‘דורש שיעלה להצבעה מיד’: שיחה קשה של גפני עם ראשי הקואליציה

הדרישה הנחרצת של יו"ר ועדת הכספים היא שחוק פסקת ההתגברות יעלה להצבעה בשבוע הבא בכל מצב • "פסקת ההתגברות זה חוק שלנו לא פחות משל רוטמן, ולאף אחד אין זכות לדחות אותו"
חרדים 10
כ"ה שבט התשפ"ג / 16.02.2023 11:56

אחרי שמשה גפני נטש אמש את המליאה בזעם ונסע –  לאחר שהתברר לו כי ההצבעה על פסקת ההתגברות נדחתה לבקשת הנשיא ומבלי להתייעץ איתו – טלפנו אליו כל ראשי הקואליציה וגם שרים מטעמו של נתניהו.

יערה שפירא פרסמה היום (חמישי) ברשת ב’ את תוכנה של השיחה הקשה.

גפני אמר להם: “פסקת ההתגברות זה חוק שלנו לא פחות משל רוטמן, ולאף אחד אין זכות לדחות אותו בלי להתייעץ איתנו. אני דורש שהחוק יעלה להצבעה מיד בשבוע הבא”.

דרישת גפני היא שהחוק יעלה להצבעה, בכל מקרה, גם אם הנשיא יבקש עוד דחיה וגם אם יתחיל משא ומתן על הרפורמה המשפטית.

חברי הקואליציה הודיעו אתמול על דחיית ההצבעה על חוק דרעי 2, פסקת ההתגברות וחוק מח”ש.

יו”ר הקואליציה אופיר כץ וח”כ משה סעדה, שיזם את חוק מח”ש, טענו כי ההצבעות על החוקים נדחו לאחר פניית הנשיא.

שר המשפטים יריב לוין ויו”ר ועדת החוקה מסרו אחרי ההחלטה לדחות את החוקים: “החוקים שהורדו היום אינם שייכים לחקיקת הרפורמה המשפטית שמתנהלת בוועדת חוקה, והורדו לפי החלטה של חברי הכנסת המציעים אותם. חקיקת הרפורמה המשפטית נמשכת בלי הפסקה. ועדת החוקה תמשיך לדון כמתוכנן ביום ראשון. ביום שני יעלה החוק שאושר בוועדת חוקה להצבעה במליאה בקריאה ראשונה, כפי שתוכנן מראש”.

בין החוקים שצפויים להיות מאושרים בוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון: חוק בתי הדין הרבניים, שיסמיך את בתי הדין הרבניים לדון על פי דין תורה בדיני ממונות ובעניינים אזרחיים בהסכמת הצדדים.

עוד יידונו וצפויים להיות מאושרים בוועדה: חוק החמץ של גפני וחוק ההקלטות של בועז ביסמוט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות