ארה”ב נגד החלטת ישראל להסדיר יישובים; כך הגיב גורם מדיני בכיר

מזכיר המדינה בלינקן נגד הכשרת היישובים שעליהם החליט הקבינט: ארה"ב מגנה בחריפות צעדים חד-צדדיים כאלה שחותרים תחת פתרון שתי המדינות ועלולים להגביר את המתיחות באזור • גורם מדיני: "לא הופתענו"
חרדים 10
כ"ג שבט התשפ"ג / 13.02.2023 22:33

מזכיר המדינה האמריקני בלינקן מגנה את החלטת הקבינט בישראל להסדיר יישובים יהודיים ביו”ש בתגובה לפיגועי הטרור הרצחניים. בישראל הגיבו כי הם לא מופתעים מעמדת ארה”ב.

בהודעת משרד החוץ האמריקאי, בשמו של בלינקן, נמסר כי “אנו מוטרדים מאוד מההחלטה של ישראל אתמול לקדם על פי קרוב ל-10,000 יחידות התיישבות ולהתחיל בתהליך להפיכה לחוקית של תשעה מאחזים בגדה המערבית שבעבר היו בלתי חוקיים על פי החוק הישראלי”.

“כמו ממשלים קודמים, דמוקרטים ורפובליקנים, אנו מתנגדים בתוקף לצעדים חד צדדיים, שמחריפים את המתיחות ומערערים את הסיכויים לפתרון שתי מדינות במשא ומתן”.

בלינקן הוסיף, “כפי שציינתי בעבר, כל דבר שמרחיק אותנו מהחזון של שתי מדינות לשני עמים פוגע בביטחונה ארוך הטווח של ישראל, בזהותה כמדינה יהודית ודמוקרטית. אנו קוראים לכל הצדדים להימנע מפעולות נוספות שעלולות להסלים עוד יותר את המתיחות באזור ולנקוט בצעדים מעשיים שיכולים לשפר את רווחתו של הפלסטיני”.

גורם מדיני בכיר הגיב: “לא הופתענו מעמדת ארה”ב. יש בינינו חילוקי דעות כבר עשרות שנים בנושא זה, על אף שלא מדובר ביישובים חדשים אלא בהסדרת יישובים שקיימים במשך שנים רבות, חלקם עשרות שנים. חילוקי דעות אלה לא פגעו ולא יפגעו בברית האיתנה בין ישראל לארה”ב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות