הסגן נגד ראש העיר: המאבק לפתיחת ה’סינמה סיטי’ בשבת חוזר

נחמן גור
|
י"ט אלול התשע"ד / 14.09.2014 16:14
סגן ראש העיר ירושלים הגיש עתירה לבג”ץ נגד העירייה בטענה כי היא מבזה את בית המשפט בכך שלא קיימה דיון במועצה האם לפתוח את קולנוע ה’סינמה סיטי’ בשבת • ראוכברגר: “התנהגות מחפירה ביותר”

מאבק השבת הירושלמי:  בימים האחרונים מתעורר שוב המאבק סביב פתיחת בית הקולנוע ה’סינמה סיטי’ בשבתות.

הסינמה סיטי, סגור בשבת, וזאת בשל החלטת עיריית ירושלים, כפי שנקבע בתנאי המכרז. בזמנו, גם משרד האוצר, בראשותו של יובל שטייניץ, השותף גם הוא במתחם, התנגד לפתיחה של המקום בשבת, אך לאחר שיאיר לפיד נתמנה לשר הואצר, הוא הודיע כי מבחינתו ניתן לפתוח את המקום בשבת.

בעבר, הגישו כמה מחברי המועצה החילונים, עתירה כנגד העירייה, וביקשו מבג”ץ לחייב את פתיחת הסינמה בשבת. בג”ץ קבע כי יתנהל משא ומתו בין הצדדים וכי יערך דיון חוזר בעניין במועצת העיר.

ביום חמישי האחרון, הגישו כמה עותרים בראשות סגן ראש העיר ויו”ר סיעת התעוררות, עופר ברקוביץ’, עתירה נוספת לבג”ץ ובה טענו כי העירייה מבזה את בית המשפט בכך שלא קיימה כל דיון בעניין.

כזכור, בשבוע שעבר שלל ראש העיר ניר ברקת, את אריה קינג את סמכויותיו, בטענה כי הגיש עתירה כנגד העירייה, בניגוד להסכם הקואליציוני, אך כעת לא ננקטו כל צעדים נגד ברקוביץ וסיעת התעוררות, זאת למרות בקשות החרדים בעירייה.

קינג פרסם סטטוס בדף הפייסבוק שלו בו כתב: “מעשה בשני סיעות שהגישו עתירה מנהלית נגד אותו ראש עיר. יש כאלו שראש העיר שולל מהם סמכויות (ימנים ודתיים) יש כאלו שראש העיר מותיר להם את סמכויותיהם (שמאלנים וחילונים)”

יו”ר סיעת יהדות התורה בירושלים, אליעזר ראוכברגר מסר בתגובה לחרדים10: “סיעת ‘יהדות התורה’ מתנגדת לפתיחת הסינמה סיטי בשבת, ותמשיך לפעול בכל דרך למנוע את חילול השבת הגדול והעצום הזה.

העובדה שסיעת “התעוררות” השותפה בקואליציה עתרה לבג”צ נגד עירית ירושלים הינה שערוריה, ובישיבת הנהלת העיר שהתקיימה בשבוע שעבר, דרשנו מראש העיר, ניר ברקת, לתבוע מ”התעוררות” למשוך את הבג”צ, ולפחות שיו”ר “התעוררות”, סגן ראש העיר עופר ברקוביץ’, לא יהיה שותף לבג”צ.

סיעת “התעוררות” לא יכולה גם להיות שותפה בקואליציה כשהיא חתומה על שמירת הסטאטוס קוו, וגם לפעול לעידוד וקידום חילולי שבת. ההתנהגות שלהם מחפירה ביותר, ואנו נפעל להעמיד אותם במקומם.

ברור לחלוטין שאם הנושא יובא לדיון והצבעה במועצת העיר, “יהדות התורה” תפעל בכל כוחה למען שמירת הסבת ולכך שה”סינמה סיטי” ישאר סגור בשבת.”

ביקשנו את תגובתו של ברקוביץ’ אך היא טרם נתקבלה. גם בעיריית ירושלים לא הגיבו על השאלה האם בכוונת ראש העיר להדיח את התעוררות מהקואליציה העירונית.

wpid-wp-1410695683067.jpeg