בעוד כשבועיים: בני ברק הראשונה בגוש דן עם אוטובוסים חשמליים

משרד התחבורה וחברת דן חנכו קמפוס חשמלי, מהגדולים בישראל ובעולם • השרה רגב: "בני ברק היא אחת הערים שבה השימוש בתחבורה הציבורית מהגדולים במדינה, וזה רק סימלי שהיא תהיה הראשונה להנות מתחבורה חשמלית"
יוני גרין
כ"ט שבט התשפ"ג / 20.02.2023 13:09

מהפכת האוטובוסים החשמליים צוברת תאוצה: החל מ-1 במרס –  בני ברק תהיה העיר הראשונה בישראל שבה כל התחבורה העירונית תופעל באמצעות אוטובוסים חשמליים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, חנכה אתמול קמפוס חשמלי מהגדולים בישראל ובעולם כולו. זאת, במסגרת מהפכת החשמול שמוביל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בתחבורה הציבורית.

הקמפוס החשמלי החדש – “מבצע קדש”, שהוקם על ידי חברת דן, הוא היחידי בארץ המיועד כולו להטענת אוטובוסים חשמליים. המתחם, שבהקמתו הושקעו כ-40 מיליון שקלים, ממוקם סמוך לאצטדיון רמת גן ומשתרע על שטח של 11 דונם.

המתחם כולל 120 עמדות לטעינה מהירה, ומאפשר טעינה של 120 אוטובוסים בו-זמנית. חברת דן תקים עוד כ-500 עמדות טעינה בארבעה חניונים נוספים, אשר ישרתו את צי האוטובוסים החשמליים שבו תצטייד החברה בשנים הקרובות.

מתחם הטעינה מוקם כחלק מתכנית של משרד התחבורה לפיתוח מרכזי תחבורה ציבורית שיתמכו בהרחבת השירות ובהפיכת צי האוטובוסים הארצי לחשמלי. בימים אלו נמצא המשרד בתהליכי ביצוע של 25 תחנות מרכזיות, מסופים וחניונים חשמליים נוספים.

במסגרת מהפכת החשמול שמוביל משרד התחבורה, יוכנסו השנה לשירות מעל 500 אוטובוסים חשמליים חדשים, אשר יצטרפו לכ-600 האוטובוסים החשמליים שכבר פועלים היום.

עד שנת 2026 יפעלו בישראל יותר מ-2,500 אוטובוסים חשמליים, המהווים יותר מ-50% מהצי העירוני בארץ.

המתחם מחובר לרשת החשמל במתח גבוה באמצעות שישה חדרי שנאים, וגודל חיבור החשמל הוא 760KVA. המתחם כולל 62 מטעני DC לטעינה מהירה בהספק של 180 קילוואט, בעלי יציאה כפולה המאפשרת טעינת שני אוטובוסים בו-זמנית. האוטובוסים שנטענים בחניון יפעלו בעיר בני ברק ויתרמו לשיפור באיכות השירות ובאיכות הסביבה, ולהקטנת פליטת מזהמים.

הטעינה מנוהלת על ידי מערכת ניהול טעינה מתקדמת, המאפשרת שליטה מלאה על מהלך הטעינה ומאפשרת תיעדוף על סמך קריטריונים תפעוליים ובהם מועד כניסת האוטובוס לחניון, מצב אחוז הסוללה של האוטובוס, סידור העבודה ליום למחרת ועוד.

שרת התחבורה, מירי רגב: “בשבוע שעבר הנחנו אבן פינה להקמת תחנה מרכזית חדשה וחשמלית בעיר אשקלון, והיום אנו עולים מדרגה נוספת בדרך לחזון התחבורה הציבורית הירוקה, בהנעה חשמלית שקטה ונקייה וללא פליטת מזהמים. בני ברק היא אחת הערים שבה השימוש בתחבורה הציבורית הינו בין הגדולים במדינה, וזה רק סימלי שהיא תהיה הראשונה להנות מתחבורה חשמלית נקייה ושקטה”.

“בכוונתי לפעול בכל הדרכים לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית באמצעות תעריפים נוחים, שיפור השירות, תדירות גבוהה והקמת מרכזי תחבורה המשלבים את כל אמצעי התחבורה תוך קישוריות מיטבית ביניהם. לצד כל אלה, אפעל להאצת המעבר להנעה חשמלית נקייה, שתשפר את חווית הנסיעה ואת איכות החיים והסביבה של כלל משתמשי הדרך. תחבורה ציבורית יעילה ואטרקטיבית היא הפתרון היחיד ליציאה מהפקקים – וזה היעד שלנו לשנים הקרובות”.

מנכ״ל חברת דן, אופיר קרני: “דן הציבה לעצמה יעד שאפתני של חישמול כל צי האוטובוסים כולו עד 2030. על מנת לאפשר ליעד הזה להתממש בונה החברה תשתית לוגיסטית, טכנולוגית ואנושית. השקעות החברה בתחום יאפשרו את הפעלת מערך הצי החשמלי באמצעות הכשרת כוח אדם מתאים, בניית יכולות אחזקה לצי החשמלי, וכמו כן בניית תשתית טעינה חכמה ועתירת אנרגיה שתשמש את מערכת ההיסעים החשמלית”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ואין נציגים מעיריית בני ברק כי היא אשה? או מה?
    24/02/2023 03:42
    איפה העירייה בטקס?
  1. מוזר שאין נתיגים חרדים בטקס לא??