עידו עוז מייעץ למסורבי משכנתא: אלו הפעולות שעליכם לעשות

עוד ועוד אנשים מתקשים לקבל אישור להלוואת משכנתא לצורך קניית דירה • עידו עוז, הבעלים של חברת חכם משכנתאות, מפרט את הצעדים שהם יכולים לעשות כדי לקבל אישור למשכנתא
תוכן שיווקי
כ"ח שבט התשפ"ג / 19.02.2023 16:31

עידו עוז, הבעלים של חברת חכם משכנתאות, מסביר כי בימינו עוד ועוד אנשים מתקשים לקבל אישור להלוואת משכנתא לצורך קניית דירה. הבנקים מסרבים ללא מעט לקוחות מכל מיני סיבות, אך בעזרת כמה פעולות פשוטות תוכלו לשפר את הסיכוי שלכם לקבל משכנתא בתנאים נוחים ומתאימים לכם.

במאמר שלפניכם תוכלו לקרוא על אודות מסורבי משכנתא ופירוט הצעדים שהם יכולים לעשות כדי לקבל אישור למשכנתא.

מיהם מסורבי משכנתא?

מסורבי משכנתא הם אנשים שהבנק סירב לבקשתם לקבל משכנתא מכל מיני סיבות כמו הכנסה חודשית נמוכה, התנהלות בעייתית מול הבנק, היסטוריית אשראי שלילית או הטלת הגבלות על הנכס המיועד. עידו עוז מבהיר כי לבנקים יש זכות חוקית לבחון כל בקשת משכנתא לגופה, ולסרב לתת משכנתא לבקשות שלא עומדות בקריטריונים שנקבעו מראש, לכן כדאי להיעזר בשירותים של ייעוץ משכנתאות כדי לדעת מהו התקציב שעומד ברשותכם ואילו צעדים אפשר לנקוט כדי להגדיל את הסיכוי לאישור בקשת המשכנתא.

האפשרויות העומדות לפני מסורבי משכנתא

שיפור ציון האשראי

עידו עוז מסביר כי אפשר לעבוד על שיפור ציון האשראי בעזרת תשלום חובות, ערעור על טעויות בדוח האשראי והימנעות מפניות אשראי חדשות, כמו לבקש הלוואה או כרטיס אשראי חדשים, במטרה להגדיל את הסיכויים לקבל אישור להלוואת משכנתא. אפשר לשפר את ציון האשראי גם באמצעות השלמת תשלומים קבועים בזמן ושמירה על חשבונות אשראי פתוחים ובמצב תקין.

מקדמה גבוהה יותר

עידו עוז מייעץ להציע מקדמה גבוהה ככל האפשר, שכן מתן מקדמה גדולה יותר עשויה להוזיל את תשלומי המשכנתא החודשיים ולהקטין את גובה הלוואת המשכנתא, וכך להעלות את הסיכויים שהמלווה יאשר את קבלת הבקשה למשכנתא. כמו כן, מתן מקדמה גבוהה יכול להוזיל גם את עלות הריבית, עניין המקנה יתרון נוסף כשמבקשים הלוואת משכנתא.

חיפוש מלווים נוספים

עידו עוז ממליץ לשקול מלווים אחרים, כמו בנקים אחרים או גופים חוץ בנקאיים, אשר יכולים להציע לכם משכנתא בתנאים נוחים וגמישים יותר. אם בנק אחד סירב לבקשתכם, פנו לבנקים אחרים ובדקו אופציות נוספות איתם. כדאי לבדוק בכמה שיותר בנקים על מנת לייצר ביניהם תחרות, משום שהאינטרס העיקרי שלהם הוא שתבחרו בהם ושתיקחו מהם הלוואה. כמו כן, גופים חוץ בנקאיים כמו חברות אשראי יכולים להציע גם משכנתא בתנאים קלים יותר ובצורה מהירה וקלה לעומת הבנקים, וכדאי לבדוק גם את ההצעות שלהם.

היעזרות בייעוץ

חברה לייעוץ משכנתאות או יועץ פרטי יכולים לעזור בבחינת כל האופציות העומדות לפניכם, לסייע במשא ומתן מול הבנקים השונים ולהציע לכם את העסקה הטובה והמשתלמת ביותר. עידו עוז מציין כי למומחים בתחום המשכנתא יש ידע וניסיון חשובים כדי שיוכלו להעניק לכם את ההצעה הטובה ביותר, בהתאם ליכולות הפיננסיות שלכם. יועץ משכנתא טוב יוכל לעזור לכם בבניית התקציב, משא ומתן מול הבנקים וכן בחירת מסלול המשכנתא המיטבי בשבילכם.

לסיכום

אנשים שקיבלו סירוב לבקשת משכנתא עלולים לחוש ייאוש ומועקה, אך חשוב להבין שדחייה היא לא סוף הדרך. עידו עוז מבהיר כי יש כמה צעדים שיכולים להגדיל את הסיכויים לקבלת אישור משכנתא בעתיד, כמו שיפור ציון האשראי, הצעת מקדמה גבוהה יותר, חיפוש מלווים נוספים או היעזרות בייעוץ מקצועי.

אם קיבלתם סירוב, מומלץ לבדוק את הסיבות לדחייה ולטפל בכל בעיה לפני הגשת בקשה חוזרת. בעזרת התמדה, מוטיבציה ומאמץ, תוכלו בסופו של דבר להגשים את החלום שלכם לקניית דירה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות