רוטמן: “כגודל תמיכת האופוזיציה ברפורמה – כך יהיה היקף הפשרות”

יו"ר ועדת החוקה רוטמן ביטל ישיבה של הוועדה לטובת פגישה עם הנשיא: "אם יש מו"מ רציני - יהיו פשרות" • מסרב לעצור את החקיקה: "להגיד ל-64 מנדטים לחכות כדי שלפיד יואיל בטובו לבוא לנשיא, זו חוצפה"
חרדים 10
כ"ג שבט התשפ"ג / 14.02.2023 21:23

יו”ר ועדת החוקה, ח”כ שמחה רוטמן, ביטל הערב (שלישי) את ישיבת הוועדה – ויצא אל בית הנשיא.

גם ח”כ יאיר לפיד נפגש עם הנשיא הערב.

בתום הפגישה עם הנשיא הרצוג, אמר יו”ר האופוזיציה: “הצגתי בפני הנשיא את קווי היסוד עליהם לא נתפשר, בראש ובראשונה עצירת כל תהליך החקיקה. באתי לנשיא להשמיע את קולם של מאות אלפי אנשים אוהבי המדינה”.

יו”ר ועדת החוקה שמחה רוטמן הבהיר כי ישיבת הוועדה תתקיים מחר בבוקר כמתוכנן. בנוסף הדגיש: “בניגוד לדיווחים, אין כל שינוי בסעיף העוסק בעילת הסבירות כפי שנוסחה בטיוטת הצעת החוק שהוצגה מהיום הראשון”.

לפני צאתו אל בית הנשיא, אמר ח”כ שמחה רוטמן בתדרוך לכתבים בכנסת, כי במידה ויתנהל משא ומתן אמיתי ורציני מול האופוזיציה סביב הרפורמה המשפטית – ייתכנו בה פשרות.

רוטמן הבהיר כי הפשרות מצד הקואליציה ייקבעו על פי התנהלות האופוזיציה. “ככל שיותר חברי כנסת מהאופוזיציה יעניקו תמיכה אקטיבית לרפורמה – כך יעוצבו הפשרות”, הסביר.

הוא הבהיר: “ליבת הרפורמה הוא לפיו העם בוחר את השופטים. אפשר לייצר עוד מנגנונים אבל אני לא מאזן את העם. אני יכול לאזן את הוועדה אבל לא אאזן את העם”.

על השאלה מדוע  לא יעצור את החקיקה – אמר: “יש כרגע שבוע לדבר, אני ויריב אמרנו ‘בואו נדבר’. עצירת החקיקה היא דרישה פוליטית אופוזיציונית שנועדה לקבל הישג פוליטי. אני לא רואה סיבה לתת לאנשים ששורפים את המדינה והסחטנים הישג פוליטי. החקיקה הזו היא חשובה ובעדיפות עליונה – כך נקבע בהסכם הקואליציוני. להגיד ל-64 מנדטים לחכות כדי שלפיד יואיל בטובו לבוא לנשיא, זו חוצפה”.

הוא הסיף: “אומרים ש’אנחנו שולטים כי אנחנו הרוב’. אבל צריך לומר את האמת: הסיכוי שלי להיות באופוזיציה הוא מאד גדול. ראו כמה שנים בהיסטוריה ‘הציונות הדתית’ היתה באופוזיציה. המטרה שלי שהכוח יהיה אצל הציבור והדרך היחידה לעשות זאת הוא לגוון את בתי המשפט. קואליציות שונות ימנו שופטים שונים”.

רוטמן סיפר כי מעולם לא שוחח על הרפורמה עם ראש הממשלה וציין כי קיימים הבדלי גישות בינו לשר המשפטים יריב לוין. “אומרים שאין הבדלים ביני לבין יריב לוין אבל בעילת הסבירות למשל יש בינינו מחלוקת”.

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הערב גם עם ח״כ בני גנץ. בפגישה, דנו השניים במתווה הנשיא כפי שהוצג בנאומו לאומה. הנשיא חזר על קריאתו להידברות והגעה להסכמות רחבות ככל הניתן לטובת מדינת ישראל ואזרחיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות