נפתלי בנט: “אני בעד הרפורמה; חושש ממלחמת אחים”

ראש הממשלה לשעבר קורא לעצור את קידום הרפורמה המשפטית על מנת לדון במתווה הפשרה שהציע הנשיא הרצוג
יוני גרין
כ"ב שבט התשפ"ג / 13.02.2023 20:58

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, התייחס הערב (שני) לרפורמה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין ולקריאת הנשיא להידברות בין הצדדים.

בראיון לחדשות 12 אמר בנט: “נדרשים שינויים במערכת המשפט. הבעיה בהידברות היא שאין אמון בין הצדדים, האופוזיציה סבורה שנתניהו ממסמס את המחאה באמצעות ההידברות. אני מציע הפסקה של שבוע במחאה ובחקיקה ולהיכנס למו”מ”.

“אני מוטרד מאוד. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את הפרוויליגה לריב כשיש לנו כל כך הרבה אויבים חיצוניים. הפיתרון עצמו, נוסחת הפשרה, היא בהחלט בת השגה. הייתי בעשרות משאים ומתנים יותר מורכבים מזה. הרי יש פשרה באמצע, צריך לתקן, אך לא להעביר מקצה לקצה. הסיפור הוא של התהליך. שני הצדדים לא מאמינים זה לזה”.

לדבריו, “צריך בהחלט להגיד כן ליוזמת הנשיא והייתי מוסיף לזה שבוע של הפסקת חקיקה ומחאה. ממילא הרי אין חקיקה מהותית בעניין החוק. שמחה רוטמן יכול לדחות בשבוע את הדיונים הבאים ועל בסיס זה האופוזיציה תגיד ששבוע עוצרים את המחאות. הרי אין מה להפסיד, אם זה לא יצליח הממשלה תמשיך בחקיקה והאופוזיציה בהפגנות”.

בנט לא הסתיר את דאגתו מהביטויים הקשים נגד הרפורמה. “אני חושב שיש סכנה ממשית למלחמת אחים. בהתלהטות ובמלחמות של צדק. לימין היו עשרות שנים שלא היו מוכנים להכניס שום שופט שהיה בדעה מסויימת. גם המפגינים חוששים מאוד שהם מאבדים את קיום המשטר”.

“רוב העם רוצה תיקון במערכת המשפט ולא שינוי משטרי. האמת שגם לוין וגם יאיר לפיד וכולם יכולים להשיג פשרה. דיברתי עם אנשים כולל עם הנשיא ואני חושב שצריך לקדם את השגת הפשרה הזו”.

על הדיווחים לפיהם בג”צ עשוי לדון בהוצאתו של נתניהו לנבצרות, אמר בנט: “חד משמעית לבג”צ אסור לעסוק בנבצרות של נתניהו. הוא נבחר על ידי רוב עצום בעם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות