אמסלם לאופוזיציה: ‘יכולים להתפוצץ ולצרוח, מקרקרים כמו בלול’

סערה פרצה במליאת הכנסת במהלך הדיון על 'חוק החמץ, כאשר ח"כ דודי אמסלם תקף את ח"כי האופוזיציה: "אתם רומסים כל יסוד יהודי. אני מתבייש, כיהודי במדינת היהודים, שאני צריך לדבר על זה בכנסת" • "אצלנו יש מסורת בלב, זה מה שאין לכם, ולכן אתם מתכון להרס מדינת ישראל"
אריה ריבקינד
א' אדר התשפ"ג / 22.02.2023 16:42

סערה פרצה אחר הצהרים (רביעי) במליאת הכנסת, במהלך הדיון על הצעת ‘חוק החמץ’,  כאשר ח”כ דודי אמסלם מהליכוד הגיב להצעת החוק – ותקף את חברי הכנסת מהאופוזיציה בחריפות.

“אצלנו יש מסורת בלב, זה מה שאין לכם, ולכן אתם מתכוונים להרס מדינת ישראל”, תקף אמסלם.

הוא פנה לחברי מפלגת יש עתיד: “אתם רומסים כל יסוד יהודי. אני מתבייש, כיהודי במדינת היהודים, שאני צריך לדבר על זה בכנסת ישראל.

“השופט עמית קרא לזה דיאטת המצות, דתי עלק קבע את הפסיקה הזו, אתם מבינים למה אנחנו צריכים את פסקת ההתגברות? אם היה שופט ספרדי הוא לא היה קובע את זה. אנחנו יש לנו מסורת בלב, זה מה שאין לכם, ולכן אתם מתכון להרס מדינת ישראל. יש אנשים כמוכם שמבזים את המסורת ולכן המדינה היהודית בהכרח תעלם עם אנשים כמוכם”.

דבריו שוסעו שוב ושוב בקריאות ביניים מצד חברי יש עתיד – ואמסלם ענה להם: “אתם יכולים להתפוצץ ולצרוח, אתם בושה לעם ישראל“.

הוא גם לעג לחברי האופוזיציה ואמר שהם  “מקרקרים כמו לול תרנגולות”.

 

בהמשך פנה לח”כ להב-הרצנו ואמר: “לקחת בעלות על כל הלהט”בים, שב. הלהט”בים רק שלכם, אבל שב”.

האופוזיציה מצדה השיב לאמסלם בקריאות: “מה השעה?”, כאיזכור ל’נאום הרולקסים’ בו טען אמסלם: “ראיתי את ההפגנה בלילה לא הבנתי מה נוצץ שם, ובסוף הבנתי שזה שעוני הרולקס של כל המפגינים, תראו כמה מרצדסים יש פה היום”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אלוף עולם-כמה היית חסר
    23/02/2023 09:08
    בני