שרים בליכוד: חיות היא הכתובת היחידה שרלוונטית למשא ומתן

במחנה הממלכתי מוכנים לבוא לקראת הליכוד ולוותר על הגדרת הזמן להקפאת החקיקה • ח"כ דני דנון: "לפיד ברוב חוצפתו מבקש לעצור לחודשיים, הוא שכח שהוא לא ראש ממשלה, ואנחנו לא הולכים לפי המדיניות שלו"
חרדים 10
כ"ה שבט התשפ"ג / 16.02.2023 10:14

שרים בליכוד טוענים כי הניסיונות לייצר הידברות מול חלקים באופוזיציה על הרפורמה המשפטית אינם רלוונטיים, וכי המטרה צריכה להיות משא ומתן מול נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות. כך דווח הבוקר (חמישי) זאב קם ברשת ב’.

לדברי הבכירים בליכוד, רק הסכמות עם חיות יחייבו את המחנה השני כולו או רובו, בעוד שכל ניסיון להגיע להסכמות עם נציג אופוזיציה נידון לכישלון, מאחר שאין “כתובת” ברורה שם שתהיה מקובלת על כולם.

במקביל, במחנה הממלכתי מוכנים לבוא לקראת הקואליציה ולא לנקוב בדרישה להקפאת חקיקת הרפורמה.

לדברי בכירים במפלגה, בניגוד ליש עתיד הם לא ידרשו זמן מינימלי של הקפאה, כמו חודשיים או שבועיים, אלא יסתפקו בכל הקפאה שהיא, גם קצרה – שתאפשר את התחלת שיחות, כדי לראות האם בכלל יש אפשרות להתקדם בהן.

זאת, בניגוד לראש האופוזיציה יאיר לפיד שדרש חודשיים או אחרים שדרשו שבועיים של הקפאת חקיקה כתנאי לשיח על הרפורמה.

לפיד הכריז אתמול במליאת הכנסת על תנאיו להידברות על הרפורמה המשפטית, על בסיס מתווה הנשיא. לפי מתווה לפיד, החקיקה תוקפא למשך 60 ימים.

ח”כ דני דנון מהליכוד אמר הבוקר ב’קול חי’: “אני בעד הידברות ולא התקפלות. אפשר לשמוע את הצד השני אבל לא להתקפל. הריבון זה הכנסת, אנחנו לא נהיה בשלטון לנצח, וזה הזמן לחוקק את מה שאנחנו רוצים. כשהם יחזרו לשלטון הם לא יתחשבו בנו. כבר ראינו מה קורה כשהם בשלטון”.

הוא הוסיף: “לפיד ברוב חוצפתו מבקש לעצור לחודשיים, הוא שכח שהוא לא ראש ממשלה, ואנחנו לא הולכים לפי המדיניות שלו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות