גורמים בקואליציה: “יהדות התורה מקשה על הגעה לפשרה ברפורמה”

בכירים בקואליציה אותתו כי הם מוכנים להגיע לפשרה משמעותית ברפורמה המשפטית • החשש: תגובתו החריפה של ח"כ משה גפני - שעבורו 'פסקת ההתגברות' היא סמל
אריה ריבקינד
ב' אדר התשפ"ג / 23.02.2023 09:57

בכירים בקואליציה הביעו נכונות ללכת רחוק בפשרה סביב הרפורמה המשפטית לחיזוק הדמוקרטיה –  ואף מוכנים לוותר על חצי מנושאי הרפורמה המרכזיים: עילת הסבירות ופסקת ההתגברות. כך דווח הבוקר (חמישי) זאב קם ברשת ב’.

לדברי הבכירים, אם ייערך משא ומתן רציני, הם יהיו מוכנים לוותר על הנושאים האלה ולהסתפק רק בשינויים בוועדה למינוי שופטים ובנושא חוקי היסוד.

כמו כן, אותם בכירים הוסיפו כי הבעיה היחידה במצב כזה היא עמדתו של חבר הכנסת משה גפני בסוגיית פסקת ההתגברות – וחוסר מוכנותו לוותר עליה, מאחר שהיא מהווה סמל עבורו ועבור המפלגות החרדיות, מבין כל סעיפי הרפורמה המשפטית, משום שהיא תמנע משופטי בג”ץ לבטל את חוק הגיוס.

הם הוסיפו כי למרות מוכנותם לוויתור על פסקת ההתגברות, החשש הוא מאיום של גפני בפירוק הקואליציה.

לפי דיווח במעריב, גורמים בקואליציה האשימו הבוקר את גפני בעיכוב בדרך לפשרה ברפורמה במערכת המשפט. לדבריהם, “ביהדות התורה מקשים על הגעה לפשרה ברפורמה בגלל חוק הגיוס ופסקת ההתגברות”.

בתוך כך, ח”כ גדי איזנקוט מהמחנה הממלכתי הודה כי לדעתו אין סיכוי לפשרה אמיתית על הרפורמה במערכת המשפט.

בראיון לעיתון ‘ישראל היום’ אמר איזנקוט: “עד לסוף השבוע שעבר, חשבתי שהדרך הנכונה היא לעשות כל מאמץ. היום אני חושב שזאת תהיה טעות. אין עם מי לדבר. שני האנשים שמובילים את זה הם חדורי אמוק. אין סיכוי לפשרות. נתניהו בוחר לעמוד מהיציע. המפתח עדיין אצלו, אבל הוא צריך להבין שהוא כבר לא מנהל סיכונים, אלא מהמר על עתידה של מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין בושה יותר
    23/02/2023 15:34
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. פשרה ברפורמה?
    למה למה למה שכחתם את הבוחרים