מפץ? קהילת חב”ד תריץ סיעה בלוד ותפעל להקים חזית דתית-חרדית

רבה של קהילת חב"ד בלוד הורה לחברי 'ועד הקהילה' להתמודד לראשונה ב'סיעת חב"ד' עצמאית בבחירות המקומיות בלוד • לצד זאת ביקש כי הסיעה תוביל להקמת חזית דתית חרדית מאוחדת בעיר • וכמה יכולה לגרוף חזית כזו?
אריה ריבקינד
כ"ח שבט התשפ"ג / 19.02.2023 01:10

 רבה של קהילת חב”ד בלוד, הגאון רבי ברוך בועז יורקוביץ’, שיגר ביום שישי מכתב לחברי ‘ועד הקהילה’, שהוקם לפני קצת יותר משנה, להתארגן לקראת ריצה עם ‘סיעת חב”ד’ בבחירות המקומיות בלוד, שיתקיימו בעוד פחות מתשעה חודשים.

“לאור ההתפתחות המדהימה של הקהילה הן בכמות והן באיכות, מטבע הדברים מתרבים גם צרכי הקהילה בכל התחומים. אבקש ממכם לפעול ולעשות את הנדרש לצורך הקמת סיעה שתתמודד בבחירות הקרובות לעירייה, ובע”ה להביא לבחירת נציגים שיכהנו כחברי מועצה מטעם הקהילה וידאגו לסייע לכל צרכי הקהילה כפי שמגיע לנו בזכות ולא בחסד”, כתב הרב לחברי הוועד.

לצד זאת הוסיף הרב, כי ‘סיעת חב”ד’ תוביל להקמת חזית דתית מאוחדת, כדי להביא להישגים משמעותיים: “עליכם לעשות ככל הניתן בכדי לקיים את רצונו הברור והחד משמעי של כ”ק אדמו”ר בנוגע לבחירות לעיריות, להקים ולהוביל חזית דתית חרדית מאוחדת וגדולה ככל האפשר, בכדי ליצור גוף חזק שלא יהיה ניתן להתעלם ממנו”.

בבחירות לחברי ועד הקהילה בשנה שעברה נבחרו: אברהם ג’ובני, אבי כהן, מנחם תעיזי, אלי בר אברהם, נתנאל מלכא, דוד מוזגרשווילי, יוסי לויטין, שמוליק בורקיס וחיים גלינסקי.

מהלך של הקמת ‘סיעת חב”ד’ בלוד נחשב כמהלך חסר תקדים בעיר.

בקדנציה הקודמת, נציג חב”ד ר’ יוסי לויטין סגר עם ראש סיעת הבית היהודי יוסי הרוש על ריצה משותפת במקום השלישי, אך ברגע האחרון הסיכום השתנה ובמקומו נכנסה מועמדת מציבור אחר – מה שהותיר את קהילת חב”ד הגדולה ללא ייצוג בפועל במועצה.

קהילת חב”ד בלוד תוגברה בשנים האחרונות במאות משפחות חדשות שהיגרו לעיר, על רקע מצוקת הדיור הקשה של חסידי חב”ד באזור המרכז וכפר חב”ד, כך שהעיר לוד – הסמוכה לכפר חב”ד, נתפסה כיעד מועדף ובר השגה בשל מיקומו במרכז הארץ ומוסדות חינוך מבוססים.

כוח עולה נוסף ומשמעותי בעיר היא שכונת גני איילון המתפתחת, שם כבר נקלטו מאות משפחות חדשות מהציבור הליטאי.

לפי הערכות, אם כלל הגורמים הדתיים והחרדים בעיר לוד – חב”ד, ש”ס, דגל התורה  והבית היהודי – ירוצו יחד, מפלגה של חזית דתית עשויה לגרוף בין 6-7 מנדטים, מה  שישנה את פניה של מועצת העיר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות