שרי רוט: “אז תמיד כשהימין ינצח הם יעשו הפגנות ונכנע?” • צפו

עו"ד איתי רוזין, מומחה למשפט פלילי, הפרשנית הפוליטית שרי רוט, ועו"ד ליאור קצב ראש עיריית קריית מלאכי לשעבר התארחו אצל המגיש שי גולדין בתכנית 'שבע' בערוץ 14 • על סמוטריץ' וגלנט,ח"כ לימור סון הר-מלך - וההפגנות נגד הרפורמה
חרדים 10
כ"ח שבט התשפ"ג / 18.02.2023 22:30

הובטחו לסמוטריץ’ סמכויות במשרד הבטחון, השר יואב גלנט מסרב לתת לו.

שי גולדן: שרי, עץ ששתלו אותו עקום, ישר כבר לא יצמח. והעץ הזה נשתל עקום.

שרי רוט: אני לא יודעת אם הוא נשתל עקום. קודם כל, זה מאד מזכיר לי ולרעה את התקופה של בוגי יעלון. בכל פעם בה אומרים לי משרד הבטחון ומריבה עם מישהו שם, אני נזכרת איך זה נגמר באקורד צורם בתקופת בוגי יעלון. איפה הוא היום ואיפה הליכוד. אבל בוא, סמוטריץ’ קיבל הישג בקלפי, בלעדיו אין ממשלה, הבטיחו לו, הבטחות צריכים לקיים. אז נכון שהתרגלנו שהבטחות לא מקיימים, ועם שישה מנדטים של ימין מקימים ממשלת שמאל על מלא, להכל התרגלנו, אבל לאיכס הזה עוד לא.

כי מה אתה רוצה שסמוטריץ’ יעשה? יוותר? מה יגיד לבייס שלו, שהצביע לו כי רצה ימין יותר מימין, ימין יותר מהליכוד. זה מה שיש בסמוטריץ’ ובבן גביר: אנשים שאמרו – הליכוד לא מספיק ימני, והצביעו להם. אם לא תתן להם להגשים את שאיפותיהם לאן הם יילכו? מה הם יעשו?

שי גולדן: לי יש תחושה שנתניהו מאחורי הקלעים רוצה לראות את גלנט מנהל את האירוע הזה בבגרות ובאחריות ולא אתפלא אם הוא מעוניין לראות את גלנט כן מצליח להכפיף את סמוטריץ’ ובמקביל אומר, חברים אני מכבד הסכמים. כלומר יד אחת אומרת, הסכמים צריכים לקיים ויד שניה אומרת, גלנט תעשה לי סדר עם סמוטריץ”.

שי גולדן: אפרופו האירוע עם ח”כ לימור סון הר-מלך, “ליצור טבעת של גברים סביב אשה, שחונקים את המרחב שלה”. שרי, כאשה את רואה את התמונות האלו ובטח נחרדת.

שרי: נחרדת, ואתה יודע מה? נחרדתי משני הצדדים. מושג חבר כנסת פשוט הפך למרמס. מצד אחד חבר כנסת עולה על שולחנות בוועדה, כאילו שום כבוד לכנסת, מצד שני, שום כבוד לחברת כנסת, שיש לה חופש פעולה, והיא חרדית, ודתית, וגם אשה מתוקה, באמת, מי שמכיר את לימור דמעות זולגות מעיניו לראות את התמונות האלו.

אני לא יודעת איך שוטרים מעיזים לעשות דבר כזה. מילא היו שוטרות, גם להן אסור, אבל נגיד שחשבתם לא יודעת מה. אבל שוטרים? גברים? אתם רואים אשה דתית, עם כיסוי ראש כזה יפה לראשה, לא יודעת, אין לי מילים.

הרפורמה המשפטית.

שי גולדן: האופוזיציה רוצה להרוג את הרפורמה הזו, היא מנסה לקנות זמן, אתמול לפיד הציע את ההצעה המופרחת של 60 יום, בוא נקפיא ל-60 שנה, למה 60 יום? מצד שני, הרחובות בוערים, הקריאות למלחמת אחים הגיעו לסדר גודל שלא זכור לי כמוהו מאז שאני חי פה במדינת ישראל.

שרי: ולכן צריך להיכנע?

שי גולדין: זו השאלה. השאלה היא איך אנחנו לא שופכים את התינוק עם המים, כלומר את המדינה יחד עם הרפורמה. זה החשש.

שרי: תשמע, להיכנע להפגנות זה משהו קצת הזוי. כלומר, אוקי, הם מצאו את השיטה. אז תמיד כשהימין ינצח הם יעשו הפגנות ברחובות, יבעירו את הרחובות, ואז הימין כאילו לא ניצח ולא באמת יהיה ימני. זה לא הגיוני שזו תהיה שיטה. שנית, מי אמר שמצביעי הימין שהלכו לקלפי ונתנו את קולם ל’ימין על מלא’, שהרי נתניהו אמר מעל לכל במה שנכון שהליכוד הוא לא ימין על מלא אבל הממשלה תהיה ימין על מלא – יש לזה משמעות, אתה חייב למלא את ההבטחה הזו, אתה לא יכול פתאום להסיט את ההגה שמאלה. ואני שומעת המון ממצביעי הימין שממש לא מוכנים לדבר הזה. אם תהיה פשרה, הם מאד כועסים. כועסים? תהיה לזה משמעות בקלפי. ואז אוקי, תהיה לזה משמעות בקלפי, אזי הצד השני ינצח.

שי גולדין: אז מה יעשו? יצביעו יאיר לפיד? או פשוט לא יילכו להצביע?

שרי: אין לדעת. אגב, אפרופו הקונספרציה שאתה אמרת מקודם, על זה שאולי נתניהו היה רוצה שגלנט יכניע את סמוטריץ, אני יכולה לזרום איתה ולהוסיף לה עוד שלב. יכול להיות שנתניהו בכלל לא רוצה את סמוטריץ ובן גביר בממשלתו, ולא אוהב את הימין המלא, ונחנק עם ההישג של 64 מנדטים והיה מעדיף פחות ולהכניס את המחנה הממלכתי, אם לא את יש עתיד…

צפו בווידאו בפאנל המלא.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא מצליח להבין את זה, כשהייתה הפגנת המליון נגד בגץ
    19/02/2023 01:48
    יהודי
  1. טוב אתם יודעים מה, 600,000.
    האם בגץ התקפל?

  2. ביבי
    19/02/2023 07:59
    רינה
  3. זה שקוף וברור ביבי לא מקיים הסכמים כהרגלו וזה מה שיפיל את הממשלה אנחנו לא נצביע ליכוד