קשר וסטר: נדחה ערעורו של הערבי שהתעלל בעובד החרדי בשופרסל

על תושב מזרח ירושלים שהתעלל בצעיר חרדי בעל מוגבלות בסופרמרקט בגוש עציון ב-2019 נגזרו שנת מאסר ופיצוי של 10,000 שקלים • בית משפט המחוזי בירושלים דחה את ערעורו
חיים טוויל
כ"ג שבט התשפ"ג / 14.02.2023 15:02

בית משפט המחוזי בירושלים דחה את ערעורו של כמאל חמידאן, שהורשע בהתעללות ותקיפה של עובד חרדי, בעל צרכים מיוחדים, בסניף ‘שופרסל’ בגוש עציון, לפני כשנתיים – ונגזרה עליו שנת מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי בסך 10,000 שקלים.

על פי כתב האישום שהוגש באמצעות עו”ד יעל ריצ’קר מפרקליטות מחוז ירושלים, חמידאן והמתלונן, תושב ביתר עלית,  הכירו מספר שנים בעקבות עבודה משותפת ב’שופרסל’.

חמידאן נהג במספר הזדמנויות להציק לצעיר החרדי במקום עבודתם, להקניט אותו ולהכותו בסטירות.

לפני כחצי שנה ביהמ”ש הרשיע את חמידאן וגזר עליו עונש מאסר משמעותי.

לטענת חמידאן, לא הייתה הלימה בין מעשיו לעונש שנגזר עליו, לא ניתן משקל ראוי לחרטה שהביע ולזמן שחלף מאז נעברו העבירות שביצע.

פרקליטות מחוז ירושלים ביקשה לדחות את הערעור, הדגישה את מעשיו החמורים ואת הנזק שנגרם לצעיר החרדי – וטענה כי במהלך המשפט חמידאן התחמק מחרטה על מעשיו והאשים אחרים, בין היתר, מי שנכח באירוע ואת המעסיק שלו.

בתיעוד שהופץ ברשת צולם חמידאן, שעבד אז בשופרסל, כשהוא מתעלל בצעיר החרדי חסר הישע בסניף. בתיעוד המזעזע נראה הצעיר החרדי כשידיו קשורות בניילון נצמד והעובד מכה אותו.

אימו של הצעיר בעל המוגבלות מתחה ביקורת על החלטת הפיצוי – ואמרה לשופט: “רצינו שהוא יהיה עצמאי, וכסף כזה לא נותן את האפשרות לשקם אותו כפי שאנחנו רוצים. פיצוי של 10,000 שקל זה כלום, מספיק לקנות גלידה ופיצה. הילד צריך שיקום, לעבוד, לבנות את הביטחון בעצמו, באנשים אחרים ובמקום העבודה – זה לא מכסה טיפול ושיקום. זה צחוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מחבל
    15/02/2023 03:34
    שמוליק
  1. למה רק שנה זה לא מספיק צריך לשבור אותו