‘קרא למרי אזרחי וסירוב פקודה”: הליכוד התלונן במשטרה נגד ברק

ראש הממשלה לשעבר אמר בכנס 'הארץ' על הרפורמה המשפטית לחיזוק הדמוקרטיה: "חייל צריך לסרב פקודה שמתנוסס מעליה דגל שחור" • הליכוד בתלונה: "הסתה פרועה שמטרתה לחולל מלחמת אזרחים"
אריה ריבקינד
ג' אדר התשפ"ג / 24.02.2023 12:39

מפלגת הליכוד הגישה הבוקר (שישי), באמצעות עו”ד אבי הלוי – היועץ המשפטי של תנועת הליכוד – תלונה במשטרה נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בעקבות דבריו אתמול בכנס ‘הארץ’ נגד הרפורמה המשפטית לחיזוק הדמוקרטיה שמובילה הממשלה.

בליכוד אמרו כי ברק ”קרא שוב למרי אזרחי וסירוב פקודה. הגיע הזמן להפסיק את ההסתה של ברק”.

“חופש הביטוי אינו מעניק הגנה לנבחר ציבור לשעבר שעושה בו שימוש ציני, שרואה בו כלי נשק להסתה פרועה שמטרתה לחולל מלחמת אזרחים, ולקריאה למרד בממשלה, שזכתה לאמון העם בבחירות ולאמון הכנסת”, כתבה המפלגה.

עוד טענה המפלגה, שביקשה כי תיפתח חקירה פלילית: “התבטאויותו של ברק רוויות הסתה ועלולות להניע את המתנגדים לרפורמה במערכת המשפט, שמזה כמה שבועות נחשפים לרטורקיה קשה של הסתה, לנקוט במעשים אלימים, שעלולים לפגוע בסדרי המשטר והחברה במדינה”.

ברק טען בכנס של ‘הארץ’ והקרן החדשה לישראל: “אם הם לא יעצרו, אנחנו בתוך 6 שבועות נהיה בדיקטטורה – והציבור יצטרך לעשות את מה שלא עושים הנציגים שלו בכנסת. הניסיון ההיסטורי הראה שכאשר 3.5% מהאוכלוסייה מתמיד באופן עיקש בהפגנות ומחאה בכל האמצעים שלרשותו, הממשלה או מתקפלת או נופלת; אני לא יודע איזה נזקים יגרמו לאורך הדרך, אבל אני בטוח שננצח כי אנחנו בצד הנכון של ההיסטוריה ואנחנו לא מפחדים משום דבר ולא מאף אחד”.

ראש הממשלה לשעבר הוסיף: “כשיש פקודות שמתנוסס עליהן דגל שחור זה לא זכותו של החייל או הקצין לסרב זה חובתו. כך משננים בקורס מ”כים וקורס קצינים. נלחמנו וקברנו חברים בשליחות ממשלה ולא שאלנו אחד את השני בטנק או במטוס אם הוא מהמערך או מהליכוד וגם היום במלחמה כוללת – ימלאו פקודות, אבל יש את ‘בין המלחמות’, יש לנו חוזה עם דמוקרטיה ליברלית ואין לנו חוזה ולא יהיה לנו חוזה עם שום דיקטטור תחת שום תחפושת”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דיקטטורה
    25/02/2023 18:08
    הרשלה
  1. השלטון צריך להראות בצורה מפורשת שלא תהיה דיקטטורה