בצלאל סמוטריץ’ סירב להשתתף בדיון אצל נתניהו – בגלל הרמטכ”ל

שר האוצר סירב להשתתף בדיון הנערך אצל ראש הממשלה על העברת הסמכויות על יו"ש לידיו, יחד עם הרמטכ"ל ושר הביטחון המתנגדים למהלך • כך הגיב סמוטריץ'
יוני גרין
כ"ט שבט התשפ"ג / 20.02.2023 20:38

יו”ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ סירב הערב (שני) להגיע לפגישה אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו בהשתתפות שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ”ל הרצי הלוי, שהיתה אמורה לעסוק בחלוקת הסמכויות במשרד הביטחון – כך דווח בחדשות 13.

על פי הדיווח של ספי עובדיה, לפי סמוטריץ’ הוא לא מוכן שהרמטכ”ל ישמיע את עמדת הצבא בנושא הזה. מאחר שהרמטכ”ל כבר היה בדרכו לכנסת – הוחלט לקיים את הדיון עם הלוי ללא סמוטריץ’.

בתוך כך, גורם ביטחוני בכיר אומר כי “סמוטריץ’ מקשה על גיבוש תקציב הביטחון בגלל עיכוב העברת הסמכויות לידיו ועלול לפגוע במוכנות של צה”ל לאתגר הגרעין האיראני”.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר בתגובה: “שר האוצר ושר הבטחון החליפי לא מוכן להגיע לפגישה בטחונית אצל רה”מ בגלל שהרמטכ”ל נוכח בחדר. תקראו את זה שוב. תבינו כמה מדינת ישראל שבויה היום על ידי קיצוניים פאנטיים שלא סופרים רה”מ ממטר והבטחון הלאומי שלנו מופקר”.

מלשכת שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ’ נמסר בתגובה: “השר סמוטריץ’ מקפיד מאד שלא לערב את הצבא בפוליטיקה. הסמכויות יוסדרו הערב בין השר סמוטריץ לבין ראש הממשלה והשר גלנט”.

“השר סמוטריץ׳ והרמטכ״ל נפגשו מספר פעמים בשבועות האחרונים וקיים שיח פתוח ומצוין ביניהם. כעת, הרמטכ״ל מביא את עמדתו המקצועית בפני ראש הממשלה וטוב שכך, מיד לאחר מכן תתקיים פגישה פוליטית שבה הנושא יוכרע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות