‘מהר מאד הבנתי שאחי לא איתנו’: צביקי פלאי משחזר את האימה

ברגע אחד אכזרי התהפכו חייהם של בני משפחת פלאי, שאיבדו את אחיהם הקטנים יעקב ואשר הי"ד בפיגוע הדריסה ביום שישי בשכונת רמות • בשיחה עם יונתן רווה מ'כאן חדשות' משחזר צביקי פלאי בן ה-16 את רגעי האימה: "אני רואה את אחד הילדים שוכב ליד התחנה. הוא אפילו לא עף"
חרדים 10
כ"ג שבט התשפ"ג / 14.02.2023 21:48

צביקי פלאי, האח הגדול של יעקב ישראל ואשר מנחם הי”ד, שנרצחו בפיגוע בשכונת רמות ביום שישי האחרון, חיכה ברכב המשפחתי בזמן שאביו ושלושה מאחיו המתינו בתחנת האוטובוס שבה אירע הפיגוע.

“אני שומע פיצוץ חזק, מייד יוצא החוצה, רואה את כולם שוכבים, היה שקט מוחלט”, סיפר בראיון שהעניק ליונתן רווה ושודר הערב (שלישי) ב’כאן חדשות’.

“אין לזה שום הסבר שאנחנו מבינים”, הוסיף. “נשארתי ברכב כי הקדוש ברוך הוא רצה שאשר ברכב. הייתה השגחה. הוא שכב ליד לדרמן, הוא קיבל רק שריטה קטנה באוזן”.

צביקי, בסך הכל בן 16, שחזר את רגעי האימה: “אני מסתכל, אני רואה את אחד הילדים שוכב ליד התחנה. הוא אפילו לא עף. מהר מאוד אני מבין שהוא לא איתנו. הוא לא סבל בכלל, קיבל מכה בראש. אחרי זה אני רואה, מי שטיפל בו, טיפל גם באח השני, הוא שכב בשלולית של דם וקבעו מוות במקום”.

בתחנת האוטובס צביקי עוד הצליח לזהות את אביו שנפצע אף הוא בפיגוע. “אבא היה עם דימום בראש, שברים בגולגולת, בצלעות. מלא פרמדיקים רצים. אני מנסה להגיע לאבא, אבל לא הספקתי לדבר איתו. מושכים אותי ואומרים לי: ‘אי אפשר להתקרב, המחבל עדיין פה’. הוא היה בהכרה, שכב בצורה מזעזעת, מעוותת. המשפט הראשון שאמר למי שהגיע לטפל בו זה ‘מה עם הילדים? לכו תטפלו בילדים'”.

האבא, אברהם נח פלאי, עדיין מאושפז בבית החולים הדסה עין כרם כשמצבו קשה. “אבא כרגע מורדם ומונשם. צריך הרבה תפילות. כל מי שיכול רואים, את עם ישראל, איך כולם מנסים לעזור, לקבל על עצמו לברך. כל דבר יכול”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות