יו”ר ש”ס שוקל לסגת מ’חוק דרעי’, ובוחן אפיקים משפטיים אחרים

לפי דיווח באתר 'וואלה', דרעי אמר בשיחות סגורות כי הוא "לא מתכוון להתאבד" על החוק החדש - שנועד לעקוף את פסיקת בג"ץ שפסלה אותו מלכהן כשר • בגלל שסיכויי החוק להיפסל גבוהים, יו"ר ש"ס בוחן אפשרות לפנות ליו"ר ועדת הבחירות החדש ולבקש שיכריע אם יוכל לכהן כשר
חרדים 10
כ"ד שבט התשפ"ג / 15.02.2023 18:26

יו”ר ש”ס, אריה דרעי, שוקל לסגת מחקיקת ‘חוק דרעי 2’, שנועד לעקוף את פסיקת בג”ץ שפסלה את מינויו כשר בממשלה – ובוחן כעת אפיקים משפטיים אחרים.

לפי דיווח באתר ‘וואלה’, דרעי אמר בשיחות סגורות עם בכירים בקואליציה בימים האחרונים כי הוא “לא מתכוון להתאבד” על החוק, משום שסיכוייו להיפסל בבג”ץ גבוהים.

לפי גורמים פוליטיים, זו הסיבה שבקואליציה משכו היום את החוק, שהיה אמור לעלות בקריאה טרומית במליאה – ובש”ס לא צפויים לדרוש את קידומו בעתיד הקרוב.

כפי שדווח בחרדים 10, מוקדם יותר היום הקואליציה הודיעה כי היא דוחה לשבוע הבא את ההצבעות בקריאה טרומית על שורה של הצעות חוק, בהן הצעת החוק לתיקון חוק יסוד הממשלה, לפיה בית המשפט לא יוכל להעביר ביקורת שיפוטית על מינוי שרים, שנועדה לאפשר את חזרתו של יו”ר ש”ס אריה דרעי לתפקיד שר.

בקואליציה הסבירו בבוקר כי משכו את הצעת החוק לבקשת הנשיא הרצוג, במסגרת המגעים להביא להידברות על הרפורמה המשפטית.

יו״ר הקואליציה, חבר הכנסת אופיר כץ, אמר: “בעקבות פניית כבוד נשיא המדינה ובקשתו לאפשר המשך הידברות בלב פתוח ונפש חפצה, החלטתי בהתייעצות עם ח”כ משה ארבל, לדחות לשבוע הבא את ההצבעה על הצעת חוק יסוד הממשלה המבקשת למנוע ביקורת שיפוטית במינוי שרים שאושר על ידי הכנסת. דחיית החוק לא תשפיע על התקדמות הרפורמה המשפטית”.

הנשיא הרצוג נפגש עם דרעי ביום ראשון בערב, כחלק ממאמצי הנשיא לגייס תמיכה במתווה הפשרה שהציג בנוגע לרפורמה.

אולם,  למרות דברי יו”ר הקואליציה, גורם המעורב במגעים אמר לוואלה, כי דרעי שוקל כעת אפיקים משפטיים חדשים – ובוחן, בין השאר, את האפשרות לפנות ליו”ר ועדת הבחירות המרכזית נועם סולברג, שנכנס אתמול לתפקידו, ולבקש ממנו להכריע אם בעבירות שבהן הורשע דרעי בשנה שעברה יש קלון.

בש”ס שואבים עידוד מדברי היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט בראיון לאילנה דיין, בו הודה כי לדרעי נעשה “עינוי דין”.

מנדלבליט, שחתם על הסדר הטיעון עם דרעי, טען גם בנחרצות כי בהסדר הטיעון “לא היתה שום התחייבות בהסדר טיעון שהרב דרעי יפרוש מהחיים הפוליטיים לצמיתות או לפרק זמן כזה או אחר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות