‘חיות אדם, חיות פרא’: טלי גוטליב צעקה ובכתה בוועדת חוקה

מפגיני שמאל חסמו את ביתה של ח"כ טלי גוטליב: "מאמללים ילדה אוטיסטית. לא אתן לחיות טרף לרפות את ידי" • נתניהו: "אני קורא למשטרה לפעול מיד ולאפשר לחברי הכנסת להגיע למשכן" • יאיר לפיד גינה: זו אינה דרכנו. שולח לטלי חיזוק ולבתה חיבוק" • אוחנה: "דבר מתועב במיוחד"
אריה ריבקינד
כ"ט שבט התשפ"ג / 20.02.2023 10:21

מפגיני השמאל נגד הרפורמה המשפטית חסמו הבוקר (שני) את פתח דירתה של חברת הכנסת טלי גוטליב בגבעת שמואל.

המפגינים מנעו מגוטליב לצאת מביתה ולקחת את בתה האוטיסטית אל המסגרת החינוכית. “אפשר לקחת יום חופש, לעצור את ההפיכה המשטרית, אז תמצאי משהו שיקח אותה למסגרת, כי את נשארת היום בבית גברתי”, אמרו המפגינים.

חברת הכנסת כתבה בקבוצת הוואטסאפ של חברי הליכוד: “חברים יקרים, חייבת בהול מספר של מישמר הכנסת, בפתח הדלת שלי מלא ילדים, ויש לי ילדה אוטיסטית להוציא למסגרת בהול. מפגינים הזויים, יושבים ליד דלת הבית שלי ומונעים ממני לצאת, ירדו מהפסים”.

גוטליב הגיבה: “לא אתן לחיות טרף לרפות את ידי ולמנוע ממני לעשות את עבודתי ושליחותי. תודה לניסים אוחיון מפקד תחנת מסובים ולשוטרים היקרים שבלעדיהם לא הייתי בדרך לכנסת”.

עוד אמרה בסרטון שפרסמה: “מפגינים הזויים יושבים ליד דלת הבית שלי!! ירדו מהפסים. שלא לדבר על הבהלה שגרמו לי. לנשיאה חיות או למיארה זה לא היה קורה”.

עם הגעתה למשכן, גוטליב בכתה, צעקה ותקפה את המפגינים והאופוזיציה: “חיות אדם, חיות פרא, לא תבואו לביתו של אדם ותשבו תוך הפגנת אלימות, לומר שלא אצא מהבית. אנחנו שליחי ציבור, נעשה עבודתנו נאמנה לא יחללו את הביטחון האישי שלנו, לא תפגעו בפרטיות בשם מחאה. זה מתוזמר וממומן, אני לא יודעת על ידי מי.

“ב-6:10 מחכים לי בקומה שלישית אנרכיסטים מופרעים, ככל שיענו אותנו כן נרבה וכן נפרוץ. באנו להיטיב עם ישראל וככל שקוראים פה למרי אזרחי ושפיכות דמים יש לזה מחירים. אם חלילה הייתי מאבדת עשתונות – זה היה עלול להיגמר ברע. אם זה היה מגיע לצעקות וחלילה מכות, לא הייתי מסוגלת להגן על עצמי.

“תפסיקו לשסות את העם. זה חס וחלילה ייגמר בדם. קחו אוויר ותעשו את זה נכון. אני קוראת לשירותי הביטחון לאסוף מידע כי זה הפתיע היום את כולם, שארבו לנו ליד דלתות ביתנו בין אם משמאל ואם מימין לא תחללו את הפרטיות שלנו”.

כל חברי הכנסת מהאופוזיציה החברים בוועדה גינו את המעשים, עם כי ח”כ אורנה ברביבאי ניסתה להטיל על גוטליב את האשמה: “היא אחראית על דרדור השיח מידי יום, את הראשונה שקוראת להסתה ואני עדיין לא חושבת שהיה צריך להגיע לבית שלך, בטח עם ילדה עם צרכים מיוחדים”.

יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד, שמגדל ילדה על הרצף האוטיסטי, גינה את המחאה הזו: “מגנה בתוקף את המצור על ביתה של ח”כ טלי גוטליב, אם לילדה עם צרכים מיוחדים, ואת העובדה שלא איפשרו לה להוציא את הילדה למסגרת. זו אינה דרכנו. זו אינה דרכה של המחאה. שולח לטלי חיזוק ולבתה חיבוק”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף: “כשמפגינים מונעים מנציגי ציבור לבוא ולהצביע בכנסת, ומאמללים ילדה אוטיסטית, זאת לא מחאה לגיטימית. המפגינים שמדברים על דמוקרטיה, הם אלה שמביאים את קץ הדמוקרטיה כשהם מונעים מנציגי הציבור לממש את זכות היסוד בדמוקרטיה- להצביע, אני קורא למשטרה לפעול מיד ולאפשר לחברי הכנסת להגיע למשכן”.

יו”ר הכנסת אמיר אוחנה גינה את המחאות מול דירות ח”כים ושרים: “הניסיון לחסום חברי כנסת מלהגיע לכנסת ולהצביע הוא-הוא הרמת יד על הדמוקרטיה. הדבר מתועב במיוחד כשעושים זאת לחברת כנסת שהיא גם אמא לילדה עם צרכים מיוחדים, המבקשת לקחת את ביתה למסגרת החינוכית. כך לא בונים גשרים, כך שורפים אותם.

“אני מצפה מכל מי שהדמוקרטיה הישראלית באמת יקרה לו – לגנות בכל פה את האלימות המבישה הזאת. כל חברי הכנסת שירצו להצביע יגיעו היום לכנסת ואף אדם לא ימנע את האפשרות הזאת. אני מצפה ממשטרת ישראל לא רק להרחיק מיידית כל פורע חוק המרים את ידו על הדמוקרטיה אלא גם להעמידו לדין במלוא החומרה”.

יו”ר ש”ס אריה דרעי: “הניסיון למנוע בכוח מנבחרי ציבור להגיע לכנסת ולבצע את שליחותם היא הפגיעה הקשה ביותר בדמוקרטיה. יש קשר ישיר בין המראות המזעזעים מחוץ לביתה של ח”כ טלי גוטליב, אמא מסורה לילדה עם צרכים מיוחדים, לבין ההסתה החמורה ששמענו לאחרונה מפי בכירים ביותר. אני קורא לכל חברי האופוזיציה לקחת אחריות, להרגיע את השיח, ולגנות בכל תוקף את המעשים הללו לפני שיהיה מאוחר מדי”.

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף: “חופש ההפגנה היא זכות יסוד במדינה דמוקרטית, יחד עם זאת מצור על בתיהם של נבחרי ציבור היא חציית קו אדום, בפרט שמדובר על אם לילדה עם צרכים מיוחדים. כמי שזכה להקים מוסדות חינוך לילדי החינוך המיוחד אני יודע עד כמה אירוע כזה הוא בעל השלכות חמורות. אני מגנה את הפעולה האלימה בשאט נפש ומחזק את ידיה של ח”כ גוטליב. אנרכיה ואלימות צרכים להישאר מחוץ לגבולות המחאה”.

שר הרווחה יעקב מרגי: “‏אני המום ומזועזע מהאטימות והרוע של אותה קבוצת מפגינים שצבאו הבוקר על פתח ביתה של ח”כ גוטליב ומנעו ממנה להוציא את ביתה עם צרכים מיוחדים למסגרת החינוכית.

“אנשים נורמלים עם חמלה היו עומדים ומצדיעים לה ומגלים אמפטיה על ההשקעה והחום האינסופי שטלי מעניקה לביתה המיוחדת”.

