ראש הממשלה: נסראללה, אל תבנה על מלחמת אחים, זה לא יקרה

נתניהו בממשלה על המחאות נגד הרפורמה המשפטית: "יש חילוקי דעות וויכוחים, צריך להפסיק לדבר על דם ברחובות" • שיגר מסר לשגריר ארה"ב בישראל: "מרגיע את ידידינו, נישאר דמוקרטיה תוססת" • השר אקוניס: "רצח פוליטי הוא שאלה של זמן, אני בעד הפגנות אבל צריך להפסיק להסית"
אריה ריבקינד
כ"ח שבט התשפ"ג / 19.02.2023 12:29

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה לדבריו של מזכ”ל חיזבאללה – שביום חמישי אמר בנאום על הרפורמה המשפטית כי הממשלה בישראל דוחפת להתנגשות פנימית.

“איראן מנסה לפגוע בנו לא רק באופן פיזי. היא מנסה לפגוע גם במורל הלאומי שלנו. היא מנסה לערער את הלכידות שלנו כעם”, אמר ראש הממשלה.

“שמעתי את דבריו של נסראללה שדיבר על ההפגנות נגד הממשלה ואמר בסיפוק: ‘מלחמת אזרחים בישראל מתקרבת’. ובכן, אני אומר לנסראללה: אל תבנה על מלחמת אחים. זה לא יקרה. וזה לא יקרה משום שאנחנו באמת אחים. זה לא יקרה כי מה שנסראללה לא מבין שאנחנו חיים בדמוקרטיה – ובדמוקרטיה יש חילוקי דעות, יש ויכוחים, יש לפעמים הסכמות, וכשצריך יש הכרעות. לא תהיה מלחמת אחים כי אנחנו תמיד זוכרים שנלחמנו שכם-אל-שכם כדי להגן על מדינתנו ולבנות את ארצנו”.

הוא התייחס גם לדברי שגריר ארה”ב בישראל תום ניידס, שקרא לו לבלום את חקיקת הרפורמה המשפטית: “בהזדמנות זו אני שמח לאכזב את אויבינו וגם להרגיע את ידידינו: ישראל הייתה ותישאר דמוקרטיה חזקה ותוססת, דמוקרטיה עצמאית.

“אבל דווקא על רקע הציפיות של אויבנו, ציפיות החורבן ושפיכות הדמים שבהם, צריך להפסיק לדבר על דם ברחובות, צריך להוריד את גובה הלהבות, צריך להרגיע את הרוחות. זאת הקריאה הברורה שאני קורא מכאן, ואני מצפה מכל מנהיגי הציבור לומר דברים ברורים אלה. זה מה שהציבור הישראלי מצפה מאיתנו, וזה המסר הברור שאנחנו צריכים לשלוח לאויבינו”.

לפני הכניסה לישיבת הממשלה, אמר השר אופיר אקוניס: “רמת ההסתה של היריבים הפוליטיים עברה כל גבול. רצח פוליטי לצערי הרב הוא שאלה של זמן. גם גורמי אכיפת החוק יתעשתו, הדבר הזה עלול לקרות. אפשר ורצוי להתווכח על הרפורמה המשפטית, אני בעד הפגנות אבל צריך להפסיק להסית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות