יריב לוין: ‘אמשיך בכל כוחי להשלים הרפורמה. אנשים עם כסף לא יקבעו

שר המשפטים התארח בפאנל 'הפטריוטים' והתייחס לתעמולה נגד הרפורמה המשפטית: "לא ייתכן שאנשים שיש להם כסף יקבעו לכל המדינה איך להתנהל" • על המפכ"ל רוני אלשייך ואמירותיו השנויות במחלוקת: "מזעזע שאדם כזה עמד בראש משטרת ישראל"
חרדים 10
ה' אדר התשפ"ג / 26.02.2023 00:44

אדריכל הרפורמה המשפטית, שר המשפטים יריב לוין, התארח הערב (מוצאי שבת) בפאנל ‘הפטריוטים’ בערוץ 14.

לוין, שספוג איומים בעקבות הרפורמה לחיזוק הדמוקרטיה אותה הוא מוביל ונמצא תחת מתקפה תקשורתית, הבהיר הערב כי הרפורמה תימשך, למרות רעשי הרקע.

לצד זאת, קרא לוין שוב להידברות: “יש הרבה שיחות שמתקיימות וחייבים להידבר, יש מקום לשינויים ותיקונים מסוימים. אבל אסור לוותר על ליבת העקרונות של הרפורמה.

“אמשיך בכל כוחי להשלים אותה – גם במחיר של סרבנות ופגיעות בכלכלה, כתוצאה מהמחאה. בנינו את לוחות הזמנים כך שאת המרכיבים העיקריים נסיים עוד במושב הנוכחי, לפני פסח”.

עוד אמר: “אם האנרכיה תשתלט ואנשים בכוח הכסף יבטלו את ההכרעה הדמוקרטית, אין טעם ללכת לבחירות. לא ייתכן שאנשים שיש להם כסף יקבעו לכל המדינה איך להתנהל.

“הרפורמה רק תועיל לכלכלה – זה לא מקרה שחברות ההייטק עושות הכל כדי לא להתדיין בבית המשפט בארץ שיוצר חוסר ודאות”.

על דבריו של המפכ”ל לשעבר רוני אלשיך אמר השר לוין: “מזעזע שאדם כזה עמד בראש משטרת ישראל. לפי תפיסת עולמו אין בכלל דמוקרטיה; יש אנשים שהם מעל הכל – אם זה לא הולך בבחירות, יעשו זאת דרך מערכת המשפט”.

אלשייך אמר בשבוע שעבר כי אם הרפורמה תעבור, בג”צ יהיה שם לפסול את החוקים החדשים.

על כך אמר לוין: “אני לא רואה דבר כזה שנעביר את החוקים ובית המשפט יפסול אותם. גם לטירוף של מי שחשב שבית משפט מעל הכל, יש גבול”.

 

-.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הוא באמת עוד יהיה ראש ממשלה
    26/02/2023 20:27
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)