שר העבודה, יואב בן צור: “חופש הביטוי והזכות להפגין היא מהות הדמוקרטיה, הפגיעה בכלכלת ישראל ומסע הנקם בהפגנות אלימות תוך פגיעה בפרטיותם של בני משפחות חברי הממשלה שנבחרו כחוק, היא מהות האנרכיה והונדליזם. אני קורא למשטרת ישראל לעצור את הפורעים ולמצות איתם את מלוא חומרת הדין.”

הדפס כתבה

13 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חייבים לעזור לטלי להלחם בפמיניסטיות
    20/02/2023 11:23
    אמיר
  1. חייבים!!!

  2. היועמשית פגע רע
    20/02/2023 15:37
    סמדר
  3. תרגיעי את את הרוחות פוס..

  4. אטומים
    20/02/2023 16:06
    Gidi
  5. יש זכות מלאה להפגין. אבל בדרכים המקובלות ועם האישורים המתאימים.

  6. פתאום זה כואב?
    20/02/2023 16:08
    ע ( ץ ) ע
  7. שכחתם במהירות שיא את הצנהגות הביבונים מול בתי נבחרים בממשלה הקודמת חירוף ילדים והצקה לנשים ולילדים

  8. בושה של שמאלנים..אנרכיסטים
    20/02/2023 16:30
    חיות....
  9. הבוחר אמר את דברו. ממשלת ימין מלא..תאכלו את הכובע

  10. לא חד צדדי
    20/02/2023 16:42
    ג
  11. ומה עם ביריוני הליכוד?
    להם הכל מותר? לא יוצאים לשמש עםחמאה על הראש.

  12. בממשלה הקודמת גם היו ארועים כאלו .אז מי ששתק אז
    20/02/2023 17:46
    אלמוני
  13. חייב לשתוק גם עכשיו .צ ב ו ע י ם

  14. גוטליב
    20/02/2023 18:51
    דתלש
  15. מגנה בכל תוקף את ההגעה לדלת הבית של גוטליב.
    מגנה גם את עצם היותה של המטורללת חברת כנסת.
    מוגזם אפילו לליכוד.

  16. לא קוראים לאנשים חיות אדם
    21/02/2023 05:13
    גיא
  17. גם אם נפגעים לא מדברים ככה

  18. יש סרטון שרץ ברשת
    21/02/2023 07:11
    אנונימי
  19. היא משקרת רואים בדיוק מה קרה שם

  20. מחאה של סוטים לא תרבותיים ולא אנושיים.
    21/02/2023 08:24
    יאיר לפיד הגורם להסתה הפרועה מאז כניסתו לכנסת לפני 10 שנים
  21. הפורעים המפגינים חצו גבולות אנושיות וחצו את כל הגבולות האפשריות, המחאה שלהם יצאה מיכול פרופורציה, הם אלימים וולגרים בחסות המנהיג ואם יקרה משהו, הכל יהיה על ראשם של המנהיגים שלהם ובאשמתם. יהיר לפיד כבר 10 שנים מאז כהונתו בכנסת מחרחר מלחמה והוא הגורם לכל, שלא יספר רגישות לילדים על הרצף, נחצו כל הקווים האדומים וכלו כל הקיצים של ההסתה הפרועה שמעבירה אנשים על דעתם ואם יקרה אסון האצבע המאשימה תתמקד במנהיגי התועבה

  22. די כבר אכלו לי שתו לי, תישמעי איך את מדברת .... תקבלי טיפול לעצבים החולנים שלך
    21/02/2023 11:09
    רונית
  23. איך לעזאזל הגעת לפוליטיקה את לא מתאימה בשום מידור.

  24. סוף לדמוקרטיה
    21/02/2023 12:35
    א
  25. מה זהו?אנחנו בדרך לדיקטטורה?מתחילים מאיסור הפגנות ונגיע בסוף ניהיה כמו רוסיה…כל הכבוד ,עשיתם בחירה טובה כדי לארוס מדינה