דרישה מהמפכ”ל: פטר את השוטרים האלימים שהתעללו ובעטו במפגין

בפינוי הכרם סמוך לשילה בשבוע שעבר תועדו שוטרי מג"ב מפעילים אלימות קשה הכוללת אגרופים ובעיטות לראש של צעיר שמחה על הפינוי • חוננו דורש ממפכ"ל המשטרה לפטר אותם באופן מידי
חיים טוויל
כ"ח שבט התשפ"ג / 19.02.2023 11:58

עו”ד אלעדי ויזל מארגון חוננו פנה בסוף השבוע במכתב למפכ”ל המשטרה קובי שבתאי בדרישה כי יפטר באופן מידי שוטרים אשר תועדו כשהם מפעילים אלימות קשה הכוללת אגרופים ובעיטות לראשו כנגד צעיר שמחה על הפינוי.

במכתב מתאר עו”ד ויזל את התקיפה הקשה: “שוטרי מג”ב הגיעו להרוס כרם בגוש שילה. לאזור הכרם הגיעו מתיישבים אשר באו למחות כנגד הריסת הכרם ולנסות לעכבו עד אשר יתברר על ידי הדרג המדיני האם פעולת ההרס מתבצעת בסמכות חוקית כדין.

“המתלונן אף הוא הגיע לשטח על מנת למחות כנגד חוקיות ההרס. שוטרי מג”ב פעלו כנגד המתלונן באלימות קשה אשר כללה: מכות אגרוף רבות – לרבות אגרופים אשר הוטחו בפני המתלונן אף לאחר שרותק לכביש – חניקות, ברכיות ובעיטות אשר אחת מהן הוטחה בעוצמה רבה ישירות לפניו של המתלונן”.

ויזל מוסיף ומפרט את עוצמת האלימות אותה הפעילו השוטרים: “בתחילה חנק אחד מהשוטרים את המתלונן תוך ששוטרים אחרים שנמצאו מסביבו בועטים בו ומטיחים בו אגרופים לעבר ראשו ושאר חלקי גופו. לאחר מכן הם השליכו אותו על הכביש ותוך כדי שגופו של המתלונן נופל לכיוון הכביש, הגיח לפתע מהצד שוטר נוסף אשר החליט ‘להצטרף לחגיגה’ ומבלי כל צורך, הצדקה או הקשר מובן, הניף את רגלו ובעט בעיטה עוצמתית ישירות לפניו של המתלונן.

וידאו: חוננו

“אך בכך לא תמה מסכת האלימות, אלא אף לאחר שהמתלונן היה שרוע ומרותק על הכביש תוך שרוכנים עליו שלושה שוטרים המשיכו הם להכותו במכות אגרוף נמרצות ורבות לעבר ראשו”.

ויזל מדגיש במכתבו כי השוטרים פעלו באלימות קשה ללא כל הצדקה וללא שיקול דעת: “לאורך כל המכות הרבות שהטיחו השוטרים במתלונן, הם לא עצרו לרגע לבחון האם קיימת כלל הצדקה לאלימות הרבה בה הם נוקטים, אלא המשיכו לשוש אלי קרב ולהטיח מכות רבות ברצף ובקצב מהיר ללא כל שימוש בשיקול דעת ובמידתיות. יודגש, כפי הנחזה בסרטון, כי לאורך כל התקיפה המתלונן לא התפרע והוא אף היה מוקף בשוטרים רבים אשר תפסו אותו מכל עבר כך שאין כל מקום לטעות לחשוב כי הייתה איזו שהיא הצדקה או תכלית חוקית לאלימות הרבה והלא מדתית אשר הופעלה כנגדו”.

עו”ד ויזל דורש כי המפכ”ל יפעל לפיטוריהם המידיים של השוטרים האלימים: “מדובר בתקיפה חמורה ומיותרת אשר לא בנמצא כל הצדקה חוקית להסבירה. לא ייתכן כי לוחמים במשמר הגבול ירשו לעצמם לנצל את כוחם ולהתנהג בצורה כה אלימה וברוטאלית. שוטרים אשר מרשים לעצמם לתקוף מפגין פסיבי בצורה כה חמורה ומזעזעת תוך הטחת מכות רבות לכל חלקי גופו – לרבות פניו – לא מתאימים לשרת מטעם מדינת ישראל בתפקיד המקנה כוח וסמכות. לאור האמור, מתבקש המפכ”ל לעשות שימוש בסמכות המוקנית לו בפקודת המשטרה ולהורות על פיטוריהם לאלתר של השוטרים הנילונים”.

עו”ד אלעדי ויזל: “מדובר בשוטרים אשר מרשים לעצמם לעשות שימוש אלים ולא חוקי בכוח שניתן להם, ומשכך אין מקום שישמשו בתפקיד ציבורי המקנה כוח וסמכות. מדובר באירוע חמור שאי אפשר שיעבור על סדר היום ועל כן אנו מצפים ממפכ”ל המשטרה שיפטר לאלתר את השוטרים האלימים ויכלה קוצים מן הכרם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות