21 עצורים: “ביבי הבוגד” על הכביש באיילון, מפגינים נשכו שוטרים

מפגינים נגד הרפורמה פרצו מחסומים, חסמו את נתיבי איילון, היכו שוטרים והבעירו מדורה • נפתחה חקירה נגד מפגין שכתב על הכביש בנתיבי איילון את המילים "ביבי הבוגד" • בן גביר: "לפיד וגנץ, גנו מיד ההתפרעות האנרכיסטית" • סמוטריץ': "היחס המפלה למפגיני הימין זועק לשמים"
חיים טוויל
ה' אדר התשפ"ג / 25.02.2023 23:38

המשטרה עצרה הערב (מוצ”ש)  21 מהמפגינים נגד הרפורמה המשפטית לחיזוק הדמוקרטיה – שצעדו על נתיבי איילון והתעמתו עם שוטרים במקום.

חלק מהמפגינים פרצו את מחסומי המשטרה וחסמו את נתיבי איילון. השוטרים ניסו להדוף את המוחים, אך הם הצליחו לחסום את הכביש לתנועה.

בעקבות החסימות, נסגרו לתנועה כל הצירים המובילים לתל אביב, אך לאחר חצות הודיעה המשטרה כי כלל הצירים נפתחו לתנועה.

באיילון דרום, סמוך למחלף ההלכה, הציתו המפגינים צמיגים וקרשים על הכביש. כוח כיבוי פעל במקום תחת אבטחה של המשטרה. כוח עירייה טיפל בפסולת השריפה לצורך פתיחת הכביש.

במקביל, משטרת ישראל פתחה בחקירה לאחר שפורסם תיעוד שבו מפגין כתב  באין מפריע על הכביש בנתיבי איילון את המילים “ביבי בוגד”.

מפגינה שהשתתפה בחסימה סמוך למחלף השלום נעצרה לאחר שנשכה שוטרת.

בנוסף לשוטרת שננשכה על ידי מוחה, שוטר נוסף ננשך על ידי מפגינה. שני השוטרים פונו לטיפול רפואי.

מספר שוטרים נפגעו ממכות וטופלו בשטח.

 

כתב ערוץ 14 עתי שלו שהגיע לסקר את ההפגנה הותקף על ידי מפגיני השמאל – מילולית ופיזית. שלו הותקף בדחיפות, קללות ובאמצעות מקלות של דגלים. בהמשך ניסו המפגינים לשבש את הדיווח של הכתב לאולפן הפתוח.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: “השתוללות המפגינים הבלתי חוקית בתל אביב, הכוללת הבערת צמיגים על כבישי איילון וריסוס כתובת המאשימה את ראש ממשלת ישראל בבגידה, מלמדת כי מדובר במחאת אנרכיסטים שלא מבקשים את חופש הביטוי אלא את חופש השיסוי.

“אני קורא ליאיר לפיד ובני גנץ לגנות באופן מיידי את ההתפרעות האנרכיסטית והמסיתה הזו. הנחיתי את המשטרה לפעול באפס סובלנות מול האלימות, ההסתה והאנרכיה. אסור לאפשר לאנרכיסטים להבעיר את תל אביב”.

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ על אלימות המפגינים: “על הרבה פחות מזה המשטרה פירקה למתנגדי הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון את הצורה במכות, ילדות נשלחו למעצר עד תום ההליכים, עבדכם הנאמן ישב שלושה שבועות במעצר שב”כ באגף 7 בכלא שקמה באשקלון עם כמה עשרות מחבלי חמאס, וכנגד שפי פז הוגשו חמישה כתבי אישום והיא נשלחה למעצר בית. זה ה”שוויון” השקרי שהשמאל יצר כאן, ועכשיו הוא מספר שהוא חושש שהימין יפגע בו.

“השוואת היחס המפלה של מערכות המשפט והאכיפה למפגיני ימין ושמאל זועקת לשמים ומהווה את ההוכחה הטובה ביותר לשחיתות והריקבון שפשו בהן ולצורך החיוני ברפורמה המתקנת שלנו.

“ושיהיה ברור, אני ממש בעד חופש הביטוי והמחאה וממש לא רוצה שהמערכת תדרוס ותרמוס את מפגיני השמאל כמו שהיא עושה למפגיני ימין, חרדים, מתנחלים, יוצאי אתיופיה ועוד, אבל העובדה שהרבה אנשים טובים והגונים מבין מתנגדי הרפורמה לא שמים לב לעוול הזה ולא מסוגלים להיות קשובים לזעקה שלנו מבאסת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות