הנשיא הרצוג נפגש עם רוטמן, יאיר לפיד וגנץ • מה הם הגיבו אחרי?

בפגישות חזר הנשיא הרצוג על קריאתו להידברות והגעה להסכמות רחבות ככל הניתן לטובת מדינת ישראל ואזרחיה • רוטמן: "חוזר וקורא לבני גנץ וליאיר לפיד להגיע בהקדם להידברות ללא תנאים מוקדמים • גנץ ולפיד: "בבסיס הדרישות - עצירת החקיקה"
אריה ריבקינד
כ"ד שבט התשפ"ג / 14.02.2023 23:22

נשיא המדינה יצחק הרצוג ממשיך במאמצים להוביל לפשרה ברפורמה במערכת המשפט: הערב (שלישי) הוא נפגש עם יו”ר ועדת חוקה ח”כ שמחה רוטמן, יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד ויו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ.

בכל הפגישות הנשיא חזר על קריאתו להידברות והגעה להסכמות רחבות ככל הניתן לטובת מדינת ישראל ואזרחיה.

ח”כ רוטמן אמר לאחר פגישתו עם הנשיא: “אני מודה לנשיא על מאמצי התווך ונרגש מנכונותו לעשות לילות כימים במטרה להגיע להסכמה רחבה על תיקון מערכת המשפט.

“כפי שאמרתי אתמול וכפי שהודעתי יחד עם השר לוין השבוע, אני חוזר וקורא לבני גנץ וליאיר לפיד להגיע בהקדם להידברות ללא תנאים מוקדמים עד הקריאה הראשונה בניסיון להגיע להסכמה רחבה”.

הנשיא נפגש מוקדם יותר גם עם יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד ועם יו”ר המחנה הממלכתי בני  גנץ.

ח”כ גנץ אמר לאחר הפגישה עם הנשיא: “נפגשתי הערב עם נשיא המדינה במסגרת שורת שיחות שאנו מקיימים בנושא ההפיכה המשטרית. דאגתו לקרע ההולך ומתעצם בעם ולעוצמת הדמוקרטיה הישראלית ניכרת, ופעולתו חשובה ביותר בעת הזו. הצגתי לנשיא את עקרונותינו המרכזיים ביחס לרפורמה הנדרשת”.

לדבריו, “בבסיס הדרישות – עצירת החקיקה, אי פוליטיזציה של מערכת המשפט וקידום מהלך מקיף הכולל חוק יסוד: חקיקה, והסדרת האיזון בין הרשויות. אני מקווה שתהיה היענות ליוזמתו, ושנתניהו יפעל באחריות וימנע קרע פנימי בעם בעת של אתגרים ביטחוניים ומדיניים. שישים את מדינת ישראל – לפניו”.

ח”כ יאיר לפיד הגיב לאחר הפגישה עם הנשיא: “נפגשתי הערב עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, אני מעריך את מאמציו ודאגתו למדינת ישראל. שוחחנו על מתווה הנשיא ועקרונותיו ועל החשיבות להגיע להסכמות רחבות ולמנוע קרע בעם. הצגתי בפני הנשיא את קווי היסוד עליהם לא נתפשר, בראש ובראשונה עצירת כל תהליך החקיקה.

“באתי לנשיא להשמיע את קולם של מאות אלפי אנשים אוהבי המדינה, שיוצאים לרחובות מודאגים וחרדים לעתידה של מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות