רוטמן רוצה הידברות: “ממתינים למנהיגות אחראית באופוזיציה”

יו"ר ועדת החוקה במליאה: "אנו ממתינים למנהיגות אחראית באופוזיציה שתיענה לקריאת נשיא המדינה ותנהל הידברות במטרה להגיע לחוק בהסכמה"
יוני גרין
כ"ט שבט התשפ"ג / 20.02.2023 18:42

לקריאות “אסון” ו”בושה” של חברי האופוזיציה – ח”כ שמחה רוטמן הציג במליאה את הצעת החוק הצעת חוק-יסוד: השפיטה: “החלק הראשון בהצעה מבקש לתקן את הרכב הוועדה לבחירת שופטים כדי שתחדל להיות ‘הוועדה לשכפול שופטים’. ההצעה שמונחת על שולחן הכנסת מציעה להותיר על כנו את מספר חברי הוועדה אך לשנות את הרכבה כך שמשקלם של נבחרי הציבורי יגדל מ-4 ל-6. לא יהיה ייצוג בוועדה לנציגי לשכת עורכי הדין. על פי ההסדר, במדינת ישראל, סוף סוף העם, שהוא הריבון – יבחר את השופטים, כמו ברוב המדינות הדמוקרטיות”.

“כמו-כן, ההצעה מעגנת לראשונה בתולדות ישראל נציג מטעם האופוזיציה בוועדה. הדבר הזה לא היה כבר כמה שנים טובות למעט בכנסת האחרונה. ההצעה מבקשת גם לקבוע שימוע לשופטי העליון בפני ועדת החוקה, כדי שכל חבר ועדה יוכל לשאול ולהציף את הטעון תיקון. הרוב בוועדה יהיה של 5 מתוך 9”.

רוטמן המשיך כי “בנוסף, ההצעה מבקשת לקבוע כלל ברור לפיו בית המשפט העליון לא יוכל לדון ולפסוק דבר בנוגע לתוקפו של חוק יסוד מתוך תפיסה שחוק יסוד אינו נתון לשיקול דעתו של בית המשפט מכל סיבה שהיא”.

הוא התייחס להצעת הנשיא הרצוג, ואמר “בקשר להידברות – כפי שאמר שר המשפטים יריב לוין – אנו מחכים וממתינים למנהיגות אחראית מטעם האופוזיציה שתנהל הידברות לגופה של הצעת החוק”.

“הצעת החוק תעבור היום, אני מקווה שהיא תקבל את אישור הכנסת ברוב משמעותי של מעל 61 חברי כנסת. אני מקווה שמיד לאחר מכן באופוזיציה תהיה מנהיגות אחראית שתענה לקריאת נשיא המדינה ותנהל הידברות במטרה להגיע לחוק בהסכמה רחבה ככל הניתן לקראת הקריאה השנייה והשלישית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות