‘הפלג’ חוגג: בוטל האישום כנגד ראשי ‘הפלס’ שהואשמו בסחיטה

הפרשה התפוצצה עם כתב אישום חמור ועשרות מעצרים - ומסתיימת בהחלטת הפרקליטות, ארבע שנים אחרי, לחזור בה מהאישומים אחרי הליך גישור, עוד לפני שלב ההוכחות
חרדים 10
כ"ט שבט התשפ"ג / 20.02.2023 20:53

סיפור מעצרם של עשרות אנשי ‘הפלג הירושלמי’ וכתבי האישום שהוגשו נגד בכירי עיתון ‘הפלס’, הגיע לסיומו עם החלטת הפרקליטות לחזור מכתבי האישום. כך דיווח הערב (שני) נטעאל בנדל ב’ישראל היום’.

על פי הדיווח, כתב האישום שבו הואשמו הנאשמים בסחיטה ואיומים של בכירי המשק בוטל עוד בטרם החלו דיוני ההוכחות בתיק.

פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה היום לבית המשפט כי החליטה לבטל את כתב האישום נגד שלושת בכירי “הפלס” – נתן גרוסמן, שמואל אלישיב ואברהם טריגר.

הודעת הפרקליטות  היא פרי הליך גישור שנערך בין הפרקליטות לבין הסנגורים, עורכי הדין רווית צמח ועמית ניר שייצגו את גרוסמן, דותן דניאלי שייצג את אלישייב ומלכי בליטנטל שייצג את טריגר. את הגישור ערכה השופטת רונית פוזננסקי כץ.

בעובדות שפורטו בכתב האישום נכתב כי בפברואר 2014 פורסם בעיתון המתחרה “יתד נאמן” ובאמצעי תקשורת אחרים, מכתב בחתימת הרב חיים קנייבסקי והרב שטיינמן ובו קריאתם לציבור חסידיהם להחרים את העיתון: “לא לסייע בידי עיתון הפלס בשום צורה שהיא, ובכלל זה שלא להתראיין או לפרסם בעיתון הפלס, וכי ראוי ליידע את המפרסמים בעיתון זה כי הם עלולים לתן יד לחילול שם שמיים”.

בהמשך לקריאה זו, קשרו קשר גרוסמן, אלישיב וטריגר לסחוט באיומים נושאי משרה בחברות גדולות במשק, בין היתר אסם, שטראוס, אגד וסנו, בכוונה לגרום לחברות לפרסם בעיתון “הפלס” ולא בעיתון המתחרה “יתד נאמן”.

לצורך כך, קשר טריגר קשר עם נאשמים נוספים במטרה לאיים על המתלוננים ולהטרידם באמצעי תקשורת שונים באופן שתשובש ותיפגם שגרת חייהם ועבודתם.

במסגרת זו, הפעילו קווי טלפון ששימשו מוקד למאבק בקריאת הרבנים ובהם העלו הנאשמים, בין השאר, את שמות החברות אותן יש להטריד ומספרי הטלפון של נושאי המשרה בהן. במהלך החודשים אוקטובר 2015 – אפריל 2017, במספר רב של הזדמנויות, צייתו רבבות חסידים לקו המאבק ולתכנים שהועלו בו ובעקבות כך התקשרו בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, למתלוננים והטרידו אותם טלפונית.

כתוצאה מההטרדות, נגרם למתלוננים נזק ישיר ועקיף לחייהם הפרטיים והעסקיים. הם הפסיקו לענות לטלפונים באופן גורף, אחדים מהם הפסיקו לפרסם את מוצריהם בעיתונות החרדית וכך נפגעו רווחיהם.

כעת, כאמור, החליטה הפרקליטות לבטל את כתבי האישום.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות