אחרי ‘העקיצה’ שחטף מהמפקד: בן גביר מזרז את העברת מג”ב איו”ש לאחריותו

השר לביטחון לאומי החליט כי יקדם כבר בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב את ההחלטה להעביר את מג"ב איו"ש - למשטרה • כמה שעות קודם תקף מפקד מג"ב את בן גביר: "לא אאפשר לאף אחד להפוך את לוחמי משמר הגבול לשק החבטות"
חרדים 10
כ"ה שבט התשפ"ג / 16.02.2023 00:02

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר החליט היום (רביעי) כי בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון, יעלה לקידום את ההחלטה להעביר את מג”ב איו”ש מאחריות שר הביטחון, צה”ל והרמטכ”ל – אל משטרת ישראל ומשרדו.

דרישתו של השר בן גביר להעביר את הסמכויות, מגיעה לאחר האירועים הקשים הבוקר בהם פגעו לוחמי מג”ב איו”ש בחברת כנסת לימור סון הר מלך והשתמשו באלימות נגד מתיישבים.

כמה שעות קודם לכן, בנאומו במסגרת טקס השבעת גדוד הלוחמים בהכשרה, ‘עקץ’ מפקד מג”ב, ניצב אמיר כהן, את בן גביר – על דבריו בעקבות אירועי פינוי הכרם.  “לא אאפשר לאף אחד להפוך את לוחמי משמר הגבול לשק החבטות ולנהל שיח פוגעני העלול לפגוע במענה המבצעי והמקצועי שלוחמי החיל נדרשים לו”, אמר המפקד.

מוקדם יותר היום הגיב השר לביטחון לאומי לפינוי, במהלכו הטרידו לוחמי מג”ב איו”ש את חברת הכנסת לימור סון הר-מלך ופעלו באלימות חריגה נגד מתיישבים: “לא לנער הזה פיללנו. הצטרפנו לממשלה על בסיס התחייבות שזאת תהיה ממשלת ימין מלא מלא, והמדיניות הזו לא יכולה להימשך”.

הצעתו של השר בן גביר בישיבת הממשלה תוגש בהתאם להסכם הקואליציוני שבו סוכם כי מג”ב איו”ש, הכפוף לצה”ל ולרמטכ”ל, יעבור למשטרה.

על פי התוכנית של השר, מג”ב איו”ש יעבור בשלב הראשון מצה”ל למשטרה, ובהמשך יצטרף למשמר הלאומי שיוקם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המפקד שכח את רוח הפיקוד ואת ההירכיה
    16/02/2023 17:24
    שמעון ביטון
  1. עבד כי ימלוך נתנו לו לפקד על כוחות הוא חושב כבר שהמדינה של המשפחת פשע שלו