“הפתרון יבוא מהנשיא”: ח”כ רומז להסכמות ברפורמה המשפטית?

ח"כ מתן כהנא שוחח בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד והתייחס למתווה הפשרה של הנשיא: "יש לנו פה נשיא עם אומץ לב, כתפיים רחבות, אני חושב שהפתרון יבוא ממנו" • על העימותים במחנה הממלכתי: "יש לנו מנהיג לסיעה, בני גנץ, נחכה לשמוע"
חרדים 10
כ"ג שבט התשפ"ג / 14.02.2023 19:52

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הערב (שלישי) עם יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד. בפגישה דנו השניים במתווה הנשיא, כפי שהוצג בנאומו לאומה.

הנשיא חזר על קריאתו להידברות והגעה להסכמות רחבות ככל הניתן לטובת מדינת ישראל ואזרחיה.

ח”כ מתן כהנא שוחח הערב בתוכניתם של בן כספית ופרופ’ אריה אלדד ב-103FM על מתווה הפשרה של הנשיא הרצוג  – בויכוח הפוליטי על הרפורמה המתוכננת במערכת המשפט.

“אני מאלה שמשוכנעים שחייבים לעשות רפורמה עמוקה ומשמעותית במערכת המשפט, לתקן את האזונים שמאוד לא תקינים היום עם כוח עודף למערכת המשפט”, אמר כהנא. “אני כן חושב שחשוב לאמץ את הקריאה של הנשיא במלואה וללכת להידברות. יש קצת חוסר תום לב באופן שבו רוטמן ולוין מתייחסים לקריאתו של הנשיא, כי בקריאה של הנשיא בפירוש מדובר על עצירה אופרטיבית שתראה כנות ברצון להידבר”.

הוא הוסיף: “פה אני רוצה להגיד לך שאני מבין מה אתה אומר, וזה בעיניי – אנחנו מרחק של פסע מזה שהרמטכ”ל והמפכ”ל עלולים למצוא את עצמם מתלבטים למי להקשיב. זה משבר חוקתי מטורף שאנחנו כמנהיגים לא יכולים לשים את הרמטכ”ל, המפכ”ל ואנשים נוספים בדילמה הזו. עד היום הדילמה הזו לא קרתה כי תמיד הממשלה כיבדה את פסיקת בג”ץ, אנחנו עלולים להגיע למצב שממשלת ישראל לא מכבדת את פסיקות בג”ץ – משבר חוקתי. יש לנו פה נשיא עם אומץ לב, כתפיים רחבות, אני חושב שהפתרון יבוא ממנו”.

כהנא התייחס לעימות בין גדעון סער וגדי איזנקוט בישיבה הסגורה של המפלגה,  כאשר ח”כ איזנקוט ביקש להתנגד להצעת הליכוד לביטול חוק ההתנתקות: “אני לא יודע עדיין איך נצביע, כאיש ימין אני תומך בדברים האלה אבל בסוף יש סיעה, יש לנו מנהיג לסיעה, בני גנץ, ונחכה לשמוע”.

בכל הנוגע לביטול הסעיף בחוק ההתנתקות שאוסר שהייה של ישראלים בצפון השומרון, עליו אמר חבר הכנסת כי ‘ממילא זה יעבור אז למה שלא יתנו לי להצביע על פי צו מצפוני’: “זו כמובן העמדה שאני הבעתי, זה בסדר שלמפלגה יש מנהיג, בני גנץ, וזה בסדר שיעשו חשיבה בקודקודיה של המפלגה. הם מכירים את העמדה שלי, ומכירים אותה היטב. נראה מה יהיה. עד מחר כולם ידעו הכול. אני אמרתי בצורה ברורה – עמדתי בנושא הזה כמו אריה. לא על ההצבעה שלי יקום ויפול דבר.

“אנחנו מדברים פה על סיטואציה ייחודית שבה אזור שהיה התיישבות ישראלית עדיין נשאר בתוך שטחי C, אבל יש חוק ספציפי שלמרות שזה שטח C שם נקודתית אסור לשהות. אני רק מזכיר לכולנו, דווקא בממשלה הקודמת הישיבה בחומש נשארה כל ימי הממשלה, בניגוד לממשלות קודמות שבהן פינו את המקום. ידענו לשמור על הישיבה בחומש”.

כהנא שיבח את הממשלה: “אני בהחלט משבח את הממשלה על הפשרת תשעה יישובים בהתיישבות הצעירה. צריכים לזכור שזה יישובים שחלוצים עלו אליהם בתמיכת ממשלות ישראל השונות, בעיניי הם באמת חלוצים לכל דבר ועניין. בנסיבות פוליטיות כאלה ואחרות, לנו לא אפשרו להכשיר אותן, אבל בפירוש בני גנץ היה זה שסוף סוף אחרי 12 שנות התעלמות של נתניהו היה זה שהתחיל להסדיר להם תנאי מרקם חיים”.

באשר לפטור מוויזות לארה”ב, אמר: “אני לא מכיר שאנחנו נגד. בידיעה שהממשלה הזו מביאה הרבה חוקים גרועים אז למשוך זמן זה ברמת מצווה, אז אנחנו מושכים זמן. אני לא רואה את זה פג, בסוף הממשלה יכולה לעשות את סדרי העדיפויות שלה, בהנחה שזה חשוב הם יכולים להקדים את זה לפני שדנים בחוק דרעי 2”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מחרבייך ומשנאיך ממך יצאו
    15/02/2023 02:07
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בשבילי חיילי צהל זה קודש
    בן תורה זה קודש קודשים
    זה לא אומר שחיילים פחות מהם אלא זה אומר שכל אחד עושה את תפקידו.
    היית קודש כי עשית צבא ושם יש לי הערכה אלייך.
    אבל מאז שהיית במפלגת ימינה השמאלנית הפכת מקודש לחול אתה שמאלני אין בך טיפת יראת שמיים לא נסלח לך על החורבן שרצית להביא על הרבנות איך החלשת אותה בכל נושא הכשרות איך לקראת הסוף השתוללת להכניס את צהר והשתמשת ברבנים קטנים מאוד מאוד.
    אבל מתנוש הרי הכל מלמעלה ככה אתה מאמין נכון
    אז תראה מה זה כלום לא צלח בידך והאמת תורה דרכה וגילינו את פרצופך האמיתי.
    ותפסיק לעשות רעש שהיית חייל ואמרת ברכת המזון בגשם כי זה דברים דאורייתא מה אתה צועק ומתגאה להגיד ברכתי זה לא חסידות ונטלתי ידיים זה לא חסידות.
    בקיצור…….