רוטמן על המפגינים: “נופלים לידיים של ציניים שמוכרים להם שקרים”

יו"ר ועדת החוקה על ההפגנות מול ביתו במאחז בגוש עציון: "אני גר די בחור, זה די מרשים, מסירות הנפש להפגין, אני לא ציני" • על השגריר האמריקני: "אין שום לגיטימציה לאף אחד, כולל אף אחד, להגיד לכנסת 'תעצרו הליכי חקיקה'"
חרדים 10
כ"ט שבט התשפ"ג / 20.02.2023 10:47

יו”ר ועדת חוקה, ח”כ שמחה רוטמן פתח את ישיבת הוועדה היום (שני) עם התייחסות לחסימת רכבו הבוקר ליד ביתו במאחז פני קדם בגוש עציון.

“אני מודה ומעריך מאוד כל מי שטרח להגיע לחור שאני גר בו”, אמר רוטמן. “אבל חסימה פיזית שלי או של חברי כנסת אחרים שמונע מהם להגיע להצביע בכנסת זה לא דמוקרטי”.

גם בראיון לתוכנית ‘שבת תשע’ ב-103FM התייחס לחסימת רכבו בידי מפגינים.

“אני חייב לומר שבאמת התרשמתי מהמסירות של אנשים לבוא ולהפגין, אני גר די בחור, זה די מרשים”, אמר. “באמת מרשים, אין ספק שמסירות הנפש להפגין היא חשובה. אני לא ציני, אני מדבר במלוא הרצינות, אני מאוד מעריך אנשים שמפגינים על משהו שאכפת. אני מאוד מצטער שלצערי הם נופלים לידיים של חברי מצפון שמספרים להם שקרנים. אנשים מפגינים נגד הצעת חוק… שקובעת שימוע פומבי, אנחנו כולנו ראינו מה הבעיה בהליכי מינוי שופטים חשאיים. שימוע פומבי בוועדת חוקה, ומפגינים על הדברים האלו בשם הדמוקרטיה”.

היום הכנסת צפויה להעלות את הצעת החוק הראשונה של הרפורמה המשפטית – תיקון לחוק יסוד השפיטה שמשנה את הרכב הוועדה לבחירת שופטים ושולל את סמכות ביהמ”ש לפסול חוק יסוד.

המגישה ענת דוידוב ציינה כי לראשונה רק פוליטיקאים יקבעו את הרכב השופטים. יו”ר ועדת חוקה, חוק ומשפט התרעם: “לא נכון, אפילו בהצעה שלי אין רק פוליטיקאים. בניגוד מוחלט לרוב מדינות העולם, שבהן רק פוליטיקאים קובעים מי יהיו בבית המשפט, עשיתי ועדה שמבוססת על המבנה הקיים, נתתי נציגות לאופוזיציה, מה שלא קיים בחלק גדול ממדינות העולם שבהם רק הקואליציה, רק הממשלה ממנה שופטים. אני מאוד מעריך את המפגינים, חבל לי שאנשים צינים מוכרים להם שקרים”.

ח”כ רוטמן התייחס גם לדברי שגריר ארה”ב בישראל, טום ניידס, שהמליץ להאט את הליכי החקיקה: “אני אומר בצורה ברורה – אין שום לגיטימציה להתערבות בהליכי חקיקה. אין שום לגיטימציה לאף אחד, כולל אף אחד, להגיד לכנסת ‘תעצרו הליכי חקיקה’, בטח לא בסוגייה שהיא עניין ישראלי פנימי.

“יש קמפיין מאוד מאוד מסיבי לבלבל גם אנשים שמביעים דאגה, רובם לא מביעים דאגה מהרפורמה, הם מביעים דאגה מהמחאה. גם כשמדברים על הפגיעה בכלכלה, מדברים על הפגיעה בכלכלה שהמחאה וקמפיין ה־BDS שיאיר לפיד מנהל נגד מדינת ישראל גורמים. לא על השאלה, עם כל הכבוד, לא נראה לי שאיש בעולם מתרגש מהשאלה האם מדינת ישראל תבחר את השופטים שלה בהליך שכל העולם בוחר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כמו שם
    20/02/2023 14:58
    יניב
  1. בדיוק כמו ב ארה”ב, כשהימין ניצח השמאל השתולל ובלי גבולות, תןןןןןןן גז רוטמן, אנחנו איתך עד הסוף