הסכמות בין גלנט לסמוטריץ’: כך יחולקו הסמכויות במשרד הבטחון

רוב הסמכויות של המנהל האזרחי יעברו לידי בצלאל סמוטריץ' • ומה יקרה כשיהיו מחלוקות סביב נושאי האכיפה? יוקם מנגון משותף עם נתניהו
חרדים 10
ב' אדר התשפ"ג / 23.02.2023 11:14

סוף למשבר על חלוקת הסמכויות בין שר הביטחון לשר במשרד הבטחון: באתר ‘וואלה’ דווח, כי הצוותים של שר הביטחון יואב גלנט ושר האוצר בצלאל סמוטריץ’ הגיעו הלילה (חמישי) לסיכום על מתווה להעברת האחריות על המינהל האזרחי ביהודה ושומרון לידיו של סמוטריץ’ – כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים.

לפי הדיווח של טל שלו, רוב הנושאים באחריות המונהל האזרחי יעברו לסמכותו של סמוטריץ’, וכל המחלוקות בין השרים בנושאי אכיפה יעברו לליבון במנגנון משותף עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

במהלך הלילה גם סוכם, לפי דרישת גלנט, כי בכל הסוגיות של הפעלת כוח, מפקד פיקוד במרכז ימשיך להיות האחראי ולא תהיה פגיעה בשרשרת הפיקוד הצה”לית.

בשבועות האחרונים אנשי גלנט וסמוטריץ’ קיימו עשרות שעות של דיונים על העברת הסמכויות, לאור התנגדותו של שר הביטחון להכפיף קצינים בצה”ל למנהלת האזרחית שסמוטריץ’ יקים. המתיחות גברה בין הצדדים בעקבות כמה פינויים של מאחזים בשבועות האחרונים, שאליהם התנגד סמוטריץ’ נחרצות.

אמש דווח כי סמוטריץ’, שיגר לאחרונה מסר לכיוונו של ראש הממשלה, לפיו במידה שהעברת הסמכויות במשרד הביטחון אליו לא תתממש הוא לא יתמוך בהעברת התקציב.

על פי הדיווח, החלטת ממשלה להעברת הסמכויות כבר הוכנה, אולם נתניהו מעכב אותה לעת עתה, מחשש להשלכות שליליות כלפי ישראל עקב הוצאתה אל הפועל.

נתניהו ניסה להתערב מספר פעמים בעימות סביב הנושא בין השר סמוטריץ’ לשר הביטחון יואב גלנט אך נראה שבסופו של דבר השניים הצליחו לפתור את המחלוקות בעצמם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות