הסגנונות העיצוביים הבולטים והמאפיינים שלהם

רגע לפני שאתם מעצבים מטבח, חדר שינה או דירה שלמה, ההמלצה היא לערוך היכרות עם מספר סגנונות עיצוביים בולטים – ההיכרות עם אותם הסגנונות תאפשר לכם לקבל את ההחלטות המתאימות
תוכן שיווקי
ג' אדר התשפ"ג / 24.02.2023 01:50

עולם עיצוב הפנים כולל סגנונות עיצוב שונים שחשוב להכיר, אשר לכל סוג שכזה יש את המאפיינים הספציפיים שלו.

אז רגע לפני שאתם מעצבים מטבח, חדר שינה או דירה שלמה, ההמלצה היא לערוך היכרות עם מספר סגנונות עיצוביים בולטים – ההיכרות עם אותם הסגנונות תאפשר לכם לקבל את ההחלטות המתאימות:

הסגנון הכפרי

הסגנון העיצוב הכפרי נחשב לאחד מהפופולאריים והמועדפים על הישראלים ובעיקר, כאשר זה נוגע לעיצוב מטבחים: אם אתם מתכננים לעצב מטבח, סביר להניח שבהליך חיפוש המידע אתם עתידים להיתקל לא אחת גם באותו מטבח כפרי.

אז בכדי שתוכלו להבין אם מדובר בהחלטה הנכונה, חשוב שתדעו כי סגנון עיצוב כפרי מתאפיין בחיבור לטבע וכחלק מכך, בשימוש מחומרי גלם טבעיים.
מבחינת הצבעים, סגנון עיצובי זה מתאפיין בצבעים חמים. חומרי הגלם בהם נהוג לעשות שימוש הם בעיקר: עץ טבעי, אבן, ברז, נחושת, פליז וחומרי גלם טבעיים אחרים.

חשוב לציין שסגנון העיצוב הכפרי כולל בתוכו “תתי” סגנונות שחשוב להכיר ובין היתר: סגנון כפרי מודרני, סגנון כפרי רטרו ועוד..

הסגנון הקלאסי

הסגנון הקלאסי אמור לשדר נראות יוקרתית, הוא נחשב לאחד מהסגנונות המועדפים לעיצוב חדרים וחללים שונים. מה שמאפיין את הסגנון העיצובי הזה הם הצבעים הבאים: גווני הלבן והשמנת, גוונים של זהב ועוד..

מאפיינים נוספים של הסגנון הוא שימוש בחומרים מיוחדים ובעלי נוכחות כמו: זכוכית מצוירת, נחושת ובחלק מהמקרים גם קריסטלים.

בחלק מהחללים, בכדי לקבל תוצאה עיצובים מושלמת ההמלצה היא לעשות שימוש סוגים גם בטקסטיל: בדים מודפסים, בדים העשויים מקטיפה רכה ועוד..

כאמור, האלמנטים יכולים להיות עוד רבים ומגוונים כאשר המטרה הכללית והסופית תהיה, קבלת תוצאה עשירה ומרשימה. 

הסגנון התעשייתי

סגנון עיצוב תעשייתי הוא סגנון אשר מקורו מצוי אי שם בשנות ה-60 של המאה הקודמת – וגם בימנו אנו הוא נחשב כפופולארי ואהוב במיוחד הן על הישראלים והן על תושבים של מדינות אחרות.

מה שמייחד את הסגנון הזאת, הוא קונספט של חשיפת אלמנטים אשר כביכול אמורים להיות מוסתרים כמו: קירות מלבנים, צינורות, חומרים ואלמנטים שונים מהעולם התעשייתי.

סגנון זה מאפשר גמישות עיצובית רבה, ניתן ליהנות מתוצאה מרשימה גם בתקציב שהוא לא גבוה במיוחד. יחד עם זאת, בכדי לקבל תוצאה מרשימה, קיימת חשיבות גבוהה לתכנן את העיצוב בקפידה, על מנת שהתוצאה תהיה מרשימה ואסטטית ולא גסה..

הסגנון האקלקטי

הסגנון האקלקטי הוא סגנון עיצובי אשר לוקח את ההשראה ממגוון רחב של מקורות וסגנונות שונים – ולמעשה, מדובר באחד מהסגנונות העיצוביים היצירתיים והמעניינים ביותר הקיימים כיום – כמובן, זאת כל עוד דואגים למצות את יתרונותיו ולהשתמש בו בצורה הנכונה.

מה שמאפיין את העיצוב הזה הם שימוש בצבעים ניטרליים, כאשר, למרות השימוש במגוון רחב של מוטיבים, המטרה הסופית היא לשמור על איזון ועל הרמוניה בין כל אותם האלמנטים.

לסיכום, אלו הם רק חלק מהסגנונות העיצוביים שחשוב להכיר. בחירת הסגנון העיצובי מהווה כמובן רק כצעד ראשון, בדרך להשגת המטרה. בשלב הבא, חשוב להכיר את כל אותם האלמנטים אשר מאפיינים את הסגנון העיצובי הנבחר, לבחור אותם בקפידה וליישם אותם בצורה המיטבית. כמובן, שהכנסה לתמונה של מעצב פנים המתמחה באופן פרטני באותו הסגנון העיצובי וכמובן, גם בעיצוב החלל הפרטני אותו אתם מבקשים לעצב, יהווה כצעד חשוב ומשמעותי בדרך לקבלת התוצאה הטובה ביותר – וכידוע, בחירת סגנון עיצובי, יכולה להשפיע הן על הנראות והן על הפונקציונאליות של התוצאה אשר תתקבל עם סיום של הליך העיצוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות