נתניהו נגד האופוזיציה: מפחדים מהבריונים. א-גרויסע דמוקרטיה!

ראש הממשלה תקף את חסימת ביתה של טלי גוטליב: "תתביישו לכם. נפלתם על הראש? מה קורה לכם? אין גבולות?" • על המפגינים: "אלה הבריונים שמטיפים לנו מוסר?! שמדברים מעל ראשנו גבוהה-גבוהה על ערכים?" • על היועמשית: "איך אני אמור לייצג את הבוחרים שלי, בטלפתיה?"
יוני גרין
כ"ט שבט התשפ"ג / 20.02.2023 15:49

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (שני) דברים בפתח ישיבת סיעת הליכוד –  והגיב למחאה של השמאל נגד הרפורמה שתחזק את מערכת המשפט.

נתניהו הזכיר: ”בדמוקרטיה העם מצביע בבחירות, ונציגי העם מצביעים כאן בכנסת. קוראים לזה דמוקרטיה. לצערי מנהיגי המחאה רומסים את הדמוקרטיה. הם לא מקבלים את תוצאות הבחירות, הם לא מקבלים את הכרעת הרוב, הם לא מגנים קריאות לרצח של ראש הממשלה ובני משפחתו, הם לא מגנים קריאות לפגוע בחברי כנסת. הם חוסמים צירים וקוראים למרי אזרחי, הם קוראים בלי בושה למלחמת אחים ודם ברחובות. הם מאיימים בבריונות נגד ח”כים.

”חשבנו שראינו הכל והיום בבוקר הם הגיעו לשפל חדש: הם ניסו הבוקר למנוע בכוח מח”כים לצאת מביתם ולהגיע לכנסת כדי לממש את הזכות היסודית ביותר להצביע”.

נתניהו הזכיר את מפגיני השמאל שצרו על ביתה של ח”כ טלי גוטליב: ”יש לה בת עם צרכים מיוחדים, ואומרים לה ‘את לא תצאי מהבית והבת שלך לא תצא מהבית’. אלה הבריונים שמטיפים לנו מוסר?! שמדברים מעל ראשנו גבוהה-גבוהה על ערכים, על זכויות המיעוט והפרט, בשעה שהם רומסים עד עפר את זכויותיה של ילדה עם צרכים מיוחדים וזכויותיה של נציגת ציבור.

”אני מודה לאלה באופוזיציה שגינו את הדבר הנורא הזה, ולאלה שלא גינו – תתביישו לכם. נפלתם על הראש? מה קורה לכם? אין לכם גבולות? איבדתם את זה? אז מנהיגי המחאה מדברים על דמוקרטיה, אבל בפועל הם רומסים את הדמוקרטיה”.

ראש הממשלה מתח ביקורת על היועמ”שית שאוסרת עליו לעסוק ברפורמה: ”אתמול הגיע חידוש נוסף לעיוות הדמוקרטיה מבית יוצר אחר: בשעה שציבור גדול קורא להידבר, יש מי שלא נותן לדבר. שמעתם? ‘צריך להידבר אבל אסור לדבר’.

”אומרים לי: זה לא רק שאתה לא יכול לעסוק ברפורמה, אתה לא יכול אפילו לדבר על הרפורמה. אמה-מי-אתה? אתה בסך הכל ראש ממשלה שנבחרת ונתמכת באופן דמוקרטי על ידי 2.5 מיליון איש. ‘אתם אמנם מייצג אותם, אבל אסור לך לדבר בשמם’. אני אמור לייצג אותם, בטלפתיה? כך נראית ‘הדמוקרטיה הישראלית החדשה’: לא מכבדים את הרוב, לא נותנים להצביע, לא נותנים לדבר.

”א-גרויסע דמוקרטיה! אז אני אומר: מספיק עם תיאטרון האבסורד הזה. מספיק עם הדיבורים על סרבנות, ומספיק עם הסרבנות להידבר. כבר אמרנו לפני שישה שבועות: יש מקום להידברות, אין מקום לבריונות. ואני אומר היום לראשי האופוזיציה: תפסיקו עם הבריונות, ותתחילו עם ההידברות. יש די והותר זמן להידבר ויש כאן נכונות אמיתית לדבר”.

לדברי נתניהו, ”יש די והותר זמן לנסות לצמצם פערים. יש די והותר זמן לנסות להגיע להסכמות. יש לא מעט נציגים בכירים באופוזיציה, יותר ממה שחושבים, שמסכימים להידבר. אבל הם מפחדים מהבריונים במחנה שלהם. אני מקווה שהם יתגברו על זה ויגלו את המנהיגות והאחריות שנדרשות בזמן הזה.

”אז היום יש הצבעות, ומחר אני מקווה שתיפתח הדרך להידברות. בכל מקרה, דבר אחד לא ישתנה: העם מימש את זכות ההצבעה שלו בבחירות, ונציגי העם יממשו את זכות ההצבעה שלהם כאן בכנסת ישראל. קוראים לזה דמוקרטיה”,

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות