נתניהו: הודענו לארה”ב שלא נסדיר ישובים נוספים מעבר ל-9 שאושרו

ישראל הודיעה לארה"ב שלא תסדיר עוד יישובים חדשים בחודשים הקרובים - מעבר ל-9 המאחזים שכבר אושרו • "ישראל לא התחייבה להפסיק הריסות מבנים בלתי חוקיים בשטחי C" • התמורה: ביטול ההצבעה על גינוי ההתנחלויות במועצת הביטחון של האו"ם, שקידמה איחוד האמירויות
יוני גרין
כ"ט שבט התשפ"ג / 20.02.2023 13:39

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסמה היום (שני) הודעה בה נכתב: “ישראל הודיעה לארצות הברית שבחודשים הקרובים היא לא תסדיר יישובים חדשים מעבר לתשעה שכבר אושרו”.

עוד נכתב בהודעה: “ישראל לא התחייבה להפסיק הריסות מבנים בלתי חוקיים בשטחי C”.

המהלך המדובר אינו נוגע לקרוב ל-10 אלפים יחידות דיור שאושרו במועצת התכנון העליונה וקידומן יימשך.

ההודעה מגיעה על רקע ביטול ההצבעה על גינוי ההתנחלויות במועצת הביטחון, הודות לתיווך האמריקני.

היום יתקיים דיון במועצת הביטחון של האו”ם על החלטת הקבינט הביטחוני-מדיני להכשיר מאחזים ולהרחיב את הבנייה בהתנחלויות. במקור תכננו הפלסטינים להביא לדיון הצעת החלטה שמגנה את ישראל, אך הסכימו להסיר אותה על סמך הבטחות אמריקניות.

את ההצעה קידמה איחוד האמירויות, בסיוע השגריר הפלסטיני לאו”ם. בלינקן שוחח עם נתניהו ואבו מאזן, ולבסוף איחוד האמירויות הודיעה שבגלל “השיחות הפורות בין שני הצדדים” לא תהיה הצבעה היום.

לפי חדשות 12, מה שגרם לפלסטינים “לרדת מהעץ” היה סיכום בין ישראל לארה”ב על הפסקת אישורים להתחלות בנייה חדשות ושורה של הטבות כלכליות לרשות.

ירון אברהם דיווח,  כי ארצות הברית ניסתה בימים האחרונים לייצר מתווה פשרה בין ישראל לפלסטינים על רקע המתיחות, גל הטרור והכשרת המאחזים בקבינט.

החשש האמריקני, שגם הובע בשיחות בין בכירים ישראלים ופלסטינים, הוא שחודש הרמדאן צפוי להיות מתוח ואולי אלים במיוחד. משום כך, הגבירו האמריקנים את המאמצים למצוא מתכון שיאפשר לכל הצדדים “לרדת מהעץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות