השר ישראל כ״ץ וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני בתגובה על פיגוע הירי: “בזמן שבירדן מתקיימת פסגה כדי למנוע הידרדרות והסלמה בשטח, מחבל נתעב מבצע פיגוע ירי רצחני שגודע את חייהם של שני אזרחים ישראלים שנסעו ברכבם.

“אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ומחזק את ידי כוחות הביטחון שפועלים כעת בשטח במטרה לשים ידם על המחבל”.

יו״ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן: “פיגוע ירי קשה בשומרון והכל בגלל הסתה ברורה מצידו של אבו-מאזן. אותו אבו מאזן שעם שליחיו היום נפגש הנגבי בהוראתו של נתניהו. נתניהו לא לומד מטעויות עבר ומשדר חולשה לאויבים שלנו ומי שנאלץ לשלם את המחיר הם אזרחי מדינת ישראל. משתתף בצערם העמוק של המשפחות. יהי זכרם של הנרצחים ברוך”.

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף:

“אני כואב את הפיגוע הקשה בשומרון. הממשלה בה אני יושב, נבחרה כדי להילחם מלחמת חורמה בטרור, לא כדי להפקיר את ביטחוננו בידי אחרים. אעשה כל אשר ביכולתי כדי לוודא שאכן כך יהיה”.

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף: “עוד טרם יבש הדם מהפיגוע האחרון בו נרצחו 2 ילדים ואברך צעיר, והנה שוב ההסתה המופרעת שמתחוללת ברשות הפלסטינית כנגד יהודים גובה מחיר דמים קשה וכואב. הפיגוע האכזרי בו נרצחו שני יהודים תמימים על לא עוול בכפם הוא נורא ואיום, ומחייב אותנו לפעול בכל הכח נגד ההסתה ונגד הטרור. אני מבקש לחזק את כוחות הביטחון במלחמתם בטרור הרצחני ובטוח כי הם יגיעו במהרה למפגעים”.

ח”כ דני דנון אמר בזירת הפיגוע בחווארה: “במהלך סיור בשומרון התבשרתי על הפיגוע הנורא בחווארה. פיגוע שקורה ‏באותו היום בו פורסם שצה”ל יצמצם פעילות לחימה בטרור בשטחי יהודה ושומרון. במאבק בטרור אסור למצמץ אפילו לא לרגע. עלינו לעבור ממגננה להתקפה ולרסק את תשתיות ארגוני הטרור בערים הפלסטיניות.

“המרצחים הארורים לא ירפו את אחיזתנו מחבלי מולדת. נמשיך לפתח את ההתיישבות בכל חלקי ארץ ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות