הפוסטים הפיקטיביים נחשפו: זה קנס המיליונים שהוטל על ‘סימילאק’

אלפי פוסטים ותגובות פיקטיביות שפורסמו בקבוצות של אמהות בפייסבוק ועודדו שימוש ב'סימילאק' נחשפו כפרסומות ממומנות • בחלק מהתגובות 'אמהות פיקטיביות' הכפישו תחליפי חלב של המתחרות • החברה שמשווקת את סימילאק וחברת הפרסום ששכרה חטפו קנסות כבדים
חרדים 10
כ"ה שבט התשפ"ג / 16.02.2023 01:04

‘הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן’ הטילה היום (רביעי) קנס עצום בסך 5,529,600 שקל על חברת ‘אבוט מעבדות רפואיות בע”מ’, משווקת הפורמולה “סימילאק”.

קנס נוסף בסך 497,620 שקל הוטל על חברת ‘אגם לידרס טק בע”מ’ (‘דה לידרס שיווק משפיענים’) העוסקת בתחום הפרסום והשיווק.

“החברות יצרו פרסום סמוי, באמצעות העלאת תכנים שיש בהם כדי להטעות, על ידי פרופילים פיקטיביים ברשתות החברתיות, והכל במסווה של יצירת שיח אותנטי במרחב הוירטואלי”, כתבו ברשות להגנת הצרכן.

מהחקירה עלה, כי חברת אבוט הינה חברה המייבאת ומשווקת את המותג ‘סימילאק’ תחליף חלב. החברה שכרה את שירותיה של חברת הפרסום ‘דה לידרס’, העוסקת בניטור והתערבות של שיח במרחב האינטרנטי על מנת לסייע בהגברת חשיפת המוצר על כל סוגיו.

לפי בדיקת הרשות, ‘דה לידרס’ ייצרה אלפי תגובות ופוסטים פיקטיביים שפורסמו בכ-100 קבוצות פייסבוק. כל תגובה או פוסט היו פרסומת ממומנת למוצר החברה, זאת למרות שהציגו את עצמן כ”שיח טבעי”, המלצה מאמא לאמא.

איך זה התבצע  בפועל? כשאמא אמיתית העלתה פוסט על מנת להתייעץ באיזו פורמולה להשתמש, או דווחה שפורמולה גרמה לתגובה לא טובה אצל תינוקה. בתגובות, מתאספות אמהות פיקטיביות שמייעצות לה – “רק סימילאק”.

“פעולות אלו של חברת ‘דה לידרס’ היו לשם מטרה אחת: הגברת החשיפה ברשת האינטרנט ליתרונות בשימוש במוצר והצגת החסרונות בשימוש יתר תחליפי החלב באמצעות שיח הנחזה להיות אמיתי ומהימן”, כתבו ברשות להגנת הצרכן.

התנהלות וירטואלית זו חלשה על כל קבוצות הפייסבוק המזוהות עם אמהות המשתמשות בתחליפי המזון לתינוק. לאחר שליחת ההודעה על ידי הרשות, החברות הגיבו ומסרו את טיעוניהם – ואלו נדחו.

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, אמרה: “מדובר בתיק רחב היקפים, במהלכו נחשפנו לאלפי פוסטים ותגובות פיקטיביות ומטעות שכל מטרתם היתה הגברת החשיפה ברשת האינטרנטית ליתרונות בשימוש במוצר והצגת החסרונות בשימוש יתר תחליפי החלב באמצעות שיח הנחזה להיות אמיתי ומהימן. מדובר בהפרה בנסיבות מחמירות, שהינה הפרה הנוגעת למספר רב במיוחד של צרכנים ומדובר באמצעי שיווק פסול המהווה הטעיה. הרשות לא תאפשר לבצע הפרות חמורות כאלו כלפי הצרכנים ותפעל למיצוי הדין כנגד המפרים”.

מחברת אבוט נמסר בתגובה: “אבוט לא מסכימה עם החלטה והגישה ערעור. אבוט מחויבת לתקשר בצורה אתית ואחראית לגבי מוצריה ופעלה בהתאם לחוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות